شناسه خبر : 20525 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

انگجت: در حالی که ما در ماه ژانویه هستیم خبرهایی از MWC یا نمایشگاه جهانی تلفن‌همراه به گوش می‌رسد.

انگجت: در حالی که ما در ماه ژانویه هستیم خبرهایی از MWC یا نمایشگاه جهانی تلفن‌همراه به گوش می‌رسد. شرکت اچ‌تی‌سی قصد دارد روز قبل از شروع نمایشگاه MWC در تاریخ اول مارس، رویدادی برای معرفی جدیدترین پرچمدار خود برگزار کند. البته اچ‌تی‌سی به‌طور رسمی اعلام نکرده است که قصد معرفی پرچمدار جدید خود را دارد اما با توجه به معرفی گوشی وان‌ام8 در 25 مارس سال گذشته می‌توان انتظار چنین رویدادی را داشت. شایعاتی نیز وجود دارد که اچ‌تی‌سی گوشی جدید خود را با زوم اپتیکی و دوربین جلوی اولتراپیکسل معرفی می‌کند.
د‌ورج: تبدیل گفتار به نوشتار اپ گوگل ویس در مواقعی که شرایط گوش دادن به پیام صوتی نیست، بسیار به درد می‌خورد. اما به‌تازگی فیس‌بوک نیز برای بعضی از کاربران مسنجر خود این امکان را به صورت آزمایشی مهیا کرده است. اگر شما نیز جزو کاربران خوش‌شانس باشید می‌توانید پیام‌های صوتی خود را بخوانید یا پیام صوتی را به صورت نوشتاری برای دیگران بفرستید. هنوز اطلاعاتی از عملکرد این سیستم در دست نیست.
بی‌بی‌سی: زمانی که فضاپیمای بیگل 2 در تاریخ 19 دسامبر سال 2003 با موفقیت از مارس اکسپرس رها شد، دانشمندان انتظار داشتند تایید فرود آن را بر روی کره مریخ، در روز کریسمس دریافت کنند. متاسفانه دیگر هیچ ارتباطی از طرف بیگل 2 برقرار نشد و دانشمندان حدس زدند بر اثر اصابت فضاپیما با کره مریخ این فضاپیما از بین رفته است. اما بعد از 11 سال دانشمندان در تصاویر ماهواره‌ای بیگل 2 را سالم پیدا کردند. بیگل 2، دارای پنل‌های خورشیدی است که در زیر آنها آنتن‌های رادیویی قرار دارند که به علت باز نشدن این پنل‌ها، آنتن‌های رادیویی در زیر آنها باقی‌مانده‌اند و در نتیجه ارتباط برقرار نمی‌شود.
وال‌استریت‌ژورنال: ان‌اس‌ای (آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا) تنها آژانس دولتی در آمریکا نیست که محتوای مکالمات تلفنی مردم را جمع‌آوری می‌کند یا به معنایی تنها آژانس نبوده است که تا به حال چنین کاری کرده است. وزارت دادگستری آمریکا آشکار ساخت که دی‌ئی‌ای یا اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در 15‌ساله گذشته هر گونه تماس از آمریکا به ایران یا به دیگر کشورها را ثبت کرده است. دی‌ئی‌ای این برنامه را در سپتامبر 2013 به تعلیق درآورد. دی‌ئی‌ای محتوای این تماس‌ها را در اختیار ندارد اما اجازه دادگاه را نیز برای انجام این برنامه نگرفته است.
بی‌مای‌آی: با استفاده از ویدئوچت به نابینایان کمک کنید. «بی‌مای‌آی» نام اپ جدیدی برای آیفون است که توسط تیمی با نام ترمودو ساخته شده است. این اپ با کمک مردم ساخته شده است و سود‌ده نیست و فعلاً تنها برای آی‌اُاس منتشر شده است. کاربرد این اپ بسیار ساده است، زمانی که شخص نابینا نیاز دارد تاریخ انقضای مواد خوراکی را نگاه کند یا از خیابان رد شود، به سادگی می‌تواند با استفاده از این برنامه از اولین فرد بینای در دسترس کمک بگیرد و با ویدئوچت از بینایی دیگران استفاده کند.
ایالت‌نیویورک: فرماندار نیویورک با پروژه‌ای یک میلیارد‌دلاری قصد دارد اینترنت پرسرعت را تا سال 2019 در اختیار تمامی نیویورکی‌ها قرار دهد. این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ایالتی در بحث پهن‌باند در آمریکاست. حداقل سرعت تعیین‌شده برای اینترنت طبق این پروژه 100 مگابیت بر ثانیه خواهد بود. نیویورک با میانگین سرعت 39 مگابیت بر ثانیه رتبه سوم را از لحاظ سرعت پهن‌باند در آمریکا دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها