شناسه خبر : 12295 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ایران نگران جاسوسی در آژانس است
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: لازم است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهداتش برای حفظ اطلاعات محرمانه عمل کند. رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به سفر واریو رانتا، معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هیاتی از آژانس برای ادامه گفت‌وگوها در خصوص مسائل فنی به ایران در هفته جاری گفت: مساله‌ای که مایه تاسف است، حفظ نشدن اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در آژانس است. نجفی ضمن ابراز تاسف مجدد نسبت به عدم رعایت این مساله اظهار کرد: در حالی که ایران و آژانس مشغول برنامه‌ریزی بودند، این خبر توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده که این موضوع یک‌بار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را دامن می‌زند.

احتمال دیدار ظریف و اشتون
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار امیدواری کرد که تاریخ دقیق و نحوه کار مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 طی 10 تا 14 روز آینده مشخص شود. سرگئی ریابکوف گفت زمان زیادی برای دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران باقی نمانده است. این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده روس افزود: دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از چندین تماس وزیر امور خارجه ایران برگزار خواهد شد. ما امیدواریم که یک تاریخ دقیق و نحوه کار طی 10 تا 14 روز آینده مشخص شود. ریابکوف اظهار کرد: تقریباً هیچ زمانی نمانده است و برای به نتیجه رسیدن تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده 24 نوامبر رایزنی‌هایی بی‌وقفه لازم است.

اتهام علیه کشیش انگلیسی به دلیل حضور در ایران
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: رهبران یهودیان انگلیس خواستار تحقیق درباره علل حضور استفان سیزر در کنفرانس افق نو در تهران شدند که گفته می‌شود در آن مساله دخالت صهیونیست‌ها در حادثه 11 سپتامبر مورد بحث قرار گرفته بود. این کشیش برجسته کلیسای انگلیکان در انگلیس که از مخالفان سیاست‌های اسرائیل در فلسطین است ضمن مخالفت با این اظهارات تاکید کرد وی به عنوان نماینده صلح در تهران حضور یافته است. سیزر این ادعا را که کنفرانس افق نو یک رویداد ضدیهودی بوده است، رد و متذکر شد به منظور انعکاس دیدگاه مسیحیت در این کنفرانس شرکت و سخنرانی کرده است. او در این باره گفت: ایران یک کشور خارجی است که یهودیان و مسیحیان در آن اقلیت هستند؛ من به عنوان یک انگلیسی و روحانی مسیحی در این رویداد حضور یافتم.

هشدار قشقاوی به پناهجویان مسافر استرالیا
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: حسن قشقاوی، معاون امور پارلمانی، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه به پناهجویان ایرانی که به استرالیا سفر می‌کنند، هشدار داد. وی پیرامون مهاجرت و قاچاق انسان اظهار کرد: متاسفانه انسان‌های سودجو، جوانان ما را اغفال می‌کنند و با بهشت‌نمایی کشورهایی مانند استرالیا، آنان را به خارج از کشور می‌برند. معاون امور پارلمانی، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با بیان اینکه خروج اولیه این افراد از کشور به صورت قانونی انجام می‌شود، گفت: این افراد پس از خروج از کشور در جایی بین مرز آبی اندونزی و استرالیا رفته و سوار بر کشتی‌هایی می‌شوند که بیش از 90 درصد آنان غرق خواهد شد. قشقاوی افزود: باقی افراد نیز به اردوگاه‌هایی می‌روند که چندین مورد مرگ افراد در اردوگاه‌ها گزارش شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها