شناسه خبر : 11436 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۲


لغو صدور ویزای ایرانیان در فرودگاه‌های اندونزی
index:1|width:80|height:40|align:right نوشت: دیگر ایرانیان نمی‌توانند در فرودگاه‌های اندونزی ویزا دریافت کنند. محمد فرازنده سفیر ایران در اندونزی با اعلام این خبر تاکید کرد: بنا بر تصمیم دولت اندونزی، ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید برای اخذ ویزا به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کنند؛ زیرا در فرودگاه‌های اندونزی به اتباع کشورهایی که جنبه توریستی روابط با آنها زیاد نیست از جمله ایران ویزا داده نخواهد شد... دولت اندونزی در گذشته برای توسعه روابط جهانگردی فهرستی از کشورهایی را تهیه کرده بود که اتباع‌شان می‌توانستند در فرودگاه‌های اندونزی ویزای ورود دریافت کنند. اما با توجه به افزایش تعداد ایرانیانی که از مسیر این کشور برای مهاجرت به استرالیا استفاده می‌کنند و در‌خواست کانبرا دیگر امکان صدور ویزا برای ایرانیان در این کشور وجود نخواهد داشت.

نامه افتخاری به شجریان
index:2|width:80|height:40|align:right ایسنا نوشت: علیرضا افتخاری در یادداشتی خطاب به محمدرضا شجریان نوشت: «...‌ما یک جمع خانواده‌ایم. ما باید اسم همدیگر را صدا بزنیم. ما باید همایون هم باشیم. ما نباید ورود را از هم بپوشانیم و اجازه گذر را به یکدیگر ببندیم. ما از همدیگر می‌ترسیم. ما در یک باغ هستیم. با افکار یک درخت پربار باید سرزنده و شاداب، از دور یکدیگر را صدا بزنیم. نزدیک هم بیاییم با محبت... چرا هوا را آنچنان برای هم سرد کرده‌ایم که باید در دیدارهایمان با پالتوی زمستانی باشیم... من چرا در گذر وجود شما از کنار جدول‌های دسته‌جمعی بگذرم، آن هم غریب و تنها. دوست دارم یکی مرا صدا بزند با اسم کوچک رضا، رضا، رضا! خود را به من بنما. پیغامت زیباست اما خود را بنما... محمدرضا شجریان دوستت داریم. اما نه با پیغام...»

شما وظیفه دارید موسیقی گوش کنید
index:3|width:80|height:40|align:right در حاشیه مصاحبه اخیر وزیر ارشاد با خبرگزاری فارس یادداشتی منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «... جناب آقای حسینی علاوه بر اینکه نمره مثبتی به کارنامه چند‌ساله خود داده‌اند، در پاسخ به این پرسش که چه نوع موسیقی گوش می‌دهید، فرموده‌اند: خیلی وقت ندارم موسیقی گوش کنم. اما در مدت وزارت با حضور در جشنواره موسیقی برخی‌ها را گوش می‌کنم!... وزیر فرهنگ ایران باید شیفته هنر باشد. باید از هر فرصتی برای گوش دادن به موسیقی استفاده کند. باید پاشنه در تئاتر‌ شهر را از جا بکند و از جمله مشتریان پروپا قرص تئاتر و سینما باشد. باید از هنر لذت ببرد و بدون آن نتواند نفس بکشد. که نفس هنرمندان باید با نفس او گره خورده باشد.»

کوروش جهاد فرهنگی داشته است
index:4|width:80|height:40|align:right نوشت: آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای رئیس بنیاد ایران‌شناسی با بیان اینکه در ایران قدیم، چه دولت‌های آریایی و چه دولت‌های بومی ایرانی، همه پایه‌گذار فرهنگ‌های غنی و تولید علم و هنر و نوعاً مروج توحید و اخلاق بوده‌اند، گفت: کوروش و فرزندش با جهاد فرهنگی به ظاهر نظامی خود، توحید را در بین‌النهرین و سومر و مصر و آتن گسترش دادند... غربی‌ها درباره نقش همه این چند کشور کتاب‌ها نوشته‌اند و شرح‌ها داده‌اند و معرفی‌ها کرده‌اند اما وقتی به ایران که به نظر ما نقش مادری همه تمدن‌های قدیم را داشته، رسیدند به دلایلی سیاسی سعی در سکوت و مخفی‌کاری کرده‌اند و به جز کار و یا اعتراف چند محقق ایران‌شناس یا باستان‌شناس غربی عمدتاً اهمیت نقش ایران و ایرانی را پنهان کرده‌اند‌...

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها