شناسه خبر : 12589 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

هیات‌های مذهبی آمریکایی در تهران
index:1|width:50|height:20|align:right از فروردین‌ماه امسال سه هیات دینی آمریکایی به ایران سفر کرده و با روحانیون و مقامات ایران دیدار کرده‌اند. یک گروه کاتولیک به رهبری اسقف ریچارد پیتس از آیووا به همراه آیت‌الله اعرافی و یک روحانی ایرانی دیگر بیانیه‌ای بر ضد تهدید استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی منتشر کرده‌اند. اما اخیراً یک هیات آمریکایی در سکوت رسانه‌ای و بدون توضیح مقامات دعوت‌کننده به ایران آمده و با چند مقام دولتی هم گفت‌وگو کرده است. ریاست این هیات ۳۰ نفره بر عهده فردی به نام ژوئل هانتر، رئیس کلیساهای فلوریداست که از چهارم خردادماه با عنوان هیات مذهبی وارد ایران شدند. این هیات با هماهنگی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد کشور شده بود.

لغو تجمع مقابل سفارت عربستان
index:2|width:50|height:20|align:right تجمع دانشجویی مقابل سفارت عربستان در اعتراض به حمایت‌های دولت این کشور از تکفیری‌ها در پی عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور لغو شد. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در واکنش به عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور جهت برپایی تجمع دانشجویی در برابر سفارت عربستان گفت: قرار بود تجمعی از سوی دانشجویان در اعتراض به سیاست‌های دولت عربستان در حمایت از گروهک‌های تکفیری و تروریستی منطقه در برابر سفارت این کشور برگزار شود که به‌رغم پیگیری‌های بسیج دانشجویی، وزارت کشور با عدم پاسخ به درخواست صدور مجوز این تجمع موجب لغو آن شده است.

تاکید چین بر لزوم ایجاد چارچوب امنیتی جدید در آسیا
index:3|width:50|height:20|align:right رئیس‌جمهوری چین با هشدار نسبت به تلاش قدرت‌ها برای سلطه بر امور بین‌المللی گفت که چین هرگز به دنبال هژمونی نبوده است و اهمیتی ندارد که چقدر می‌تواند قدرتمندش کند. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، «شی جینپینگ»، رئیس‌جمهوری چین بار دیگر تکرار کرد که چارچوب امنیتی جدیدی باید در آسیا ایجاد شود. وی تاکید کرد: ما باید برای معماری جدید همکاری امنیتی آسیا- اقیانوسیه همکاری کنیم. ما باید تمام کشورها را ترغیب کنیم برای برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان تلاش کنند. بر اساس این گزارش حبیب‌الله عسگراولادی پیش از این در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز از رایزنی‌های مقامات ایرانی و چینی و همچنین روسی برای تشکیل چارچوب امنیتی جدید در آسیا همزمان با سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به پکن خبر داده بود.

دستپاچگی نتانیاهو در آستانه فینال مذاکرات
index:4|width:60|height:20|align:right بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مذاکره‌کنندگان گروه 1+5 خواسته است که تسلیم ایران نشوند و به این کشور اجازه ندهند از فناوری غنی‌سازی برخوردار باشد. او با وجود تایید آژانس و همچنین خوش‌بینی غربی‌ها به توافق، در یک کارزار رسانه‌ای با نمایندگان رسانه‌های کشورهای طرف مذاکره با ایران به فرافکنی پرداخته است. نخست‌وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز مدعی شد ایران می‌خواهد مواد مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای را نگه دارد و این به معنی آن است که می‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد. او با بیان اینکه ایران هر زمان که بخواهد می‌تواند بازرسان هسته‌ای بین‌المللی را بیرون کند یا آنها را همان‌گونه که در گذشته انجام داده است گمراه و به سرعت به سمت غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز برای ساخت بمب‌های اتم حرکت کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها