شناسه خبر : 13762 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

جریمه بانک فرانسوی توسط آمریکا
مهر: بانک بی‌ان‌پی پاریباس که از سوی آمریکایی‌ها به نقض تحریم‌های ایران، سودان و کوبا متهم شده بود موافقت کرده است به جای محاکمه در دادگاه جریمه‌ای بالغ بر 9/8 میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کند.بر اساس این گزارش تاکنون بانک‌ها و موسسات مالی فراوانی از کشورهای آسیایی و اروپایی تحت اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا قرار گرفته‌اند.

گزارش صندوق صلح آمریکا از عملکرد روحانی
ایسنا: صندوق صلح آمریکا در گزارشی اعلام کرد که ایران از زمان روی کار آمدن حسن روحانی و پس از برداشتن گام‌های مهم برای ارتقای جایگاهش در سطح جهانی، در سال 2014 بیشترین پیشرفت را در جهان بر اساس شاخص ثبات کشورها داشته است.

بغداد دست به دامن تهران می‌شود؟
فارس: «حیدر العبادی» سخنگوی حزب متبوع «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق و نیز عضو پارلمان این کشور هشدار داد در صورت ادامه رفتار آمریکا و رد درخواست‌ها مبنی بر انجام عملیات هوایی برای مقابله با نیروهای داعش، عراق به سراغ ایران خواهد رفت و از این کشور برای انجام این حملات و نابودی این گروه درخواست کمک خواهد کرد.

زمان برای مذاکره با ایران رو به پایان است
تسنیم: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اگرچه دستیابی به یک توافق هسته‌ای جامع امکان‌پذیر است اما زمان رو به پایان است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در یادداشتی که در وب‌سایت واشنگتن پست منتشر شد مدعی شد ایران هنوز باید اثبات کند که برنامه هسته‌ای این کشور به صورت کامل صلح‌آمیز است.

قبول پروتکل الحاقی با مجلس است
خانه‌ملت: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تصمیم نهایی را درباره پذیرش پروتکل الحاقی می‌گیرد، گفت: یکی از موضوعات توافق جامع هسته‌ای با 1+5 پذیرش پیوستن به پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است اما در مذاکرات هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.

کردستان به دنبال استقلال از عراق نیست
انتخاب: نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران درباره درخواست کردها برای استقلال از عراق با تکذیب این مساله اظهار کرد: برخی به منظور خراب کردن کردها این مسائل را مطرح می‌کنند. کردها هیچ وقت ادعایی برای استقلال از عراق نداشته‌اند. براساس این گزارش در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تلاش مقامات دولت خودمختار کردستان عراق برای اعلام استقلال از دولت مرکزی این کشور منتشر شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها