شناسه خبر : 9537 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

اذعان فرمانده ائتلاف ضد‌داعش به نقش سازنده ایران
ایرنا: ژنرال جان آلن، فرمانده ائتلاف ضد‌داعش گفت: ایران می‌تواند یک نقش سازنده در حمایت از دولت عراق و ایجاد فرصتی برای دولت العبادی باشد تا دولتی با حضور تمام عراقی‌ها نه فقط شیعیان یا سنی‌ها یا کردها تشکیل دهد.

تکذیب دیدار مخالف بحرینی با دیپلمات‌های ایرانی
فارس: مرجع شیعیان بحرین ادعای روزنامه وابسته به دیوان پادشاهی مبنی بر دیدار با دیپلمات‌های سفارت ایران در منامه را تکذیب کرد. آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» مرجع شیعیان بحرین در واکنش به ادعای روزنامه «الوطن» تحت عنوان «مشورت‌های دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم جهت تصمیم‌گیری درباره (مشارکت یا عدم مشارکت) در انتخابات»، تاکید کرد که چنین خبری دروغ است.

ایران مانع سقوط بغداد شد
اقتصاد‌نیوز: محمدجواد ظریف با بیان این مطلب که اگر حضور و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نبود، در مراحل اولیه امکان سقوط بغداد وجود داشت، گفت: ایران کوشید با حمایت لجستیکی و مشاوره نظامی نیروهای عراقی را در مقابله با داعش توانمند کند. او تاکید کرد: در ائتلافی که علیه داعش تشکیل شده کشورهایی هستند که در فروش نفت به داعش کمک کرده، حمایت مالی و تسلیحاتی از این گروه به عمل می‌آورند و مسیرهای امن در اختیار این گروه قرار می‌دهند، این تناقضی است که این ائتلاف با آن درگیر است.

کلاه ایران بر سر آمریکا
ایسنا: «دیوید فروم» فردی که سخنرانی محور شرارت بوش را نوشته بود، در جدیدترین مقاله خود در نشریه آتلانتیک آمریکا نوشت ایران سر آمریکا را کلاه گذاشته است. وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 می‌نویسد؛ سال گذشته ایران در بحران هسته‌ای بود ولی حالا آنها در آستانه دستیابی به یک پیروزی دیپلماتیک خیره‌کننده در برابر آمریکا هستند.

ایران محور نامه‌نگاری سناتورها با کری
مهر: بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای خطاب به «جان کری» وزیر خارجه کشورشان، درباره تبعات آنچه «عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» نامیدند، ابراز نگرانی کردند. در بخشی از این نامه بدون توجه به همکاری‌های فراتر از تعهدات ایران و بازرسی‌های فراوان آژانس از تاسیسات هسته‌ای آمده است: «تنها دلیلی که ایران مانع تحقیق بازرسان بین‌المللی در برنامه هسته‌ای می‌شود آن است که تهران چیزی برای پنهان کردن دارد.»

تاکید لاوروف بر حضور ایران برای مقابله با تروریسم
ایلنا: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: تمام کشورهای منطقه خاورمیانه، از جمله ایران باید در جنگ علیه تروریسم مشارکت داشته باشند. او اظهار داشت: هیچ‌کس نباید در این جنگ کنار گذاشته شود و تمام کشورهای خاورمیانه، از جمله ایران باید در جنگ علیه تروریسم حضور داشته باشند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها