شناسه خبر : 46936 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مسیر قطار تهران زاهدان چند کیلومتر است چقدر طول می‌کشد؟

سیستان‌و‌‌بلوچستان، سرزمین آفتاب و مهد شور و زندگی یکی از زیباترین مناطق در ایران است که بازدید از جاذبه‌های آن به هر کسی پیشنهاد می‌شود.

مسیر قطار تهران زاهدان چند کیلومتر است چقدر طول می‌کشد؟

 تنها زمانی می‌توان به عظمت این سرزمین پی برد که از نزدیک با زیبایی‌های آن آشنا شد. راه‌های متنوعی برای سفر به مرکز این استان یعنی زاهدان وجود دارند که قطار از محبوب‌ترین آن‌ها است. بنابراین علاوه‌بر دریافت بلیط هواپیما زاهدان می‌توان از این وسیله هم استفاده کرد و سفری خوش را برای خود رقم زد.

قطار مسیر تهران به زاهدان را دلپذیرتر می‌کند

در میان وسایل حمل‌و‌نقل ارتباطی قطار محبوب‌ترین آن‌هاست و سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را در سطح ایران جابه‌جا می‌کند. امنیت و مقرون‌به‌صرفه‌بودن از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب قطار برای مسافرت هستند. قطار گزینه‌ای عالی برای مسیرهای طولانی‌تر به‌شمار می‌رود و عموما از تعداد مسافران بیشتری در مقایسه با اتوبوس یا حتی ماشین شخصی برخوردار است. در ایران قطار از یک ناوگان ریلی طولانی و بزرگی و البته تاریخچه‌ای طولانی برخوردار است. یک نکته مهم درباره قطار وجود دارد و آن کلافگی مسافران در مسیرهای طولانی است. برای مثال شخصی که با قطار از شمال غرب ایران به‌سمت جنوب کشور سفر می‌کند، قطعا باید مسافتی بسیار طولانی‌تر را سپری کند. با این وجود همچنان بسیاری از گردشگران این وسیله ارتباطی را به ماشین شخصی یا اتوبوس ترجیح می‌دهند.

مسافت قطار تهران به زاهدان چقدر است؟

مسافت تهران به زاهدان با قطار حدود 24 ساعت طول می‌کشد. مسیر قطار تهران به زاهدان روزانه تعداد قابل توجهی مسافر را جابه‌جا می‌کند و یکی از محبوب‌ترین وسایل ارتباطی برای گردش در مسیر این دو استان محسوب می‌شود. در گذشته این مسیر حدود 28 ساعت یا حتی بیشتر طول می‌کشید، اما در سال‌های اخیر با بالا‌رفتن کیفیت ناوگان قطار کشور این مسیر به 24 ساعت رسیده است. بهترین زمان برای سفر به زاهدان فصول پاییز و زمستان هستند، مسافرت در این زمان آن هم با قطار ساعات خوشی برای گردشگران رقم خواهد زد. برای راحت‌تر‌شدن این سفر طولانی می‌توان ساعاتی را به استراحت پرداخت. یکی از مزایای سفر با قطار این است که به‌راحتی می‌توان روی تخت‌ها دراز کشید و استراحت کرد. این در‌حالی است که سفر با ماشین شخصی یا اتوبوس چنین امکانی را ندارد و شرایط سخت‌تری را باید سپری کرد.

استفاده از امکانات قطار برای راحت‌ترشدن مسیر

از دیگر مزایای سفر با قطار به‌خصوص در مسافت‌های طولانی مانند مسیر تهران به زاهدان استفاده از تلویزیون یا پریزهای برق است. با‌ کمک این امکانات می‌توان گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود را شارژ و در طول مسیر استفاده کرد. این ‌کار شرایط مسافرت را راحت‌تر خواهد کرد و از کلافه‌شدن مسافران جلوگیری خواهد کرد. چنانچه فرد از نشستن در کوپه خود خسته شده باشد می‌تواند در طول راهروی قطار پیاده‌روی کند و از مناظر بیرون لذت ببرد. برخلاف اتوبوس که تنها در میانه راه می‌توان خوراکی خرید، در قطار اتاقکی جهت فروش خوراکی وجود دارد و در هر زمان می‌توان خوراکی مورد نظر خود را تهیه کرد. بهتر است ناهار یا شام را از چند ساعت قبل به مهمانداران قطار سفارش داد.

بهترین زمان برای سفر تهران به زاهدان چه زمانی است؟

همان‌طور‌ که گفته شد بهترین زمان برای سفر به زاهدان دو فصل پاییز و زمستان است. در این دو فصل مسیر زاهدان علاوه‌بر هوای مطبوع از زیبایی‌های بیشتری برخوردار خواهد بود. کویر در فصل زمستان بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز می‌شود؛ بنابراین گردشگران در این فصول شاهد جذابیت‌های بیشتری خواهند بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که این فصل شلوغ‌ترین زمان برای سفر به مناطق گرم کشور مانند زاهدان است. بسیاری از گردشگران از تهران بلیط‌های خود را رزرو می‌کنند؛ بنابراین باید خیلی زود جهت رزرو بلیط هواپیما اقدام کرد. در سفر از تهران به زاهدان حتما باید لباس گرم با خود به‌همراه داشت؛ چراکه هوای مناطق کویری در شب بسیار سرد و طاقت فرسا می‌شود. فراموش نکنید که برای داشتن سفری راحت‌تر در قطار لباس‌های راحتی با خود به‌همراه داشت.

نکاتی مهم در خصوص قطار تهران به زاهدان که باید مد نظر داشت

برای اینکه سفری با کیفیت را تجربه کرد بهتر است پیش‌از هر کاری تمام نکات و جزئیات مربوط به قطار تهران-زاهدان را دانست. قطار این مسیر محدودیت بار ندارد، بنابراین مسافران می‌توانند هر میزان وسیله‌ای که دوست دارند را با خود به‌همراه داشته باشند. کوپه‌های این قطار از قفل و محافظ برخوردار هستند، پس در صورت نیاز می‌توان کوپه را قفل کرد و با خیال راحت از قطار خارج شد. هرچند در بسیاری از موارد به مسافران توصیه می‌شود که با شارژ کامل وارد قطار شوند، اما تمام کوپه‌های موجود از سیستم برق‌‌رسانی سالم برخوردار هستند. پس نیازی به نگرانی از این بابت نیست و قطعا بدون شارژ نمی‌مانند. به‌علاوه رستوران و کافه موجود در قطار هم امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا به‌راحتی نوشیدنی یا خوراکی مورد نظر خود را سفارش دهند و ساعات خوبی را کنار هم سپری کنند.

فلای‌تودی مسیر تهران به زاهدان را راحت‌تر می‌کند

بر اساس آنچه گفته شد مسیر قطار تهران به زاهدان بسیار طولانی و کلافه‌کننده است، بنابراین بهتر است از امکانات متنوع در قطار استفاده کرد. اگر کسی علاقه‌ای به تلویزیون‌های موجود در قطار ندارد می‌تواند با خود لپ‌تاپ به‌همراه داشته باشد و در مسیر از آن استفاده کند. نکته‌ای که باید به آن اشاره داشت این است که استفاده از امکانات مناسب و رزرو به‌موقع قطار تهران به زاهدان باید در اولویت قرار گیرد؛ چرا که جزء شلوغ‌ترین مسیرهای قطار در کشور به‌شمار می‌رود. می‌توان این‌کار را به فلای‌تودی سپرد تا در بهترین زمان بلیط هواپیما زاهدان یا قطار این شهر را برای مسافران رزرو کند. به‌علاوه فلای‌تودی در تمام مسیر رفت و برگشت از مسافران خود حمایت خواهد کرد.