شناسه خبر : 4720 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اصلاح‌طلبان به شورای شهر راه یافتند

تمرین دموکراسی در تهران

با توجه به ورود چهره‌های جدید به شورای شهر در انتخابات گذشته شاهد موفقیت‌های بیشتری در این دوره شورا نسبت به دوره‌های قبلی بودیم و این موفقیت به طور حتم دلایل مختلفی دارد. شورای کنونی بر اساس درایت و مدیریت هوشمندانه کنونی به خوبی از انجام وظایف خود برآمده است و اقدامات مفید و کاملاً منظم آن نیز در این دوران به خوبی گواه این مدعاست.

فاطمه دانشور/عضو شورای شهر تهران

با توجه به ورود چهره‌های جدید به شورای شهر در انتخابات گذشته شاهد موفقیت‌های بیشتری در این دوره شورا نسبت به دوره‌های قبلی بودیم و این موفقیت به طور حتم دلایل مختلفی دارد. شورای کنونی بر اساس درایت و مدیریت هوشمندانه کنونی به خوبی از انجام وظایف خود برآمده است و اقدامات مفید و کاملاً منظم آن نیز در این دوران به خوبی گواه این مدعاست. اگر بپذیریم که معضلات و مشکلات شهری به ویژه کلانشهر تهران تنها با تعامل دستگاه‌ها و نهادهای دیگر و به ویژه دولتی قابل حل است در این دوره شورای شهر شاهد بیشترین تعامل این نهاد با تمامی دستگاه‌های دولتی بودیم و آثار این تعامل به خوبی در روند حل و فصل بسیاری از معضلات شهر تهران قابل مشاهده است.
شکل‌گیری کارگروه‌های مختلف در شورا و همکاری و تعامل بدون وقفه آنها با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر و پیگیری و جدیت در اداره امور از مشخصه‌های بارز این دوره از شورای شهر تهران بوده است. اگر چه با اقبال مردمی به اصلاح‌طلبان و ورود چهره‌های این طیف به شورا در کنار حضور چهره‌های اصولگرا برخی انتظار سیاسی‌کاری در این دوره شورا را داشتند ولی تا به امروز تمامی چهره‌های شاخص بدون کوچک‌ترین تعصب سیاسی و جناحی به انجام وظایف خود مشغول بودند و به نظر می‌رسد مردم نیز از این وضعیت و همکاری راضی هستند.
به طور حتم فعالیت‌ها و نحوه کار شورای شهر در تعیین اعضا در دوره بعدی از سوی مردم تاثیر‌گذارترین عامل خواهد بود، زیرا مردم به دقت تمامی فعالیت‌ها و اقدامات اعضای شورای شهر را رصد می‌کنند و در هنگام انتخاب اعضای جدید آن را لحاظ خواهند کرد.
البته باید به این مهم نیز توجه کرد که حضور چهره‌های اصلاح‌طلب در این دوره از شورا و ریاست آن از سوی چهره‌ای کاملاً فرهنگی و اصلاح‌طلب در موفقیت این دوره از فعالیت شورای شهر تهران بی‌تاثیر نبوده است. به طور کلی تجربه نشان داده است اصلاح‌طلبان در موضوعات اجرایی و اداری بیشتر اهل گفت‌وگو، تعامل و همکاری هستند. این واقعیت به طور کامل در شورای شهر نمود عینی داشت البته باید به این موضوع نیز اذعان داشت و منصفانه نخواهد بود، اگر از تعامل و همکاری چهره‌های اصولگرا در شورا سخن نگوییم. بنابراین پیگیری و تلاش اعضای اصولگرای این دوره از شورای شهر تهران و تعامل آنها با تمامی اعضا نیز قابل تقدیر است. مردم نیز به خوبی این موضوعات را مشاهده کرده و تحلیل می‌کنند و بعید است تا به امروز از اعتماد خود به اصلاح‌طلبان برای ورود به شورای شهر پشیمان شده باشند و این موضوع را می‌توان در دور بعدی انتخابات شورا داوری کرد.
آنچه در این راستا اهمیت بسیار زیاد دارد و مردم نیز به کرات و به طرق مختلف آن را به صورت مطالبه جدی خود از اعضای شورای شهر خواسته و پیگیری کردند، پرهیز از هر گونه سیاسی‌کاری و جناح‌بندی است. وظیفه اصلی شورای شهر رسیدگی به معضلات بسیار زیاد کلانشهر تهران است و این موضوع تنها با تعامل و تفاهم حل خواهد شد، آنچنان که در طول این مدت ریاست این شورا به خوبی از پس آن بر‌آمده است و امروز شاهد همکاری گسترده تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی با شورای شهر و شهرداری برای حل معضلات جدی تهران هستیم. تفاهم و همکاری وزارت نفت، سازمان محیط زیست با این شورا و شهرداری برای حل معضل آلودگی هوا در چند ماه گذشته نمونه بارز منش و روش تعامل‌گونه ریاست شورای شهر و تمامی اعضای این دوره شوراست. خوشبختانه تا به امروز اعضای شورای شهر از هر گونه سیاسی‌کاری پرهیز کرده و وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نشدند، حتی چهره‌های کاملاً سیاسی این شورا نیز بدون توجه به سابقه کاملاً سیاسی خود در این شورا مشغول خدمت‌رسانی هستند و به نظر می‌رسد این همان چیزی است که تمامی شهروندان به دنبال آن بوده و از تک‌تک اعضای شورا می‌خواهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها