شناسه خبر : 46948 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شیراز بریم یا اصفهان؟ مقایسه جامع دو شهر توریستی ایران!

اصفهان و شیراز هر دو از مقاصد پرطرفدار برای سفر هستند.

شیراز بریم یا اصفهان؟ مقایسه جامع دو شهر توریستی ایران!

این دو شهر تاریخی و دیدنی در مرکز ایران قرار دارند و به به همین خاطر است که خیلی کویری یا کوهستانی و جنگلی نیستند و آب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را در نقاط مختلف آن ها می توان پیدا کرد. اما سوال این است. کدام شهر برای مسافرت مناسب تر است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال با ما همراه باشید تا با معرفی مکان‌های دیدنی اصفهان و شیراز راهنمای کاملی برای انتخاب مقصد شما باشیم.

یکی از شایع ترین دغدغه‌ها که ممکن است برای شما هم وجود داشته باشد، پیدا کردن یک سوئیت با امکانات رفاهی مطلوب و قیمت مناسب است. نگران نباشید! امروزه سایت‌های معتبری مثل سایت شب کار را برای شما راحت کرده‌اند. این سایت با وجود فیلترهای موردنیاز مسافران، انواع ویلا و سوئیت را با بهترین امکانات و بهترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد.

شیراز نزدیک تر است یا اصفهان؟

شهر اصفهان و شیراز هر دو در همسایگی یکدیگر قرار دارند. اصفهان در شمال استان فارس و جنوب سمنان قرار دارد. شیراز هم از شرق با رفسنجان و یزد، از غرب با کازرون و کهکیلویه و بویر احمد و از جنوب با هرمزگان و بوشهر در همسایگی است. مساحت شیراز بیش از دو برابر استان اصفهان است.

بهترین مسیر برای رسیدن به شهر زیبای شیراز از تهران، این است که ابتدا وارد جاده قم شده و از آنجا وارد اصفهان شوید. آنگاه با گذر از کاشان و اصفهان و شهرضا وارد آباده، مرودشت و در نهایت شیراز شوید. این مسیر از تهران تقریبا 940 کیلومتر است و حدود 10 ساعت زمان می‌برد. شاید انتخاب یک تور هوایی شیراز از تهران بهترین راه برای این سفر باشد چرا که به جای اینکه زمان زیادی را در جاده سپری کنید می‌توانید به گشت و گذار در دل شیراز اختصاص دهید.

تنها در صورتی پیمودن این مسیر منطقی به نظر می رسد که در بین راه کمی توقف کنید و از جاذبه های استان زیبای اصفهان هم لذت ببرید.

یکی از مهم ترین فاکتورهای هر سفری محل استراحت است. در صورتی که اگر یک هتل، ویلا یا سوئیت نامناسب با خدمات پایین را انتخاب کنید، ممکن است یک سفر فوق العاده را به یک خاطره بد تبدیل کند. به همین علت مهم است که روی این موضوع تمرکز کنید و اقامتگاه مناسبی پیدا کنید. اجاره سوئیت شیراز بهترین و البته به صرفه ترین انتخاب برای شما خواهد بود. این نوع اقامتگاه تمام امکانات و مزایای هتل‌ها و یلاها را دارد و از طرفی به لحاظ قیمت هم به صرفه تر است.

کاخ های معروف اصفهان

همه می‌دانیم اصفهان تا دلتان بخواهد عمارت و بنای تاریخی دارد. اصلا به همین خاطر است که لقب نصف جهان را به اصفهان داده‌اند. کاخ‌های تاریخی اصفهان تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های این شهر هستند که گشتن آنها بیشتر از یک روز زمان می‌برد. نکته جالبی که در این عمارت‌ها وجود دارد این است که همه آن‌ها به جا مانده از دوران خاصی از تاریخ نیستند و این طور می‌شود که شما با دیدن این عمارت‌ها به تاریخ ایران در چندین دوران ، سفر می‌کنید.

یکی از کاخ‌های تاریخی اصفهان که حتما باید ببینید هشت بهشت است. با مدرن شدن زندگی شهری بیشتر بناهای قدیمی نابود شدند. بعضی از این باغ‌ها هم به پارک‌هایی برای تفریح تبدیل شدند و از آن معماری که داشتند، خارج شدند. با این وجود هنوز یک باغ قدیمی ( عمارت هشت بهشت)بدون کمترین تغییری در مرکز شهر باقی مانده است و این موضوع می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد.

گشت و گذارمان در اصفهان را با خانه مشروطه ادامه می‌دهیم. خانه مشروطه اصفهان یکی از مکان‌ها معروف و پر از داستان و روایت است. این خانه علاوه بر زیبایی که دارد، محل گردهمایی مشروطه خواهان اصفهانی در گذشته بوده است و خب حتما برای شما هم جالب است که در خانه‌ای قدم بگذارید که روزی محل رفت و آمد این افراد بوده است.

یکی دیگر از بناهای تاریخی اصفهان که ارزش دیدن دارد، خانه ملاباشی یا معتمدی است که همانطور که از نامش پیداست، این خانه متلق به میرزا احمد ملاباشی بوده است.

خانه ملاباشی در آن زمان مجموعه‌ای برای انجام کارهای فرهنگی بوده است. اگر بخواهیم درباره فضای خانه بگوییم پنجره‌های رنگی، تزئینات و معماری سقف و دیوارها تنها گوشه‌ای از این کاخ هستند که هیچ وقت آنها را فراموش نخواهید کرد.

برای سفر و اقامت در این شهر بزرگ و پر جاذبه‌، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود نسبت به رزور یکی از این اقامتگاه‌ها اقدام کنید. جذاب‌ترین گزینه برای اقامت در این شهر،  سوئیت اصفهان است. اجاره سوئیت در اصفهان، یک گزینه عالی و مقرون به صرفه‌تر است که می‌تواند سفر شما را لذت بخش تر کند.

از سعدیه تا حافظیه راهی نیست!

شیراز، شهری پر از شگفتی و زیبایی که ارزش چندین بار سفر کردن را دارد. قدم زدن در باغ‌های شیراز، زیبایی عمارت‌های داخل باغ و عطر درختان نارنج شما را شیفته خود خواهد کرد. با هم قدم بزنیم و کمی از دیدن فرش‌ها و صنایع دستی در کنار عطر ادویه‌ها لحظاتی حال خوب برای خود بسازیم. برای تکمیل آرامش هم از آرامگاه سعدی و حافظ دیدن کنیم.

اگر به شیراز سفر می‌کنید، حتما باید از سعدیه و حافظیه دیدن کنید. مقبره سعدی در باغ بسیار زیبا و دیدنی با درختان نارنج و چندین حوضچه قرار گرفته که فضایی دل انگیز را مقابل چشمانتان قرار می‌دهد.

آرامگاه سعدی بر خلاف تصور که به شکل مکعب است، یک 8 ضلعی با 8 ستون بلند است که در هر گوشه آن کتیبه‌هایی با نوشته‌های سعدی مزین شده است.

حافظیه در حوالی خیابانی با همین نام واقع شده است که مقصداصلی گردشگران زیادی است. فضایی زیبا و دلنشین که اطراف آن را باغی سرسبز پوشانده است و از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده و هر دو قسمت را یک تالار دیدنی با 20 ستون به هم متصل کرده و آرامگاه حافظ در قسمت شمالی قرار گرفته است. همانند سعدیه بر روی ستون‌ها اشعاری از حافظ نوشته شده که زیبایی ان را دو چندان کرده است.