شناسه خبر : 15682 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بزرگ‌ترین همایش فولاد و معدن خاورمیانه به همت «دنیای اقتصاد» برگزار شد

سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، سه‌شنبه گذشته میزبان فرماندهان صنعت فولاد و معدن دنیا بود تا در بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان صنعت فولاد و سنگ‌آهن دنیا به تحلیل چشم‌انداز آینده بازار این صنعت بپردازند.

سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، سه‌شنبه گذشته میزبان فرماندهان صنعت فولاد و معدن دنیا بود تا در بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان صنعت فولاد و سنگ‌آهن دنیا به تحلیل چشم‌انداز آینده بازار این صنعت بپردازند. «ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» نخستین همایش بزرگ معدنی ایران پساتحریم بود که به همت روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار شد تا بزرگان این صنعت در یکی از غنی‌ترین کشورهای معدنی ایران حاضر شوند و آینده معدنکاری سنگ‌آهن و زغال‌سنگ در ایران و زنجیره ارزش افزوده آن را بررسی کنند.
این همایش در حالی برگزار شد که بازار فولاد و مواد معدنی دنیا در رکود فرو رفته و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است تا سال 2018 که رشد اقتصادی چین و هند به عنوان دو اقتصاد نوظهور ترمیم می‌شود در این رکود باقی خواهد ماند.
در این همایش سخنرانان ایرانی نیز با ترسیم وضعیت بازار فولاد کشورمان به این نکته اشاره کردند که رکود موجود تا دو سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود اما این امیدواری وجود دارد که به تولید 19 تا 22 میلیون تن فولاد در ایران دست یابیم.
این سخنرانان اشاره کردند که در سال 2015 دوران بحران برای فولاد ایجاد شد، کاهش نرخ رشد چین که یکی از مهم‌ترین آنها بود و پیش‌بینی می‌شود ادامه‌دار باشد، از این‌رو باید از صادرکنندگان بیش از پیش حمایت شود.
از نظر آنان در سال 2015 صادرات فولاد چین بالای 100 میلیون تن بوده که این امر وضعیت صنعت فولادسازی را در دنیا به هم ریخته است. این موضوع هزار نفر نیروی انسانی را در انگلیس بیکار کرده است و 10 هزار نفر از صنعت فولاد اخراج شده‌اند و به طور کلی فولاد وارداتی چین باعث بیچارگی صنعت فولاد در کشورها شده است.
ژنرال‌های فولاد دنیا از کشورهای بزرگ تولیدکننده این محصول معدنی، نظیر چین، آمریکا و ایتالیا در ایران حضور یافتند و هر کدام در سخنرانی‌هایی ویژه تحلیل خود را از آینده صنعت معدنکاری دنیا ارائه کردند. شاه‌بیت سخنرانی بیشتر آنان، افزایش صادرات فولاد چین و عرضه 100 میلیون تن فولاد چینی به صورت دامپینگ در بازارهای جهانی بود که رئیس انجمن آهن و فولاد چین خیال سیاستگذاران فولاد دنیا را راحت کرد و گفت کشور متبوعش قصد دارد از صادرات فولاد به دنیا جلوگیری به عمل آورد.






دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها