شناسه خبر : 18076 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

گوگل کروم: گوگل امکان کنترل کامپیوتر از طریق دستگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس را به واسطه مرورگر کروم فراهم کرده است.

گوگل کروم: گوگل امکان کنترل کامپیوتر از طریق دستگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس را به واسطه مرورگر کروم فراهم کرده است. به این ترتیب از طریق مرورگر گوگل می‌توان کامپیوترهای مک، ویندوز، کروم‌بوک‌ها و هر ابزار سازگار با این مرورگر را به وسیله موبایل کنترل کرد. برای استفاده از این قابلیت باید جدیدترین نسخه از مرورگر کروم را نصب کرده و سپس افزونه مربوط به ریموت دسک‌تاپ را اضافه کنید. پس از آن یک کد در اختیار شما قرار داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید به کامپیوتر مک یا ویندوزی خود متصل شوید.
اسلشگیر: انویدیا نسل بعدی پردازنده تگرا کی‌وان را این بار با نام تگرا ایکس‌وان معرفی کرد. بنابراین مدت زیادی از زمان معرفی پردازنده تگرا ایکس‌وان و البته فناوری NVIDIA DRIVE CX نمی‌گذرد که هم‌اکنون شاهد اولین خودرویی در دنیا هستیم که مجهز به فناوری جدیدترین پردازنده انویدیاست. خودرو رنو کوپه مجهز به دو پنل دیجیتالی است که از پردازنده تگرا ایکس‌وان قدرت می‌گیرند. این پنل‌ها به طور کامل با سیستم‌های موجود در خودرو یکپارچه و به آنها متصل هستند.
انگجت: در حال حاضر، سرویس ترجمه گوگل از امکان شنیدن و ترجمه سخنان بهره می‌برد، اما برای استفاده از این امکان باید ابتدا با فعال کردن ویژگی مورد نظر صدای فرد مورد نظر ضبط شود. پس از پایان این فرآیند، گوگل ترنسلیت اقدام به ترجمه گفتار تبدیل‌شده به متن کرده و متن ترجمه‌شده را برای کاربر نمایش می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر‌شده، نسخه جدید اپلیکیشن موبایل گوگل‌ترنسلیت به صورت خودکار صحبت‌های فرد مورد نظر را تشخیص داده و به صورت آنی ترجمه می‌کند.
جی‌اس‌ام آرنا: کمپانی نوپای وان‌پلاس اعلام کرده در سال ۲۰۱۴ میلادی یک میلیون دستگاه از گوشی‌هوشمند وان را به فروش رسانده است. هرچند این آمار برای تولیدکنندگان دیگری چون سامسونگ یا شیائومی، عدد بزرگی به حساب نمی‌آید؛ اما موفقیتی بزرگ برای وان‌پلاس به شمار می‌رود. در حال حاضر وان‌پلاس وان در دو نسخه سفید با ظرفیت ۱۵ گیگابایت به قیمت ۲۹۹ دلار و نسخه سیاه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت با برچسب قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.
فون‌آرنا: شایعه شده که مایکروسافت قصد ندارد بسته دوم به روز رسانی ویندوز فون 1/8 را منتشر کند. دلیل این موضوع آماده شدن این شرکت برای عرضه ویندوز ۱۰ است. کاربران ویندوز فون 1/8 به صورت مجانی قادر خواهند بود سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را روی گوشی‌های خود نصب کنند. مایکروسافت که خود را برای عرضه بسته‌ به روز رسانی جدیدی برای ویندوز فون 1/8 آماده می‌کرد، ظاهراً پشیمان شده و این بسته را ارائه نخواهد کرد. پیش از این گفته شده بود بسته به روز رسانی دوم از ویندوز فون 1/8، بهبودهایی در عملکرد سیستم‌عامل را دربر خواهد داشت.
تک‌کرانچ: سامسونگ به صورت رسمی نمونه هشت هسته‌ای گوشی‌هوشمند گلکسی A7 را معرفی کرد. این گوشی‌هوشمند از پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 8/1 گیگاهرتز برای چهار هسته و 3/1 گیگاهرتز برای چهار هسته دیگر استفاده می‌کند. از جمله سایر مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند باید به صفحه نمایش ۵/۵ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن اچ‌دی، دو گیگابایت حافطه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فیلمبرداری با رزولوشن فول‌اچ‌دی، دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و باتری با ظرفیت 600/2 میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها