شناسه خبر : 17867 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جیب پر پول بازارهای اپلیکیشن

معروف‌ترین مارکت‌ها

index:1|width:100|height:75|align:right گوگل پلی
گوگل پلی یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چندرسانه‌ای از شرکت گوگل است که شامل یک فروشگاه آنلاین برای موسیقی، فیلم، کتاب و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید و یک مدیا پلیر ابری است. این خدمات از طریق وب، اپلیکیشن موبایل Play Store در اندروید در دسترس است. خریداری محتوا برای تمام پلت فورم‌ها و دستگاه‌ها قابل دسترس است. گوگل پلی در ماه مارس ۲۰۱۲ معرفی شد، زمانی که گوگل، خدمات دو برند سابق اندروید مارکت و گوگل موزیک را ادغام کرد و برند جدید گوگل پلی را معرفی کرد.
اپلیکیشن‌های رایگان در همه کشورها قابل دسترس است، اما اپلیکیشن‌های پولی تنها در ۱۲۹ کشور قابل دسترسی است. اپلیکیشن‌ها قابلیت نصب از طریق دستگاه یا وب‌سایت گوگل پلی را دارند. طبق آخرین آمار گوگل بیش از 1,418,037 اپلیکیشن قابل استفاده است. البته طبق گزارش app Brain حدود 15 درصد این برنامه‌ها کیفیت خوبی ندارند.تا تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۱۳ دسترسی به اپلیکیشن‌های گوگل پلی در ایران امکان‌پذیر نبود و کاربرها مجبور به دور زدن تحریم‌ها به کمک مارکت‌های دیگر یا نصب فیلترشکن و وصل شدن به سرورهای کشورهای خارجی برای استفاده یا دانلود و نصب اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی بودند. پس از اعلام شرکت اپل مبنی بر برداشتن تحریم‌ها از ایران، شرکت گوگل در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۱۳ طبق بیانیه‌ای اعلام کرد: به توسعه‌دهندگان امکان داده شده که اپلیکیشن‌های رایگان خود را در دسترس ایرانی‌ها نیز قرار دهند. البته برای این کار توسعه‌دهندگان باید در صفحه قیمت و توزیع اکانت خود، گزینه ایران را تیک بزنند. سرانجام در آگوست 2014 تحریم گوگل پلی در ایران برداشته شد.

index:2|width:100|height:64|align:right موبو مارکت
نرم‌افزار MoboMarket نیز یکی از بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای سیستم‌های اندروید است. نرم‌افزار موبو مارکت یک فروشگاه برای فایل‌های دریافتی اندروید است و به شما در پیدا کردن نرم‌افزارها و بازی‌های مورد نظرتان کمک کرده تا به‌راحتی آنها را دانلود کنید. نرم‌افزار Mobomarket با استفاده از سیستم Geotargeting می‌تواند بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارها و بازی‌ها در محدوده جغرافیایی شما را که بیشترین دانلود را داشته‌اند، به شما معرفی کند. به وسیله این نرم‌افزار می‌توانید کنترل کامل بر نصب و راه‌اندازی، به‌روزرسانی، دریافت یا حذف برنامه‌های اندروید داشته باشید. موبو مارکت فقط یک برنامه ساده بازار تلفن همراه نیست، این نرم‌افزار علاوه بر دانلود بازی‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند دسترسی کامل به تصاویر پس‌زمینه و تم‌ها داشته باشد و مانند یک مدیر برنامه برنامه‌های گوشی شما را کنترل کند. سایر ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار موبومارکت از این قرار است: معرفی آپدیت و نسخه‌های جدید نرم‌افزارها و بازی‌های شما به ‌صورت روزانه، امکان رتبه‌بندی نرم‌افزارها و بازی‌ها بر اساس تعداد دانلود و محبوبیت بین کاربران، امکان دسته‌بندی نرم‌افزارها و بازی‌ها به لحاظ محدودیت سنی، مدیریت تمامی فعالیت‌ها از قبیل دانلودها، آپدیت‌ها، نصب و حذف نرم‌افزارها و بازی‌ها.

index:3|width:120|height:59|align:right 1Mobile Market
1Mobile Market یک مارکت فوق‌العاده کامل است که تقریباً 90درصد بازی‌ها و برنامه‌های گوگل پلی را در آخرین ورژن‌های آنها در خود گنجانده است که همراه با هر آپدیت نرم‌افزاری گوگل پلی، این مارکت نیز نرم‌افزارها و بازی‌های خود را آپدیت می‌کند. با استفاده از 1Mobile Market می‌توانید نرم‌افزارها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کنید. این مارکت با بیش از 200 هزار نرم‌افزار و بیش از 80 هزار سرور توانسته تاکنون خدمات خوبی به کاربران ارائه دهد.

index:4|width:100|height:80|align:right Aptoide
Aptoide یکی از مارکت‌های اپلیکیشن برای موبایل است که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند و اولین نسخه خود را در نوامبر سال 2009 ارائه کرده است. بر خلاف پیش‌فرض فروشگاه Google Play، هرکدام از کاربران در این مارکت، فروشگاه منحصر به فرد و متمرکز خود را دارند و مدیریت فروشگاه خود را برعهده می‌گیرند. این اپلیکیشن برای 17 زبان رسمی قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند زبان مورد نیاز خود را روی برنامه تنظیم کنند. این برنامه تا سال 2013 توسط یک میلیون و 300 هزار نفر نصب شده است و طی این مدت 380 میلیون بار اپلیکیشن و بازی از این مارکت دانلود شده است.

index:5|width:100|height:100|align:right اپل استور
اپ استور یک پلت فورم توزیع نرم‌افزار دیجیتال برای سیستم عامل آی‌اواس (iOS) است که توسعه و نگهداری آن توسط شرکت اپل انجام می‌شود. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد نرم‌افزار مورد نظر را از طریق آی‌تیونزاستور جست‌وجو و بارگیری کنند. این مارکت توسط خود شرکت اپل در سال 2008 راه‌اندازی شد. این مارکت از اولین اپ استورهایی است که راه‌اندازی شده است. اپل استور حدود 3/1 میلیون نرم‌افزار و بازی دارد و تاکنون 75 میلیارد بار از این برنامه‌ها و بازی‌ها دانلود شده است. برنامه‌ها در این مارکت دسته‌بندی شده و از امنیت بالایی برخوردارند. میانگین دانلود هر اپلیکیشن در این مارکت تا سال 2014 حدود 62500 بار از هر برنامه بوده است. برخی از برنامه‌های موجود در این مارکت به ‌صورت رایگان و برخی دیگر به صورت پولی به کاربر ارائه می‌شود. این برنامه‌ها تنها روی ابزارهای ساخته‌شده توسط شرکت اپل از جمله آی‌فون‌ها، آی‌پدها، و مک‌بوک‌ها قابل نصب و استفاده است. جالب است بدانید بازی پرندگان خشمگین (Angry Birds) در میان برنامه‌ها و بازی‌های پولی دارای بالاترین رتبه و بازی Clash of Clans در دسته رایگان‌ها در رتبه نخست جای دارند.
index:6|width:500|height:120|align:center

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها