شناسه خبر : 32407 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

پایان ماه عسل ویلموتس

همشهری نوشت: تیم ملی ایران در سومین بازی انتخابی جام جهانی از بحرین شکست خورد. 15 گل اختلاف کیفیت دو بازی تیم ملی ایران در فاصله چهار روز بود. در تهران با 14 گل کامبوج را بردیم و سه‌شنبه گذشته با یک گل از بحرین در بحرین شکست خوردیم. این اولین شکست تیم مارک ویلموتس بود. مردی که از روز اول حضورش به جای کارلوس کی‌روش تقریباً در تمام مصاحبه‌های قبل و بعد از بازی تعمداً یادآوری کرده که می‌خواهد هجومی بازی کند؛ شاید طعنه‌ای به سبک روش بازی تیم کی‌روش که منتقدان می‌گفتند چشم‌نواز نیست. در جهنم بحرین که هوا 31 درجه بالای صفر و رطوبت غیرقابل تحمل بود، تیم ویلموتس حرف زیادی برای گفتن نداشت.

همکاری برای دختران بازمانده از تحصیل

ایسنا نوشت: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل یکی از جهت‌گیری‌های مهم عدالت جنسیتی است و به عنوان یکی از تکالیف ما در قانون برنامه ششم قرار دارد و امیدواریم استمرار پیدا کند. معصومه ابتکار با اشاره به همکاری معاونت امور زنان با دیگر دستگاه‌ها در خصوص ارائه خدمات به زنان روستایی گفت: پیام جلسه ما توجه جدی دولت دوازدهم به زنان روستایی است. آقای روحانی از ابتدای برنامه‌های دولت خود به موضوع روستا و سرمایه‌گذاری برای ایجاد تحول در روستاها و اشتغال روستایی توجه زیادی داشتند و امروز نتیجه این توجه و سرمایه‌گذاری را در روستاها مشاهده می‌کنیم.

۴۴ درصد بیکاران لیسانس به بالا هستند

ایرنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان لیسانس به بالا هستند، علت آن این است که به بازار کار آنها توجه نکرده‌ایم و باید در ساختار تربیت نیروی انسانی دانشگاهی بازنگری کنیم. سعید نمکی افزود: نکته مهم دیگر این است که دانشگاه‌های ما از جامعه بریده هستند. ۳۳ سال پیش من طرحی را نوشتم که دانشجو به جای اینکه فقط کنار تخت مریض آموزش ببیند، باید با مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت آشنا شود اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است. در بازدیدی که از کردستان داشتم، دیدم خدمات دندانپزشکی به روستاهای کردستان نرسیده است و زنان بالاتر از ۳۰ سال همه دندان مصنوعی دارند.

مدال شهروندی برای شهروندان نمونه تهرانی

اعتماد نوشت: اعضای شورای شهر دوباره طرحی را به جریان انداختند که 9 سال مسکوت بود و در بایگانی مصوبات شورا خاک می‌خورد؛ اعطای نشان شهروندی که تصویب آن به سال 1389 و شورای سوم شهر تهران برمی‌گردد. در تابستان آن سال اعضای شورای شهر تهران به ریاست مهدی چمران به طرحی رای دادند که بر اساس آن قرار بود شهروندان نمونه شهر تهران شناسایی و معرفی شوند و به آنها نشان شهروندی اعطا شود. بر مبنای آنچه در طرح یادشده آمده بود، قرار بود کمیته‌ای مسوول بررسی و معرفی شهروندان نمونه تهرانی شود. شهروندانی که در حوزه‌هایی مانند دانش‌مداری، هویت‌مداری، مشارکت‌محوری، اخلاق‌مداری و قانون‌مداری رزومه موفقی را در شهر داشتند و می‌توانستند الگویی برای سایر اقشار جامعه شهروندی باشند.

دراین پرونده بخوانید ...