شناسه خبر : 2137 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

حضور زنان در ورزشگاه خط قرمز است
نوشت: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با علی‌اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ورزش برای جوانان لازم است و می‌تواند انسان را از کارهای ناسالم بازدارد و برای سلامتی انسان در هر سن و سالی به‌ویژه برای جوانان اهمیت دارد... از زندگانی پیامبر اکرم (ص) استفاده می‌شود که به ورزشکاران اهمیت می‌دادند؛ البته در حوزه ورزش مسائل و مشکلاتی هست که باید به آن رسیدگی کرد... گاهی می‌شنویم که در برخی کشورها در یک مسابقه فوتبال چند نفر کشته می‌شوند، در حالی که چنین مسائل و صدمات جسمانی جایی در اخلاق ندارد‌... در مورد دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها مسائلی وجود دارد و ما نمی‌توانیم هر کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، انجام دهیم؛ خط قرمزهایی در آیین ما وجود دارد که باید آن را رعایت کرد.

نیمی از جوانان راه‌های انتقال HIV را نمی‌دانند
نوشت: عباس صداقت، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به مطالعات انجام‌شده در مورد میزان آگاهی جوانان از راه‌های انتقال HIV گفت: بیش از نیمی از جوانان ما در این زمینه اطلاعی ندارند...کشور ما کشوری جوان است و نیمی از جمعیت آن را جوانان و کودکان تشکیل می‌دهند. این جوانان کنجکاو هستند تا رفتارهای پرخطر را تجربه کنند بنابراین نسبت به دیگر افراد بسیار آسیب‌پذیرتر در مقابل مخاطرات هستند... بسیاری معتقدند که بار رفتارهای پرخطر بسیار بیشتر از بار بیماری‌های آمیزشی است. بنابراین باید اقدامات ما به سمت کم شدن رفتارهای پرخطر پیش برود چون اگر جوانان ما مبتلا شوند باید تمام اقدامات وزارت کشور به سمت اقدامات درمانی، تامین دارو و توانبخشی سوق پیدا کند... آخرین مدل‌سازی حاکی از ابتلای ۹۰ هزار ایرانی به ایدز است.

15 هزار پزشک زیرخط فقر
در گفت‌وگویی با مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات نوشت:... بیش از هر صحبتی واقعاً جای تاسف داشت زمانی که کیفیت سریال در حاشیه را می‌دیدم و پوچ و بی‌معنا بودن آن واقعاً ناراحت‌کننده بود. حرف من این است که اگر طنز می‌سازیم باید چیزی بسازیم که ارزش دیدن داشته باشد‌... من این سریال را که دیدم فقط برای من یادآور فیلم اخراجی‌ها بود. معین درباره ادعای درآمد نجومی پزشکان نیز گفت: «اینکه کسی بیاید از جامعه 200 هزارنفری پزشکی ما کمتر از نیم درصد را در نظر بگیرد واقعاً بی‌انصافی است. اگر آن نیم‌درصد متخلف هستند، با آنها برخورد کنید. نه اینکه آن را به کل جامعه پزشکی تسری دهید. ما حداقل 15 هزار پزشک عمومی داریم که زیرخط فقر زندگی می‌کنند.»

مدیریت ماقبل تلگراف
در یادداشتی با اشاره به حادثه هتل تارای مهاباد، حواشی مسابقه تراکتورسازی و نفت تهران و... نوشت: «...متاسفانه استفاده از روش‌های منسوخ مدیریت اطلاعات که خاص دوره ما‌قبل تلگراف است، در دوران «وایبر» و «تلگرام» عملاً نشان از آن دارد که نگاه بسیاری از مدیران کشور کهنه است. اگر در بازی روز جمعه برخی عزیزان دلواپس به‌جای مصلحت‌اندیشی احتمالی نتیجه را صریح به تماشاگران هیجان‌زده می‌گفتند، چه می‌شد؟...احتمالاً چند صندلی ورزشگاه آسیب می‌دید اما به اعتماد شهروندان حامی تیم تراکتورسازی خدشه‌ای وارد نمی‌آمد. درباره حادثه ایرانشهر و مهاباد نیز با کمی خویشتنداری و اطلاع‌رسانی دقیق مطمئناً شاهد این همه هزینه نمی‌بودیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها