شناسه خبر : 46786 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

AI پیشگو

هوش مصنوعی چگونه آینده را پیشگویی می‌کند؟

مطالعه‌ای از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک مدل هوش مصنوعی را نشان می‌دهد که می‌تواند اقدامات آینده انسان‌ها را پیش‌بینی کند.

به گزارش ایسنا، این مدل هوش مصنوعی محدودیت‌های یک عامل را تحلیل می‌کند. به این ترتیب می‌تواند متوجه شود که انسان‌ها یا سایر مدل‌های هوش مصنوعی قرار است چه کاری انجام دهند.

به نقل از آی‌ای، یک مطالعه جدید از سوی پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه واشنگتن یک مدل هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به طور دقیق اقدامات آینده یک فرد یا یک ماشین را پیش‌بینی کند.

این هوش مصنوعی به نام مدل بودجه استنتاج پنهان (L-IBM) شناخته می‌شود. نویسندگان این مطالعه ادعا می‌کنند که L-IBM بهتر از سایر چهارچوب‌های پیشنهادی قبلی است که قادر به الگو‌سازی تصمیم‌گیری انسانی بودند. این مدل با بررسی رفتار، اعمال و محدودیت‌های گذشته مرتبط با فرآیند تفکر یک عامل که می‌تواند یک انسان یا یک هوش مصنوعی دیگر باشد، کار می‌کند. داده یا نتیجه‌ای که پس از ارزیابی به دست می‌آید، بودجه استنتاج نامیده می‌شود. پژوهشگران از L-IBM برای پیش‌بینی حرکات انسان‌ها در یک بازی شطرنج استفاده کردند و گفتند: نتایج ما نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری انسانی غیربهینه را می‌توان به‌طور موثر با نسخه‌های محدود محاسباتی الگوریتم‌های جست‌وجوی استاندارد الگوسازی کرد. 

دراین پرونده بخوانید ...