شناسه خبر : 18994 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد 10‌درصدی صنعت و معدن کشور طی سه‌ماهه اول سال و رشد مثبت تولیدات کالاهای منتخب طبق آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که رکود را پشت سر گذاشته‌ایم ولی هنوز با رونق اقتصادی فاصله داریم.

فارس: رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواست با توجه به ظرفیت‌های قانون برنامه پنجم توسعه، نسبت به استفاده از حساب ذخیره ارزی جهت تداوم طرح‌های عمرانی دولت اقدام کند.

تسنیم: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از افزایش تعداد کارگران قراردادی در واحدهای تولیدی کشور خبر داد و گفت: مرکز آمار ایران مشاغل فصلی را جزو مشاغل پایدار می‌داند، در صورتی که با آمدن فصل پاییز و زمستان تعداد بیکاران افزایش می‌یابد.

مهر: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه شهرام جزایری برای مذاکره درباره بدهی خود به این صندوق مراجعه کرده، گفت: وی هم‌اکنون یک شهروند عادی است و امکان اینکه بدهی وی را تقسیط کنیم، وجود دارد.

فارس: بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس توافق ایران و گروه 1+5 مبلغ 400 میلیون دلار بابت بدهی‌های کشور هند در قالب قسط سوم، از طریق بانک مرکزی امارات دریافت شد.

ایسنا: وزیر اقتصاد درباره کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت گفت: ان‌شاءالله که کسری بودجه نخواهیم داشت؛ ما معمولاً وقتی نفت را می‌فروشیم درآمدش را چند ماه بعد وصول می‌کنیم، بنابراین آثار کاهش قیمت نفت در آینده مشخص خواهد شد که امیدواریم مشکل زیادی ایجاد نکند.

ایرنا: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی اختصاص 93 درصد آب کشور به بخش کشاورزی را نادرست ذکر کرد و گفت: این ادعا مبنای علمی ندارد و فقط یک برآورد کارشناسی است که اعلام آن، ظلم فاحش به کشاورزان است و سبب می‌شود مردم در شهرها آب را صرفه‌جویی نکنند.

تسنیم: رئیس کل بانک مرکزی با تایید خبر پنج‌ساله شدن مدت فعالیت ریاست این بانک و صدور حکم از سوی رئیس‌جمهور گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام تا یکی، دو جلسه آینده درباره عزل و نصب و پذیرش استعفای رئیس کل بانک مرکزی به اجماع می‌رسد.

ایرنا: محمدرضا پور‌ابراهیمی عضو شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها در جلسه سه‌شنبه شورای پول و اعتبار بررسی نشد، گفت: در این جلسه پس از بررسی‌های فراوان به بانک‌ها برای خروج از بنگاهداری مهلت سه‌ساله داده شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها