شناسه خبر : 39776 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

قیمت جعبه آتش نشانی ایمن پیشتاز

یکی از بهترین تجهیزات دستی برای اطفاء حریق در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، انبار کالاها و واحدهای صنعتی، جعبه های آتش نشانی یا فایر باکس ها هستند.

قیمت جعبه آتش نشانی ایمن پیشتاز

 همانگونه که از اسم آن پیداست محفظه هایی برای نگهداری سیستم های اطفاء حریق هستند که قرقره های نگهدارنده شیلنگ آتش نشانی و کپسول اطفاء حریق در آن قرار میگیرد.

بعد از کپسول های آتش نشانی دستی، جعبه های آتش نشانی جزو اولین تجهیزات اطفاء حریق هستند و کارکرد بسیار اساسی در زمینه پاکسازی محیط از دود و حرارت دارند. این جعبه ها باعث سرعت بخشیدن به خاموش کردن آتش، ممانعت از برگشت شعله، ایجاد کردن زمان مناسب برای فرار افراد، ایجاد ارتباط بین شبکه تر و خشک می‌شوند همچنین یکی از مهم ترین وسیله های تامین آب برای تیم آتش نشانی هستند.

قیمت جعبه های آتش نشانی :

وجود جعبه های آتش نشانی برای ساختمان ها ضروری است  و همچنین این جعبه ها باید کیفیت و ایمنی بالایی داشته باشند، برای بسیاری از افراد علاوه بر کیفیت و ایمنی بالا، شکل ظاهری نیز اهمیت دارد و به دنبال جعبه های آتش نشانی لوکس هشتند که علاوه برا اطفاء حریق، ظاهر زیبایی نیز برای ساختمان داشته باشد.

جعبه های آتش نشانی لوکس از ورق های استیل ساخته شده و در سه نوع مات، مات خش دار و براق هستند و همچنین خاصیت ضد خش نیز دارند. این جعبه های دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی بوده و همچنین با توجه به نیاز و درخواست مشتری قابل ساخت و سفارش هستند. قیمت جعبه آتش نشانی ایمن پیشتاز  بسیار مناسب می باشد که شما برای خرید می توانید با ایمن پیشتاز تماس بگیرید.

شبکه آب چیست؟

یک سیستم لوله کشی آب مشخص که از سطح زمین تا بالای ساختمان کشیده شده و در هرطبقه به جعبه های آتش نشانب متصل میشود و مسئولیت آب رسانی به جعبه های آتش نشانی را برعهده دارد این سیستم ها خود دارای دو نوع هستند:

1_سیستم رایزرتز: شبکه لوله کشی از کف ساختمان تا بلندترین قسمت ساختمان ادامه داشته و آب شهری متصل است این لوله ها همیشه دارای آب بوده و همیشه قابل استفاده هستند و اکثر مواقع برای جعبه های آتش نشانی هوزریلی استفاده میشوند.

2_سیشتم رایزر خشک: این سیستم در حالت عادی خشک بوده و آبی ندارد و جهت استفاده از آن باید لوله ای که در طبقه‌ همکف و یا نزدیک در ورودی ساختمان است به پمپ آتش نشانی وصل شده تا آب در آن پمپاژ شود. جعبه های آتش نشانی که شیلنگ برزنتی دارنداز این سیستم آب رسانی برخوردار هستند.

اجزا جعبه های آتش نشانی چیست؟

جعبه های آتش نشانی تشکیل شده از:

  • شیلنگ آتش نشانی(شیلنگ های آتش نشانی دارای انواع مختلفی مانند شیلنگ برزنتی:با لایه pvcو کنفی، شیلنگ کوتین دار:رنگ قرمز و یا زرد این شیلنگ ها جهت مصارف صنعتی، شیلنگ ضد اسید:شیلنگ رنگ قرمز برای مصارف پالایشگاهی و صنعتی)

  • قرقره توپی(این قرقره ها با شیلنگ فشار قوی و نازل سماوری یا نازل 3حالته با شیلنگ های سه لایه، پلاستیکی، نخ پرلون هستند)

  • نازل آتش نشانی(نازل های آتش نشانی با توجه به نوع عامل خاموش کننده، فشار مورد نیاز در زمان خروج از نازل، نوع پاشیدن آب به دسته های مختلفی مانند:ساده، هوزریلی، فوگ نازل پلاستیگی، نازل شیردار سه حالته و...... تقسیم میشوند)

  • شیر فلکه آتش نشانی(شیر فلکه ها در دو مدل منبع کوچک و منبع بزرگ ساخته میشوند)

  • اتصالات آتش نشانی مانند هیدرانت، کوپلینگ، تبدیل، درپوش هیدرانت(این اتصالات دو مدل آلمانی و انگلیسی دارتد که مدل آلمانی برای مصارف معمولو متداول بوده و مدل انگیسی که به آن گوشواره ای هم میگویند برای مصارف پتروشیمی، پالایشگاه....است و نوع آن برنجی میباشد.

جعبه آتش نشانی

در هنگام خرید جعبه آتش نشانی به چه پارامتر هایی باید توجه کرد؟

  • جنس:استیل/فلزی/فایبر گلاس

    (ابتدا جنس جعبه رابررسی کنید. جعبه های آتش نشانی نعنولا ورق هایی با ضخامت 0.7و0.8دارند و برخی از آنها با ورق های 1میلیمتری ساخته می‌شوند اما بهترین ضخامت برای ساخت جعبه های آتش نشانی1.5میلیمتر است زیرا احتمال پیچیدگی و از فرم خارج شدن آن کاهش می یابد.)

  • ضخامت ورق:0.8میلیمتر/1میلیمتر/1.5میلیمتر

  • رنگ:طلایی/نقره ای/الکترواستاتیک

  • نوع نصب:توکار/روکار

  • ابعاد:استاندارد/سفارشی

  • نوع درب:تک درب/دوقلو/دوطبقه

  • نوع قفل:درب باکی/پرشی/پروانه ای

  • نوع لولا:کتابی/سه پارچه/مخفی/اشپیل

  • (یراق آلات که شامل قفل ها و درهای جعبه است علاوه بر زیبایی بر ظاهر جعبه نیز تاثیر میگذارند و علاوه بر آن روی عملکرد جعبه درمداقع اضطراری تاثیر دارند. در برخی از جعبه های آتش نشانی از قفل های مخصوص وسایل چوبی استفاده میشود که هم باعث زیبایی شده و هم دوام و کیفیت کار را افزایش میدهد. بهترین یراق آلات یراق آلات ترکیه ای هستند که با روکش های کرومی ساخته شده اند که علاوه بر زیبایی، کیفیت را نیز افزایش میدهند.

  • نوع علائم:لیزری/برچسبی/طلق برجسته

ابعاد جعبه های آتش نشانی:

به طور کلی باید گفت که طول و عرض و عمق جعبه های آتش نشانی باید طبق اصول ساخته شوند. وجود امکاناتی مانند قرقره، شیلنگ آتش نشانی، کپسول آتش نشانی باعث شده که اکثر جعبه های آتش نشانی دارای ابعاد تقریبا مشابهی باشند به عنوان مثال:

  • قرقره با شیلنگ 4.3 که دارای طول 20متری است را داریم در چنین حالتی جعبه آتش نشانی باید عرض70سانتی متر

  • طول 70سانتی متر و مساحت 140سانتی متر مربع داشته باشد و همچنین عمق آن باید 18سانتی باشد.

  • یا قرقره ای که 20متر شیلنگ 4.3و یک کپسول 6کیلوگرمی پودر و گاز دارد باید ارتفاع 70سانتی متر و عرض 85سانتی متر و عمق 20سانتی متر داشته باشد.

  • برخی از جعبه های آتش نشانی پیش ساخته هستند یعنی با استانداردهایی مشخص وارد بازار شده که هرکدام ابعاد متفاوتی دارند و برای ساختمان ها و مکان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

نصب جعبه

نصب جعبه‌های آتش نشانی:

  • در ابتدا قبل از نصب باید به این نکته توجه داشته باشید که جعبه های آتش نشانی را به گونه ای نصب کنید که همه افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند و همچنین به گونه ای نصب شود که دور از دسترس اطفال باشد تا مشکلی ایجاد نشود همچنین جعبه های آتش نشانی باید در نزدیکی خروجی های اضطراری نصب شده تا احتمال بروز حوادث ناگوار را تا حد امکان کم کنند.

  • یکی از ملزومات اصلی واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و مکان های صنعتی فایرباکس ها هستند که در زمان آتش سوزی و مواقع اضطراری مورد استفاده قرار میگیرند تا از خسارت های احتمالی جلوگیری کنند در هنگام نصب این جعبه ها باید توجه داشت که آنها را در مکان هایی قرار دهیم که دسترسی به آنها راحت و سریع باشد. فاصله جعبه های آتش نشانی در ساختمان ها باید بیشتر از 30متر باشد زیرا هرجعبه آتش نشانی میتواند تا شعاع 20متری خود را پوشش دهد.

  •  همچنین ارتفاع مناسب برای قراردادن جعبه های آتش نشانی ارتفاع 100 الی 110 سانتی متر به نحوی که مرکز قرقره در ارتفاع 135 الی 145سانتی متری است و همچنین فاصله لوله تر و خشک از یکدیگر 50 الی 60 سانتی متر است.