شناسه خبر : 34735 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

رونمایی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس

دنیای اقتصاد نوشت: نتیجه امتیازبندی‌ها درباره تعیین تکلیف اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم، برای کمیسیون اقتصادی مشخص شد؛ کمیسیونی که تا اینجا، سه چهره شاخص برای ریاست دارد. شمس‌الدین حسینی که سابقه وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه دارد یکی از این چهره‌هاست؛ او که یکی از نامزدهای ریاست مجلس هم بود اما بر مبنای یک توافق به نفع حاجی‌بابایی کنار رفت. چهره دیگر برای ریاست این کمیسیون، محمدرضا پورابراهیمی است؛ او که سه سال از مجلس دهم را بر همین کرسی نشست. نام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی نیز در میان اعضای کمیسیون اقتصادی دیده می‌شود و او می‌تواند به دلیل حضور چندساله در کمیسیون اقتصادی، یکی از گزینه‌های ریاست این کمیسیون باشد.

۳۰ درصد مستاجران، نیازمند حمایت مالی دولت هستند

خبرگزاری مهر به نقل از محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، نوشت: بر اساس مطالعات طرح جامع مسکن، حدود ۳۰ درصد مستاجران، نیازمند حمایت مالی دولت هستند. افزایش نرخ اجاره‌نشینی ناشی از افزایش قیمت ملک و مسکن است، این افزایش هم وابسته به بازارهای دیگر است. بازار مسکن، مستقل نیست، این بازار در سال‌های گذشته نشان داده که محل مطمئنی برای سرمایه‌گذاری با حاشیه سود مناسب است به همین علت معمولاً دچار سفته‌بازی می‌شود. بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن، بیش از ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار شهری داریم که از این تعداد ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار یعنی حدود 7 /30 درصد آنها مستأجر هستند.

تولیدکنندگان امضا کردند قیمت پایین بیاید

ایران نوشت: گرانی لوازم خانگی چند وقتی است که دامن‌گیر بازار شده است. فعالان بازار می‌گویند ما زمانی می‌توانیم از قیمت‌ها بکاهیم که توزیع‌کنندگان لوازم خانگی قیمت‌هایشان را کم کنند. فعالان بازار یک روز پس از مصوبه دولت مبنی بر افزایش 20 تا 25درصدی قیمت لوازم خانگی چنین اظهارنظری کردند و گفتند تا زمانی که تولید بالا نرود، کاهش قیمت اجرایی نخواهد شد. مرتضی میری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی، برخلاف گفته‌های فعالان بازار گفت: در جلسه‌ای با حضور مسوولان وزارت صمت، تولیدکنندگان قول دادند و امضا کردند که قیمت‌های خود را پایین بیاورند. هر تولیدکننده‌ای از مصوبه افزایش 20 تا 25درصدی قیمت‌ها سرپیچی کند سازمان حمایت با او برخورد خواهد کرد.

تنها ۱۰ درصد اموال مازاد بانک‌ها متقاضی داشت

خبرآنلاین نوشت: فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: عمق بازار سرمایه باید افزایش یابد، چراکه باید از سمت بانک‌ها در تامین مالی به سمت بازار سرمایه حرکت شود. بازار سرمایه جایگزین بازار پول نخواهد شد، بلکه باید رابطه مکملی با هم داشته باشند. بانک‌ها نیز با تولید راه خواهند آمد. بانک‌ها عزم جزم دارند که دارایی مازاد اعم از بنگاه و سهام را عرضه کنند، برای این کار سامانه جدیدی طراحی شده، اما 10 ماه از زمان رونمایی آن می‌گذرد، ولی تنها 10 درصد تقاضا برای خرید اموال مازاد بانک‌ها داشتیم، پس فعالان اقتصادی بیایند و این اموال را بخرند، ما هم حاضریم که موانع را برطرف کنیم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها