شناسه خبر : 20180 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کارآفرینان جوان حوزه آی‌تی گرد هم آمدند

استارت‌آپ‌گرایند

«استارت‌آپ‌گرایند» رویدادی است که شاید حتی اسم آن را نشنیده باشید، اما این رویداد در تهران برگزار می‌شود و افراد زیادی هم مشتاق شرکت در آن هستند.

«استارت‌آپ‌گرایند» رویدادی است که شاید حتی اسم آن را نشنیده باشید، اما این رویداد در تهران برگزار می‌شود و افراد زیادی هم مشتاق شرکت در آن هستند. استارت‌آپ عنوانی است که اغلب به شرکت‌های نوپا در حوزه تکنولوژی داده می‌شود؛ شرکت‌هایی که با هدف یافتن یک مدل کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر به وجود می‌آید. کسب و کارهایی مانند گوگل، فیس‌بوک، یاهو، اپل، آمازون، مایکروسافت و... همگی زمانی استارت‌آپ به حساب می‌آمدند.
«استارت‌آپ‌گرایند» در 150 شهر دنیا در 65 کشور به صورت ماهانه برگزار می‌شود. استارت‌آپ‌گرایند یک جامعه استارت‌آپ جهانی است که برای آموزش، الهام‌بخشی و ارتباط موثر کارآفرینان طراحی شده است. در این رویداد، موسسان، کارآفرینان و مربیان و سرمایه‌گذاران موفق محلی داستان‌های شخصی و درس‌هایی را که از ساخت کمپانی‌های موفق گرفته‌اند، با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. ششمین استارت‌آپ‌گرایند تهران در تاریخ 22 دی‌ماه برگزار شد. محسن ملایری، مدیرعامل آواتک مهمان ویژه‌برنامه این ماه استارت‌آپ‌گرایند بود. ملایری در ساخت اکوسیستم استارت‌آپ و کارآفرینی در ایران با فعالیت‌هایی همچون استارت‌آپ‌ویکند و هفته جهانی کارآفرینی فعالیت داشته است. او از موسسان آواتک است؛ آواتک یک شرکت شتاب‌دهنده است که از طریق فراهم آوردن پول، سرمایه اولیه، آموزش، فضای کاری و... به کارآفرینان و تیم‌های کارآفرینی کمک می‌کنند تا استارت‌آپ‌هایی پایدار بسازند. بسیاری از جوانان که در ایران امروز به فکر راه‌اندازی کسب و کار در حوزه تکنولوژی هستند و می‌خواهند استارت‌آپ راه‌اندازی کنند به احتمال زیاد تجربه‌ای در این زمینه ندارند و پیش از این رویدادها، رخدادی برای آشنایی بیشتر با این‌گونه فعالیت‌ها نداشته‌اند. لذا با شرکت در این رخدادها می‌توانند از تجربیات دیگر کارآفرینان استفاده کنند و با داستان شکل‌گیری و چالش‌های پیش روی دیگر استارت‌آپ‌ها آشنا شوند. به علاوه افراد و تیم‌های کارآفرین می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند و در صورت نیاز با یکدیگر کار کنند و حتی تیم‌های تازه تشکیل دهند. این‌گونه رخدادها به نزدیک‌تر شدن جامعه کارآفرینان جوان و بازدهی بیشتر و موفقیت آنها کمک بسزایی می‌کند. تنها جوانانی را در نظر بگیرید که ایده‌های نو برای کسب و کار خود دارند، اما حتی نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند و چالش‌های پیش رویشان چیست. یا افرادی را در نظر بگیرید که به دلیل نداشتن تیم، ایده‌هایشان هنوز در مرحله طرح باقی مانده است و با شرکت در این‌گونه رویدادها می‌توانند با افراد جدیدی آشنا شوند که شاید در آینده‌ای نزدیک بتوانند با یکدیگر تیم تشکیل دهند. این‌گونه فعالیت‌ها کمک‌های شایانی به جامعه کارآفرینان می‌کند. شروع استارت‌آپ‌گرایند ششم در آواتک با دریافت کارت و گپ و گفت‌های دوستانه و پذیرایی‌های اولیه همراه بود. در این بین جوانان بسیاری بودند که به‌تازگی و پس از اتمام تحصیلات خود به ایران بازگشته بودند و حتی در شرکت‌های خارجی کار کرده بودند و پس از کسب تجربه، قصد داشتند در ایران استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنند. این رویداد پر بود از شرکت‌کنندگانی که برای اولین بار با یکدیگر آشنا می‌شدند و با هیجان خاصی از ایده‌ها و برنامه‌هایشان صحبت می‌کردند. پس از اتمام بخش اول در سالن گردهمایی آواتک، میلاد صابری، برگزارکننده «استارت‌آپ‌گرایند تهران» گفت‌وگویی یک‌ساعته با محسن ملایری انجام داد. ملایری در این گفت و گو با اشاره به فعالیت‌هایش در «استارت‌آپ‌ویکند» از دغدغه‌های خود در گذشته برای طرح شتاب‌دهنده آواتک صحبت کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها