شناسه خبر : 15810 لینک کوتاه

آثار پیکاسو و ماگریت در نمایشگاه هنر بازل در معرض دید میلیاردرها قرار می‌گیرد

میلیاردرهای هنردوست

کلکسیون‌دارانی چون رومن آبراموویچ قصد دارند برای بازدید از دو میلیارد دلار اثر هنری در بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر مدرن و معاصر به سوئیس سفر کنند.

کلکسیون‌دارانی چون رومن آبراموویچ قصد دارند برای بازدید از دو میلیارد دلار اثر هنری در بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر مدرن و معاصر به سوئیس سفر کنند. فروش1/1میلیارد‌دلاری در مزایده آثار هنری معاصر در نیویورک در ماه گذشته و حضور 304 نمایش‌دهنده بین‌المللی انتظارات را از چهارمین دوره نمایشگاه هنر بازل بالا برده است. هنر پس از جنگ جهانی و هنر معاصر، یک سرمایه‌گذاری جایگزین برای شمار روزافزونی از میلیاردرهاست، حتی هنگامی که برگشت سود در بازارهای سهام رشد کرده باشد. نمایشگاه‌ها برای اینکه با تقاضای روزافزون هم‌خوانی داشته باشند، گسترش یافته‌اند. نمایشگاه‌هایی شبیه نمایشگاه هنر بازل، در ماه می در هنگ‌کنگ و نیویورک برگزار شد. این مساله منجر به افزایش نگرانی‌ها درباره پیدایش حس خستگی از نمایشگاه شد. مشاور هنری مستقر در نیویورک، هیثر فلو، در مصاحبه‌ای اظهار داشت بازل نمایشگاهی است که این حس را بر‌نمی‌انگیزد. این نمایشگاه جدی است و متعهد مانده است به اینکه تضمین کند بهترین آثار هنری به نمایش گذاشته شوند. این رویداد فرهنگی که تحت حمایت مالی بانک UBS سوئیس است به خاطر ترکیب قطعات هنری معاصر و مدرن متمایز است. در میان بزرگ‌ترین آثار موجود، شرکت هنرهای زیبای لاندائو که در مونترال کانادا واقع است، اثر سوررئالیستی رنه ماگریت را با عنوان «اندکی از روح راهزنان»، که متعلق به سال1960 است، ارائه می‌کند. این اثر که پیش‌تر در طول40 سال اخیر در یک کلکسیون شخصی بوده‌، به قیمت 5/12 میلیون دلار به فروش گذاشته خواهد شد. شرکت مارلبورو یک مجسمه از جنس مرمر قرمز، به نام «خمیدن بیضی درونی»، اثر هنری مور را به قیمت10میلیون دلار به فروش خواهد گذاشت.
این مجسمه که تاریخ ساخت آن از 1963 تا 1969 ثبت شده است، به طرز نامعمول بزرگ است و عرض آن به دو متر می‌رسد. مری هوولر مشاور هنری مستقر در نیویورک گفت: «فضای نمایشگاه روح‌بخش است و کلکسیون‌داران دوباره احساس راحتی می‌کنند. موفقیت مزایده‌های اخیر به آنان اعتماد بیشتری به بازار داده است. این یعنی خریداران باید درباره پرداخت قیمت‌های متورم به هنگام هیجانات لحظه‌ای هوشیار باشند.» مزایده‌های نیویورک شاهد ثروتمندترین کلکسیون‌داران متمرکز بر آثار کلاسیک هنرمندان قرن بیستم بود، هنرمندانی که شهرتی چشمگیر دارند. دومینیک لوی، یک معامله‌گر اهل نیویورک در مصاحبه‌ای گفت: «فقط کمیاب‌ترین آثار هستند که مبالغ هنگفتی را جذب می‌کنند. ما شاهد حضور خریداران جدید به میزان بسیار زیاد هستیم. برخی از آنان به دنبال آثار استادان قدیمی و آثار امپرسیونیستی هستند.» لوی که برای اولین بار در نمایشگاه بازل با نام خود آثار را به فروش می‌رساند، آثاری از الکساندر کالدر، خوان میرو، پابلو پیکاسو و فرانک استلا را به نمایش می‌گذارد. قیمت این آثار از چهار تا هفت میلیون دلار است. نقاشی سال 1971 پیکاسو به نام «مردی که پیپ می‌کشد» بین4 تا 5 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها