شناسه خبر : 13465 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

وزیر بهداشت آمارهایش را اعلام نکرد

همایش در آلودگی

در روزی که شاخص هوای تهران، دوباره به محدوده ناسالم برگشت، چهارمین همایش ملی آلودگی هوا و صدا در تهران برگزار شد. همایشی که از سال ۱۳۹۱ برگزار می‌شود و دبیرخانه آن در شرکت کنترل کیفیت هواست.

در روزی که شاخص هوای تهران، دوباره به محدوده ناسالم برگشت، چهارمین همایش ملی آلودگی هوا و صدا در تهران برگزار شد. همایشی که از سال 1391 برگزار می‌شود و دبیرخانه آن در شرکت کنترل کیفیت هواست.
در این همایش دو روزه که در روزهای 22 و 23 دی‌ماه در تهران برگزار شد، چهره‌هایی چون معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی حضور داشتند. محمدباقر قالیباف نیز به رسم هر‌ساله یکی از چهره‌های حاضر در این همایش بود، همایشی که تلاش دارد محل گردآوری ایده‌ها و صاحبان‌نظر باشد که برای آلودگی هوا نظریه دارند.
جالب است که این همایش معمولاً در روزهایی برگزار می‌شود که تهران، آلوده‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. اندیشمندان و صاحب‌نظران متخصص این حوزه در همان روزهایی در تهران گردهم می‌آیند که هوا ناسالم است و بر شدت ناپاکی آن افزوده می‌شود. حتی در سال 1391 که اولین دوره این همایش قرار بود برگزار شود، آلودگی هوای تهران دو هفته این همایش را به تاخیر انداخت.
با وجود برگزاری همایش‌های مختلف و متعدد، حتی همایشی چون همایش ملی آلودگی هوا و صدا که پایه و اساسی علمی دارد و مقالات متعددی در زمینه کاهش آلودگی در آن ارائه می‌شود، هنوز راهکاری عملی برای نجات شهروندان کلانشهرها به ویژه تهران از آلودگی پیدا نشده و وضعیت هوای هر سال ناسالم‌تر از سال قبل می‌شود.
سخنان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و همچنین وزیر بهداشت و درمان در این همایش در نوع خود جالب توجه بود. معصومه ابتکار با تاکید بر پر شدن ظرفیت شهر تهران در سال 1375 اعلام کرد از آن زمان تاکنون هر چه بر جمعیت، ساخت‌وسازها و کسب‌وکار در تهران افزوده شده، بیش از ظرفیت و توان این کلانشهر است. با این همه ابتکار مجموعه اقدامات سازمان متبوع خود را موفقیت‌آمیز می‌داند و یکی از این اقدامات را کاهش قابل ‌توجه بنزن با توجه به حذف مصرف بنزین تولید‌شده در پتروشیمی‌ها اعلام می‌کند. حسن قاضی‌زاده‌هاشمی نیز که پیش از این در کانال اختصاصی‌اش در تلگرام از آلودگی هوا گلایه کرده و شهر مکزیکوسیتی را به عنوان یک نمونه موفق در کاهش آلودگی نام برده بود، از همه دست‌اندرکاران درخواست کرده تا مردم را از آلودگی آسوده سازند. او در مورد آمارهای مربوط به آلودگی هوا و اثرات آن چنین گفته است که آماری به دست او رسیده است که ترجیح می‌دهد آن را اعلام نکند. البته قاضی‌زاده تاکید کرد که به خاطر عدم‌اطمینان کامل نسبت به روش‌های به دست آوردن این آمار، فعلاً از اعلام آن پرهیز می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها