شناسه خبر : 44673 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اپراتوری لیزر چیست؟

با پیشرفت هایی که در علم پزشکی و زیبایی به وجود آمده است مشاغل جدیدی نیز ایجاد شده اند.

 اپراتوری لیزر نیز یکی از این مشاغل جدید است که امروزه بازار کار خوبی پیدا کرده است و به راحتی میتوان در این زمینه وارد کار شد و به کسب درامد پرداخت. همانطور که می دانید کلینیک های زیبایی اخیرا با متقاضیان زیادی رو به رو هستند که در جهت انجام امور زیبایی مختلف به انها مراجعه می نمایند و اپراتورهای لیزر که باید در کلینیک های زیبایی فعالیت کنند نیز بی کار نخواهند ماند. با این وجود کسانی که قصد داشته باشند به عنوان اپراتور لیزر وارد بازار کار شوند از این امکان برخوردار هستند که به صورت تخصصی تحت آموزش اپراتوری لیزر قرار بگیرند و به صورت رسمی و قانونی در این زمینه مشغول شوند.

آموزش اپراتوری لیزر

آموزش اپراتوری لیزر در آموزشگاه ها و مراکز زیبایی مختلفی انجام می شود که می توان از خدمات آموزشی آنها استفاده کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که هر مجموعه ای در این زمینه شرایط ایده آل و مناسب ندارد و باید در انتخاب مرکز آموزشی نهایت دقت را داشته باشید تا در یک اموزشگاه معتبر و مناسب ثبت نام کنید و به گذراندن دوره اپراتوری لیزر موهای زائد بپردازید.

Shape1

اپراتور لیزر به چه کسی گفته می شود؟

اپراتور لیزر کسی است که عملیات لیزر برای برطرف شدن موهای زائد متقاضیان را انجام می دهد و نحوه کار کردن با دستگاه لیزر را به صورت کامل می داند. اپراتور باید دوره های آموزشی تخصصی بگذارند تا در حین انجام عملیات لیزر برای کسی مشکل ایجاد نکند و بدون خطر و حادثه لیزر موهای زائد مشتری را انجام دهد. لازم به توضیح است که اپراتور لیزر یک پزشک و یا متخصص نیست بلکه فقط نحوه برطرف شدن موهای زائد به کمک لیزر را در دوره های آموزشی فرا گرفته است و در کلینیک های زیبایی فعالیت می کند. در حالی که بسیاری از مردم ما هنوز فکر می کنند که اپراتور لیزر یک پزشک و متخصص است.

بهترین کلاس اپراتوری لیزر

مباحثی که در آموزش اپراتوری لیزر مطرح می شوند

در دوره آموزش اپراتوری لیزر که توسط مراکز معتبر و تخصصی برگزار می شود، مباحث مختلفی مطرح می شوند که این مباحث از قبیل زیر هستند:

  • فیزیک لیزر

  • تاثیرات لیزر بر بافت های بدن

  • مسائلی در رابطه با ایمنی لیزر

  • نحوه مو زدایی

  • آشنایی با دستگاه لیزر از زوایای مختلف

  • آشنایی با اموری که یک اپراتور باید انجام دهد

  • شناخت بیماران و وضعیت جسمی و پوستی انها

  • نحوه لیزر کردن موهای زائد

Shape2

نکاتی در رابطه با اپراتوری لیزر

کسانی که قصد دارند تحت آموزش اپراتوری لیزر قرار بگیرند باید به نکاتی از قبیل زیر در این زمینه توجه داشته باشند:

انتخاب آموزشگاه اپراتور لیزر مناسب

اولین مساله انتخاب کردن یک مرکز آموزشی معتبر و مناسب است که در بهترین شرایط آموزش را برای متقاضیان انجام دهد. زیرا در این مراکز معمولا مدرک معتبری به هنرجویان ارائه داده می شود که از طریق آن میتوانند به بازار کار وارد شوند. از طرف دیگر مباحث آموزشی به صورت کامل و با جزئیات در این مراکز آموزش داده می شوند. همچنین باید اشاره کنیم که در این مراکز زیر نظر بهترین متخصصین مراحل آموزشی برای شما طی می شود.

آموزش تزریق فیلر و بوتاکس در تهران

تحقیق کردن در مورد آموزشگاه

مورد دیگری که باید مد نظر داشته باشید تحقیق کردن در خصوص اموزشگاه است تا از این که مرکز انتخاب شده به میزان کافی و لازم معتبر است اطمینان یابید و با خیال اسوده به آن مراجعه کنید.

در نظر گرفتن هزینه آموزش اپراتوری لیزر

برای برخی از متقاضیان ممکن است که هزینه آموزش اپراتوری لیزر زیاد باشد و یا به هر دلیلی با این موضوع مشکل داشته باشند. در این رابطه باید ذکر کنیم که حتی اگر در بهترین مراکز آموزشی شهریه بیشتری از شما دریافت می شود باز هم مراجعه به آنها بهتر از انتخاب مراکز نامعتبر است و پرداخت مبلغ بالاتر در ازای دریافت خدمات آموزشی با کیفیت تر گزینه ایده آلی برایتان خواهد بود.

Shape3

انجام کلیه امور برای مشتریان با دقت کافی

زمانی که دوره آموزشی به پایان برسد و بخواهید در این زمینه وارد بازار کار شوید باید حتما توجه داشته باشید که کلیه اموری که به شما عزیزان آموزش داده می شود را به خوبی برای مشتریان خود اجرا کنید تا از بروز مشکل برای خود و دیگران جلوگیری شود. در طول اجرای عملیات سعی کنید که تمامی دقت خود را بر روی کار بگذارید و حواستان را کاملا جمع کنید زیرا در غیر این صورت دستگاه لیزر می تواند مشکلات زیادی برای متقاضی به وجود آورد.

مزایای اپراتوری لیزر چیست؟

کار کردن به عنوان اپراتور لیزر از مزیت های زیادی برخوردار است که این مزایا به شرح زیر هستند:

پاره وقت بودن شغل اپراتوری لیزر

یکی از مهمترین مزایای این شغل پاره وقت بودن آن است که در این شرایط بسیاری از افراد میتوانند از این روش برای کسب درامد استفاده کنند و در کنار آن به انجام سایر امور زندگی خود نیز بپردازند. بنابراین محصلان، شاغلان، خانه داران و کسانی که فعالیت های دیگر انجام می دهند نیز امکان بهره بردن از این شغل را خواهند داشت.

امکان وارد شدن به بازار کار با سرعت زیاد

آموزش اپراتوری لیزر یک دوره بسیار کوتاه مدت دارد که به سرعت دوره آموزشی آن در مراکز مختلف به پایان می رسد و از این جهت کسانی که در این زمینه وارد می شوند به سرعت می توانند به بازار کار وارد شوند و کسب درامد کنند.

حقوق مناسب

با وجود انکه اپراتوری لیزر یک شغل پاره وقت است اما از درامد خوبی برخوردار است و میتوان به واسطه درامد این شغل بسیاری از امور زندگی را سپری کرد.

امکان کار کردن در چند کلینیک زیبایی

پاره وقت بودن اپراتوری لیزر موجب می شود که اپراتورها پس از آموزش بتوانند در چندین کلینیک زیبایی به صورت شیفتی به انجام امور بپردازند و از چند مرکز کسب درامد کنند که در این شرایط درامد آنها به میزان زیادی افزایش می یابد.

عدم نیاز به تحصیلات

از دیگر مزایای آموزش اپراتوری لیزر و اشتغال به این کار را میتوان این موضوع در نظر گرفت که اپراتوری لیزر هیچ نیازی به تحصیلات ندارد و سطح تحصیل در آن حائز اهمیت نیست. از این رو کسانی که دارای سیکل و یا دیپلم هستند نیز میتوانند بدون هیچ واهمه ای برای انجام این کار اقدام کنند و مشغول به کار شوند.

آموزش بدون محدودیت سنی و جنسی

با توجه به اینکه آقایان نیز لیزر موهای زائد انجام می دهند و به اپراتور آقا نیاز دارند، دوره آموزش اپراتوری لیزر برای آقایان نیز برگزار می شود و از این جهت آقایان هم میتوانند به عنوان اپراتور به بازار کار راه یابند و از این راه کسب درامد کنند. علاوه بر آن این روش هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد از 18 سال به بالا میتوانند در این زمینه تحت آموزش قرار بگیرند.

عدم نیاز به سابقه کار

همانطور که میدانید اکثر مشاغل در کشور ما به سابقه کاری نیاز دارند که این موضوع شرایط را برای بسیاری از جوانان ما سخت کرده است؛ اما خوشبختانه استخدام اپراتوری لیزر موهای زائد هیچ بدون در نظر گرفتن سابقه کار انجام می شود و این موضوع تاثیری در استخدام نخواهد داشت.

حقوق اپراتور لیزر چه قدر است؟

مسلما زمانی که به گذراندن دوره آموزش اپراتوری لیزر فکر می کنید و قصد انجام این کار را دارید، به این موضوع فکر می کنید که حقوق اپراتور لیزر چه قدر است. از این جهت باید گفت که در حال حاضر حقوق اپراتورهای لیزر طبق قانون اداره کار محاسبه می شود. علاوه بر آن کسانی که در این زمینه فعالیت دارند چنانچه ساعت کاری بیشتری داشته باشند و بیشتر از میزان تایین شده کار کنند درصد مشخصی به حقوق انها افزوده می شود.

سخن پایانی

آموزش اپراتوری لیزر را میتوانید در مجموعه تخصصی، حرفه ای و بی نظیر شاپ لیزر انجام دهید. شاپ لیزر یکی از معروف ترین و بزرگ ترین مراکز آموزشی لیزر موهای زائد است که تمامی سرفصل ها را با جزئیات به متقاضیان آموزش می دهد. این مجموعه توسط بهترین متخصصین در این زمینه دوره های آموزشی خود را برگزار می کند و در استان های مختلف کشور به برگزاری دوره آموزشی برای متقاضیان می پردازد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق وب سایت شاپ لیزر به نشانی shoplaser اقدام کنید و به کسب اطلاعات بپردازید.