شناسه خبر : 8991 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رویای شورولت در Gran Turismo به وقوع پیوست

سوار بر خیال و واقعیت

حال دیگر نیسان تنها خودروسازی نیست که یکی از خودروهای Gran Turismo۶ را ساخته است. از این خودرو جدید و مفهومی شورولت قرار است در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس، رونمایی شود.

حال دیگر نیسان تنها خودروسازی نیست که یکی از خودروهای Gran Turismo6 را ساخته است. از این خودرو جدید و مفهومی شورولت قرار است در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس، رونمایی شود. این اتومبیل مفهومی به عنوان بخشی از پروژه
Gran Turismo 6 توسعه داده شده است. همان‌طور که از نام این خودرو شورولت برمی‌آید، این خودرو در دسته خودروهای مسابقه و شامل ویژگی‌هایی خاصی از جمله آیرودینامیک تطبیق راننده و قابل تنظیم و یک سیستم نیرومحرکه مبتنی بر لیزر است.
باتری این لیزر 671 کیلووات است و این خودرو 900 اسب بخار قدرت دارد. تیم طراحی این خودرو اعلام کرده است: بدنه
Chaparral 2X VGT طوری طراحی شده است که این خودرو با فاصله بسیار کمی از سطح زمین حرکت می‌کند.
شورولت این خودرو را حاصل 45 سال کار، تلاش و تجربه خود در عرصه ساخت خودروهای مسابقه می‌داند. گیمرها با به‌روزرسانی آخرین نسخه Gran Turismo که با 72 میلیون فروش در رتبه اول بازی‌های مسابقه خودرو است، می‌توانند این خودرو را امتحان کنند.
کلی دین، مدیر اجرایی این طرح پیشرفته از شورولت، طراحی این خودرو را یک طراحی بی‌پروا و بلندپروازانه می‌داند و چگونگی مهندسی این خودرو را سرمشقی برای سایرین دانسته است.
این خودرو در حال حاضر تمامی استانداردها، از جمله شاسی monocoque کامپوزیت، سیستم انتقال قدرت بسیار سبک‌وزن، آلیاژ باکیفیت و آیرودینامیک فعال را داراست. البته شورولت همچنان در حال توسعه و بهبود این خودرو و توسعه فناوری‌های جدید است.
سیستم مفهومی نیروی محرکه چاپارل 2X VGT توسط فناوری به دست آمده از تجربیات پیشرفته در طراحی هواپیما الهام گرفته است. چاپارل 2X VGT در 5/1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در نهایت به سرعت 240 مایل بر ساعت، معادل 387 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت.
علاوه بر این، اجزای شاسی بسیار سبک است و کاهش وزن خوبی برای این خودرو مسابقه به ارمغان آورده است. خودرو به مدد چرخ‌های 17‌اینچی جلو با روکش مسابقه‌ای و با یک نیش ترمز بسیار کوچک می‌تواند پیچ‌ها را به سادگی پشت سر گذارد. سایر خودروسازان که در Gran Turismo شرکت داشته‌اند نیز تاکنون سعی به ساخت خودروهای مفهومی شبیه به این بازی رایانه‌ای کرده‌اند اما تاکنون فقط نیسان و بعد هم شورولت موفق به ساخت خودرو مفهومی خود در خارج از دنیای دیجیتال شده‌اند. شورولت می‌خواهد در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس که 30 نوامبر برگزار خواهد شد، از این خودرو مفهومی پرده‌برداری کرده و خودرو جدید خود را به رخ رقبا خواهد کشید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها