شناسه خبر : 22807 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

پدر پولدار مترو

a-18-1به نقل از محسن هاشمی نوشت: زمانی که من مدیرعامل مترو شدم، مترو جزو دولت بود و من مدت‌ها تلاش کردم مترو دوباره به شهرداری برگردانده شود. در اختیار شهرداری خیلی بهتر است، چون این‌طوری یک پدر پولدار دارد. اگر در دولت می‌ماند اصلاً پیشرفت نمی‌کرد و پدر واقعی مترو شهرداری تهران است. واقعاً از ۵۶ تا ۶۶ حدود ۱۰ سال مترو تهران به دلیل تفکرات دلواپسانه‌ای که در آن زمان در دولت‌ها وجود داشت، عقب افتاد. از همان سال ۶۶ هم که آیت‌الله هاشمی موضوع مترو را دنبال می‌کردند، دولت‌ها می‌گفتند پولی به مترو نمی‌دهیم. آن زمان آیت‌الله هاشمی که رئیس مجلس بودند، از دو بانک وام می‌گیرد تا بعداً بازپرداخت شود.

♦♦♦

برج میلاد یا کج می‌شود یا می‌ریزد

a-18-2به نقل از محمدمهدی تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، نوشت: متاسفانه گود کنار برج میلاد رها شده است. بارها در این خصوص به شهرداری تهران تذکر داده‌ایم اما شهرداری مجموعه‌ای را معرفی نکرده که ساماندهی ادامه پروژه را انجام دهد. از سال ۹۲ تاکنون گود برج میلاد رها شده، درحالی‌که عمر مفید نیلینگ چهار سال است. با گود پرخطری مواجه هستیم که دقیقاً در کنار برج میلاد قرار دارد و بار برج بر روی این گود سنگینی می‌کند. با اولین شکاف در گود، پایه‌های برج مقاومت خود را از دست داده و برج به درون گودال ۴۰ متری سقوط خواهد کرد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت برج میلاد کج خواهد شد.

♦♦♦

آتش در 200 هکتار از جنگل‌های میانکاله

a-19-1نوشت: پس از سه روز آتش‌سوزی مهیب در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله در استان مازندران با تلاش ماموران محیط زیست و نیروهای مردمی، آتش سرکشی که هر بار بعد از مهار، بار دیگر شعله می‌کشید سرانجام به طور کامل خاموش شد. بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست مازندران، این بزرگ‌ترین حریق در میانکاله در سال‌های اخیر بوده که به گفته مدیرکل محیط زیست استان مازندران در نتیجه آن بیش از 200 هکتار از آخرین بازمانده رویشگاه جنگل‌های جلگه‌ای شمال در شبه‌جزیره میانکاله طعمه حریق شده و به تلی از خاکستر بدل شد، برخی خبرگزاری‌ها به نقل از مقامات محیط زیست وسعت رویشگاه‌های سوخته را تا 500 هکتار نیز عنوان کرده‌اند.

♦♦♦

ماهیان خاویاری خزر در خطر انقراض

a-19-2نوشت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، طی دو دهه اخیر ذخایر ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر به شدت کاهش یافته است. روند رو به کاهش صید ماهیان خاویاری ایران همچنان مشاهده می‌شود به طوری که از حدود 2100 تن در سال 1371 به حدود 20 تن در سال 1392 رسیده و با ادامه این روند میزان صید به 14 تن در سال 94 رسیده است. بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌ها، تمامی گونه‌های ماهیان خاویاری دریای خزر در معرض خطر هستند و برخی از گونه‌ها مانند شیب در آستانه انقراض قرار دارند. اگر شرایط کنونی ادامه یابد، میزان صید ماهیان خاویاری بالغ و تولید خاویار در سال 1404 به حدود صفر خواهد رسید.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها