شناسه خبر : 19205 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

۳۰۰ میلیارد صدقه نه ۲۵ هزار میلیارد تومان
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با انتقاد از اخبار منتشرشده در شبکه‌های مجازی درباره درآمد این نهاد حمایتی از محل کمک‌های مردمی گفت: «طبق مفروضات مطلبی که در برخی شبکه‌های مجازی پخش‌شده، رقم کمک‌های مردمی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان ‌شده که این رقم بیش از ۶۰ درصد بودجه نفتی کشور در حال حاضر را شامل می‌شود در حالی که درآمد صدقات در سال ۹۳ کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است...کمیته امداد باید به‌ طور مستمر شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از اقدامات خود داشته باشد تا با این دست از شایعات روبه‌رو نشویم؛ چرا که زمانی این شایعات و حاشیه‌سازی‌ها رواج پیدا می‌کند که در مورد یک موضوع مهم اطلاعات مورد نیاز و کافی به جامعه و مخاطبان ارائه نشود.»

دیالیزی‌ها دو برابر می‌شوند
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت اعلام کرد: تا ۱۰سال دیگر، تعداد بیماران دیالیزی دو برابر می‌شود. بر این اساس تا یک دهه دیگر، تعداد بیماران نیازمند دیالیز، به ۵۰ تا ۶۰هزار نفر می‌رسد. ...‌در دنیا به ازای هریک نوبت دیالیز، پولی به شرکت مربوطه پرداخت می‌شود و درمان به صورت خرید خدمت انجام می‌شود، این‌گونه نیست که در ۹۰۰ بیمارستان با مدیریت‌های نامتجانس دستگاه تهیه کنند.... سرمایه‌گذاران در کنار سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها، در حوزه سلامت هم سرمایه‌گذاری کنند، چراکه در این حوزه ریسک‌پذیری کمتر است و پروژه‌ها کاملاً توجیه اقتصادی دارند.. در حوزه سلامت عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد... این عقب‌ماندگی‌ها، ناشی از این است که حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این حوزه درست تعریف نشده است.

اظهاراتی صریح درباره واردات یک دارو
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، از تمایل این سازمان برای توقف واردات داروی آرژانتینی ام‌اس خبر داد و گفت: ما نمی‌خواهیم دیگر وارداتی از این دارو داشته باشیم. او همچنین به مردم توصیه کرد به جای استفاده از داروهای وارداتی این شرکت، از داروی تولید داخل که سال‌هاست در بازار موجود است و مصرف می‌شود و قیمت پایین‌تری هم دارد، استفاده کنند. ماجرای مصرف این دارو مثل این است که بگوییم استامینوفن یک شرکت الان در بازار نیست، در این صورت می‌توان از داروی یک شرکت دیگر استفاده کرد. اکتووکس اسم داروی بتا اینترفرونی است که نوع اصلی آن که اکثر بازار در اختیار آن است، سینووکس است و برند اصلی آن هم در بازار موجود است. مردم نباید دراین‌باره نگرانی داشته باشند.

تراکم جمعیت در زندان‌ها
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در جلسه مشترک دادستانی تهران و رئیس و معاونان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با اشاره به ظرفیت زندان‌ها و گلایه از شمار زندانیان نسبت به ظرفیت مذکور اعلام کرد: امروز ظرفیت استاندارد زندان‌ها در کشور 83 هزار نفر است در حالی که زندان‌های کشور پذیرای 220 هزار زندانی هستند. او با بیان اینکه در سال گذشته 43 هزار نفر صرفاً یک روز در زندان بوده‌اند، از قضات خواست از اعزام چنین متهمانی به زندان خودداری کنند... در این زمینه قضات پیشنهاد تشکیل بازداشتگاه را برای نگهداری چنین اشخاصی ارائه دادند. او در باب ورود مواد مخدر به زندان‌ها، ضمن پذیرش معضل، ابراز امیدواری کرد با رفع برخی مشکلات مالی سازمان زندان‌ها، این‌گونه مشکلات کاسته شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها