شناسه خبر : 8945 لینک کوتاه

هفته ای که گذشت

تلگراف در گزارشی اشاره کرد بانک مرکزی آلمان می‌گوید ضعف اقتصادی منطقه یورو، احیای اقتصاد آلمان را تهدید می‌کند.

یورو مقصر کاهش رشد آلمان
جمعه هفتم ژوئن‌/‌هفدهم خرداد: تلگراف در گزارشی اشاره کرد بانک مرکزی آلمان می‌گوید ضعف اقتصادی منطقه یورو، احیای اقتصاد آلمان را تهدید می‌کند. بانک مرکزی آلمان پیش‌بینی خود از رشد این کشور در سال 2013 را کاهش داد و شرایط نامساعد در منطقه یورو را مقصر اختلال اقتصاد آلمان دانست. اکنون بانک مرکزی آلمان انتظار دارد اقتصاد این کشور در سال 2013 تنها 3/0 درصد رشد داشته باشد که از پیش‌بینی 4/0درصدی آن در ماه دسامبر پایین‌تر است. بانک مرکزی آلمان با اشاره به اینکه چشم‌انداز اقتصاد آلمان از زمان کاهش سرعت رشد آن روشن‌تر شده است، اعلام کرد خطر اصلی برای رشد اقتصادی چشم‌انداز کشورهای دیگر منطقه یورو است که به درستی به تعهدات خود در زمینه اعمال سیاست‌های ریاضتی عمل نمی‌کنند. بانک مرکزی در اطلاعیه خود اعلام کرد سستی در تثبیت اصلاحات اقتصادی ممکن است بر بازارهای مالی اثر منفی داشته باشد.



ضعف نمایان در اقتصاد چین
شنبه هشتم ژوئن‌/‌هجدهم خرداد: به گزارش تلگراف، نشانه‌‌های بیشتری از ضعف در اقتصاد چین نمایان شده است. با کاهش سرعت رشد تولید صنعتی چین، صادرات این کشور نیز کاهش یافته است. بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، شاخص رشد تولید صنعتی که بازده کارخانه‌ها و معادن چین را اندازه می‌گیرد، در ماه می 2/9 درصد افزایش یافت که از افزایش 3/9درصدی در ماه آوریل کمتر است. رن زیانفانگ، اقتصاددان ارشد IHS گفت داده‌های کلان برای ماه می تایید می‌کنند که اقتصاد مجدداً پس از اندکی جهش، در یک رشد راکد ایستاده است. اداره ملی آمار همچنین اعلام کرد نرخ سالیانه تورم، آن طور که با شاخص قیمت مصرف‌کننده ارزیابی شد، به 1/2 درصد در ماه می کاهش یافته است. داده‌های منتشر‌شده در روز شنبه نشان‌دهنده کاهش سرعت بیش از انتظار اقتصاد چین در ماه گذشته است.

حضور در اتحادیه برای انگلیس مثبت است
یکشنبه نهم ژوئن‌/‌نوزدهم خرداد: خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان، گزارش کرد عضویت در اتحادیه اروپا به نفع تجارت انگلستان است. دیوید کامرون در سخنان خود در جمع رهبران تجاری انگلستان اظهار داشت عضویت در اتحادیه اروپا برای کسب و کار و تجارت انگلستان خوب است و به دولت اجازه می‌دهد بر تجارت و مالیات قواعد مناسبی تنظیم کند. کامرون در دانشگاه اسکس در شرق لندن گفت: «واقعیت این است که بسیاری از مقررات بازی در نهادهای بین‌المللی تنظیم می‌شود. هنگامی که کشوری مانند کشور ما تحت تاثیر این مقررات است، می‌خواهم بر تعیین آنها نفوذ داشته باشم. مساله، پیگیری منافع ماست، نه با کناره‌گیری و انزوا از جهان، بلکه با همکاری و نفوذ در دنیا.» کامرون اظهار داشت وظیفه و کار او این است که انگلستان را برای شرکت در مسابقه جهانی آماده و تجهیز کند. او به سیاست‌هایی چون کاهش مالیات شرکتی به پایین‌ترین حد آن در G-20 اشاره کرد.


حتی صبر هم پایانی دارد
دوشنبه دهم ژوئن / بیستم خرداد: سی‌ان‌ان مانی در این روز از واکنش تهاجمی نخست‌وزیر ترکیه به معترضان و تاثیر آن بر بازارها خبر داد. نخست‌وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان، پس از مواجه شدن با بزرگ‌ترین راهپیمایی اعتراضی در 10 سال نخست‌وزیری‌اش، از هوادارانش خواست به خیابان‌ها بیایند. اردوغان با بیان اینکه «حتی صبر هم پایانی دارد» معترضان را تهدید کرد. او همچنین فرصت‌طلبانی را که سعی دارند از وضعیت آشفته و ناآرام سود کسب کنند، متهم کرد. به دنبال این سخنان اردوغان، بازارهای ترکیه مجدداً در روز دوشنبه سقوط کردند. اردوغان در مجموعه‌ای از سخنرانی‌های خود برای هوادارانش، آن بخش از جامعه تجاری، از جمله برخی بانک‌های محلی، را که از اعتراضات پشتیبانی می‌کنند، محکوم کرد. او ترک‌ها را تشویق کرد که پول خود را به جای بانک‌های خصوصی، در بانک‌های دولتی سرمایه‌گذاری کنند. او در این رابطه اظهار داشت: «اگر بازارهای مالی سقوط کنند، تقصیر شماست. دولت بانک دارد، از بانک‌های دولتی استفاده کنید.»


الزامات اسکاتلند مستقل
سه‌شنبه یازدهم ژوئن‌/‌بیست و یکم خرداد: به گزارش بلومبرگ به نقل از کارگروه رفاه اجتماعی دولت، اسکاتلند مستقل باید طرح‌های رفاهی و صندوق بازنشستگی را به طور مشترک با بقیه مناطق بریتانیا عملی کند. نیکلا استورژن معاون وزیر اول اسکاتلند در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: «دوره انتقالی مدیریت مشترک تنها به شرطی به نفع اسکاتلند خواهد بود که از روز اول استقلال به ما اجازه داده شود نابرابری‌های نظام کنونی را نشانه بگیریم و به سوی نظامی که انعکاس‌دهنده نیازها و شرایط اسکاتلند باشد گام برداریم.» استقلال، سیاست اصلی و مرکزی حزب حاکم ملی‌گرای اسکاتلند است. بیش از 10 هزار نفر توسط وزارت کار و بازنشستگی بریتانیا در اسکاتلند استخدام شده‌اند. دو مرکز صندوق بازنشستگی در داندی و مادرول حدود 20 درصد همه حقوق بازنشستگی دولتی بریتانیا را مدیریت می‌کند.


مهاجران بدون مدرک، شهروند می‌شوند
چهارشنبه دوازدهم ژوئن‌/‌بیست و دوم خرداد: به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، جمهوریخواهان خواستار کنترل بیشتری بر مرزها در لایحه مهاجرتی هستند. چند سناتور ارشد جمهوریخواه خواستار الزامات بیشتری در زمینه امنیت مرزها در قانونی هستند که بزرگ‌ترین تغییر قانون مهاجرت آمریکا در نسل گذشته است. سنا روز سه‌شنبه به پذیرش لایحه ارائه‌شده توسط سناتور میچ مک کونل از ایالت کنتاکی رای داد. سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا، یکی دیگر از حامیان این اقدام مورد تایید هر دو حزب گفت: «مقررات حفظ امنیت مرزها در این لایحه باید تشدید شود تا حمایت لازم را برای رای نهایی به دست آورد.» دموکرات‌ها در حال فشار آوردن برای تصویب قانون مهاجرتی جامعی هستند که باراک اوباما پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر وعده آن را داده بود. این لایحه شرایط شهروندی آمریکا را برای 11میلیون مهاجر بدون مدرک مقیم این کشور فراهم می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها