شناسه خبر : 44523 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازسازی مغازه در تهران

هر فردی در زندگی به دنبال افزایش درآمد است تا به‌وسیله آن، کیفیت زندگی خود را ارتقا دهد.

بازسازی مغازه در تهران

فروشندگان از جمله افرادی هستند که درآمد مشخصی ندارند و درآمدشان وابسته به میزان فروششان است. بدیهی است که فروشندگان نیز به دنبال راه‌های افزایش فروش باشند. روش‌های غیرمستقیمی وجود دارند که می‌توانند تأثیرات شگفت‌انگیزی بر میزان فروش و درآمد یک مغازه داشته باشد. یکی از این روش‌ها، تغییر دکوراسیون داخلی و یا بازسازی مغازه است.

بازسازی مغازه به چه معناست؟

زمانی که صحبت از بازسازی مغازه به میان می‌آید، اغلب ما ساختمان‌های قدیمی را تصور می‌کنیم که طی بازسازی، به یک ساختمان مدرن و جذاب تبدیل می‌شوند. درحالی‌که بازسازی تنها برای ساختمان‌های قدیمی نیست. در بسیاری مواقع ممکن است مغازه نوساز و کاملاً مدرن باشد، اما با محصولاتی که به فروش می‌رسانید هماهنگ نباشد؛ در چنین شرایطی نیز می‌توان با بازسازی، فضای بهتری در مغازه ایجاد و مشتریان بیشتری جذب کرد.

به‌طورکلی بازسازی مغازه شامل تغییراتی است که در ساختار کلی آن به وجود می‌آید. بازسازی مغازه به دو صورت انجام می‌شود؛ در روش اول تغییرات کاملاً جزئی هستند و در زمان بسیار کمی عملی می‌شوند؛ اما در روش دوم تغییرات کلی روی ساختمان ایجاد می‌شود که ممکن است برای انجام آن، نیاز به تخریب ساختمان داشته باشید. به طور مثال پوشاندن دیوار با استفاده از نمای مناسب و یا پارتیشن‌بندی مغازه از تغییرات جزئی محسوب می‌شوند و در مقابل، افزایش ارتفاع سقف تغییری کلی است که نیاز به زمان نسبتاً زیادی دارد.

بازسازی مغازه چه اهمیتی دارد؟

اصلی‌ترین هدف بازسازی مغازه، جلب نظر مشتریان است. پس از انجام عملیات بازسازی مغازه، فضای مغازه با محصولات شما هماهنگ می‌شود. بدین ترتیب هر محصول فرصت بیشتری برای جلب نظر مشتری دارد. به طور مثال یک فروشگاه پوشاک را تصور کنید که محصولات آن به شکلی نامنظم در کنار یکدیگر چیده شده‌اند و زمانی که مشتری محصول موردنیاز خود را اعلام می‌کند، فروشنده مجبور است زمانی را صرف پیدا کردن و دسترسی به آن محصول کند!

در چنین حالتی اول مشتری کلافه می‌شود؛ سپس فروشنده (به دلیل سروکار داشتن با خریداران متعدد) خسته می‌شود و درنهایت نیز ممکن است آن محصول اصلاً باب میل شما نباشد و این یعنی وقت شما و فروشنده به بطالت گذشته است!

حال فروشگاهی را با همان مساحت در نظر بگیرید که تمامی محصولات آن کاملاً در معرض دید قرار دارند و دسترسی به آنها ساده است. همچنین نور فروشگاه به نحوی است که شما می‌توانید رنگ دقیق محصولات را بررسی کنید. بی شک انتخاب و خرید لباس در چنین فروشگاهی هم برای مشتری و هم برای فروشنده بسیار ساده است. این دو مثال اهمیت بازسازی مغازه را نشان می‌دهند.

درواقع  بازسازی باعث می‌شود مغازه شما شیک و جذاب به نظر برسد. سپس نیز کمک می‌کند تا همه محصولات جایگاه مشخصی داشته باشند و دسترسی به آنها راحت‌تر شود. این موضوع در کنار جلب ‌توجه مشتری، باعث می‌شود که کارکنانی که در مغازه مشغول به کار هستند، بازدهی بالاتری داشته باشند. به همین ترتیب نیز با صبر و حوصله بیشتری با مشتری صحبت می‌کنند و می‌توانند به نحو احسن نیاز او را برطرف کرده و در فروش موفق باشند.

مراحل بازسازی مغازه

مراحل بازسازی مغازه

در بازسازی مغازه چند مرحله کلی و مشترک وجود دارد. در مرحله اول، پیمانکاری که قصد بازسازی مغازه شما را دارد از آن دیدن می‌کند تا اطلاعات کافی در مورد محیط مغازه به دست آورد. این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط به لوله‌کشی‌ها، کابل‌های برق و حتی کلید و پریزها، ابعاد مغازه، اندازه هر دیوار و همچنین شرایط مغازه‌های اطراف می‌شود.

در این مرحله شما باید خواسته‌های خود را در خصوص بازسازی بیان و طرح‌هایی که مدنظر دارید اعلام کنید. در مرحله بعدی، پیمانکار شروع به طراحی چندین فضای پیشنهادی می‌کند و شما باید از میان آنها، یکی را برگزینید. سپس نیز هزینه کار تخمین زده می‌شود و به اطلاع شما می‌رسد. در صورت تأیید، پیمانکار فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اقدامات مهم در بازسازی مغازه

در هنگام بازسازی مغازه باید به چند نکته مهم دقت کنید تا نتیجه کار، جذاب‌تر شود. این نکات به شرح زیر است:

  1. در بازسازی باید به منطقه مکانی که در آن قرار گرفته‌اید توجه کنید. به طور مثال بازسازی مغازه در تهران با دیگر شهرها متفاوت است؛ زیرا هر شهر فرهنگ و آداب ‌و رسوم متفاوتی دارد. ممکن است دکوراسیونی که در تهران زیبا به نظر می‌رسد، مناسب شهر دیگری نباشد.

  2. حتماً باید به محصولی که قصد ارائه آن را دارید دقت کنید. بازسازی مغازه پوشاک با مغازه مواد غذایی بسیار متفاوت است و هر یک از این نمونه‌ها نیازمند طراحی خاصی هستند.

  3. دیوارها نقش اساسی در زیبایی مغازه دارند؛ از آنها غافل نشوید. طرحی که برای دیوار در نظر می‌گیرید، رنگ دیوار و حتی ارتفاع آن می‌تواند تغییرات خارق‌العاده‌ای در مغازه به وجود آورد.

  4. پارتیشن‌بندی مناسب و همچنین تعیین بخش‌هایی مناسب جهت قرار گرفتن شلف و باکس، می‌تواند به بهبود جایگاه محصولات کمک کند.

  5. نور مناسب یکی دیگر از ملزومات در بازسازی مغازه محسوب می‌شود. نور باعث می‌شود که فضا، بهتر به نظر برسد و همچنین محصولات بهتر دیده شوند. اهمیت نورپردازی را دست‌ کم نگیرید.

  6. در نهایت نیز دقت کنید که کارکنان مغازه، به‌اندازه مشتریان مهم هستند. این کارکنان هستند که یک بازدیدکننده را تبدیل به مشتری می‌کنند! بنابراین توصیه می‌شود که مکانی راحت برای آنها در نظر بگیرید. به طور مثال نورپردازی‌های عجیب‌وغریب می‌تواند برای مشتری جذاب باشد؛ اما ممکن است در درازمدت باعث آزار به کارکنان شود.