شناسه خبر : 21919 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

طلای جهانی به بیشترین مقدار طی هفت هفته اخیر رسید

مقاومت بازار در مقابل شوک تروریستی

در حالی که در انتهای هفته گذشته، حوادث تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، فضای سیاسی و اجتماعی ایران را تحت تاثیر قرار داد، اما بازار ارز و سکه نوسان نسبتاً کم‌دامنه‌ای داشتند و فضای این بازارها هیجانی نشد. مهم‌ترین واکنش در بازار بورس تهران رخ داد که موجب شد در روز چهارشنبه 535 واحد از سطح شاخص کل کاسته شود، البته تحلیلگران معتقدند در روزهای آتی این کاهش هیجانی جبران خواهد شد. در هفته گذشته بهای نفت، تحت تاثیر مسائل به وجود آمده در خلیج فارس و نگرانی از توافق نفتی، کاهش یافت، اما بهای اونس به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن به بیشترین مقدار در هفت هفته اخیر رسید.

در حالی که در انتهای هفته گذشته، حوادث تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، فضای سیاسی و اجتماعی ایران را تحت تاثیر قرار داد، اما بازار ارز و سکه نوسان نسبتاً کم‌دامنه‌ای داشتند و فضای این بازارها هیجانی نشد. مهم‌ترین واکنش در بازار بورس تهران رخ داد که موجب شد در روز چهارشنبه 535 واحد از سطح شاخص کل کاسته شود، البته تحلیلگران معتقدند در روزهای آتی این کاهش هیجانی جبران خواهد شد. در هفته گذشته بهای نفت، تحت تاثیر مسائل به وجود آمده در خلیج فارس و نگرانی از توافق نفتی، کاهش یافت، اما بهای اونس به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن به بیشترین مقدار در هفت هفته اخیر رسید.

اثر قطر در بازار نفت

در هفته گزارش، قطع روابط دیپلماتیک بزرگ‌ترین کشور صادرکننده نفت (عربستان سعودی) و سایر کشورهای عربی با قطر منجر به بروز نگرانی‌ها پیرامون توافق جهانی برای کاهش تولید نفت شد. در نتیجه، بهای نفت تضعیف شد. به گزارش بانک مرکزی همچنین بهای هر بشکه بنزین با 5 /2 درصد افت در تنزل قیمت نفت موثر بود. ایهم کامل، رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در گروه اوراسیا گفت: «اقدامات اتحاد ضد قطر نشان می‌دهد که این کشورها متعهد شده‌اند تا با اعمال فشار بر قطر این کشور را وادار به تغییر سیاست‌هایش کنند یا فضایی را ایجاد کنند که رهبری حکومت دوحه تغییر کند.» قطر با تولید روزانه 620 هزار بشکه نفت یکی از کوچک‌ترین تولیدکنندگان نفت عضو اوپک است، اما برخی سرمایه‌گذاران نگران‌اند که تنش در درون اوپک منجر به تضعیف توافق کاهش تولید شود. گرگ مک‌کینا، استراتژیست ارشد بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت، این احتمال واقعی وجود دارد که یکپارچگی اوپک در مورد توافق کاهش تولید در هم بشکند.

کاهش تولید روزانه نفت لیبی از 827 هزار بشکه در هفته گذشته به 809 هزار بشکه در هفته جاری، افت بهای نفت را محدود کرد. بر اساس گزارش بخش تحقیقات تامسون رویترز، صادرات نفت اوپک از ماه فوریه تا آوریل کاهش داشت. اما در ماه می نسبت به ماه آوریل بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته و به 18 /25 میلیون بشکه در روز رسید. وزیر انرژی سودان جنوبی اظهار کرد کشورش در راستای دستیابی به هدف تولید روزانه 350 هزار بشکه نفت تا اواسط سال 2018، حدود 30 حلقه چاه نفتی جدید در سال جاری حفاری خواهد کرد. افت ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی نشان می‌دهد، تلاش‌های اوپک برای کاهش مازاد عرضه جهانی اثربخش بوده است. در پایان وقت معاملات این روز، بهای نفت برنت و آمریکا به ترتیب، 96 /0 و 55 /0 درصد کاهش یافت.

روز سه‌شنبه، باقی ماندن ذخایر نفت خام آمریکا در بالاترین سطح تاریخی موجب شد؛ بهای نفت در معاملات اولیه به کمتر از 47 دلار برسد. بدین ترتیب، قیمت نفت خام آمریکا از سطح مقاومت فنی به سطح حمایتی تغییر کرد. چنانچه طی چند روز آینده قیمت‌ها از این سطح هم عبور کند، در کوتاه‌مدت به خوش‌بینی نسبت به قیمت نفت خام پایان خواهد داد. در پایان وقت معاملات این روز، قطع روابط سیاسی چند کشور با قطر به پیروی از تصمیم عربستان موجب شد، بهای نفت خام برنت و آمریکا به ترتیب، 65 و 79 سنت افزایش پیدا کند. روز چهارشنبه نیز روند نزولی بهای نفت تداوم یافت. به گزارش رویترز، در حالی که بازارهای سوخت همچنان با مازاد عرضه مواجه‌اند، قیمت نفت در روز چهارشنبه کاهش داشت و نفت برنت به حدود 50 دلار رسید، هرچند که تنش در خاورمیانه و کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا مانع افت بیشتر قیمت نفت شد. تجار گفتند، به‌رغم قول اوپک و دیگر تولیدکنندگان مبنی بر تمدید کاهش تولید روزانه 8 /1 میلیون بشکه‌ای، تداوم مازاد عرضه در بازار قیمت‌ها را کاهش داده است. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، تولید و مصرف سوخت جهان در رقم حدود 98 میلیون بشکه تقریباً به توازن رسیده است هر چند که میزان ذخایر همچنان بالاست. گرگ مک‌کینا، تحلیلگر موسسه آکسی تریدر گفت: «عامل اصلی‌ای که جهت قیمت نفت را تعیین می‌کند حجم ذخایر است. با توجه به پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر رسیدن تولید نفت آمریکا به رقم 10 میلیون بشکه در سال آینده، تلاش‌های اوپک برای کاهش شکاف میان عرضه و تقاضا ممکن است از ناحیه تولید نفت آمریکا تضعیف شود. تولید نفت آمریکا در حال حاضر 3 /9 میلیون بشکه در روز است. بدین ترتیب میزان تولید نفت آمریکا به سطح تولید نفت عربستان خواهد رسید. اما در کوتاه‌مدت، بازار تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و نشانه‌هایی از کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا قرار دارد.»

 در انتهای عصر چهارشنبه به وقت تهران بهای هر بشکه نفت برنت معادل 49 دلار و 60 سنت بوده است. همچنین بهای هر بشکه نفت آمریکا 47 دلار و 62 سنت گزارش شده است. به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی تلاش کشورهای اوپک برای افزایش بهای نفت به سطح 50‌دلاری تداوم یابد.

رکوردشکنی هفت هفته‌ای اونس

روز دوشنبه، انتشار آمار ناامیدکننده در خصوص کاهش رشد اشتغال در دو ماه گذشته و ایجاد رکود در بازار کار آمریکا موجب شد تا پیش‌بینی‌ها برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو با تردید مواجه شود. این آمار برای جلوگیری از افزایش نرخ بهره در جلسه سیاستگذاری فدرال‌رزرو در ماه جاری کافی به نظر نمی‌رسید؛ اما باعث شد بهای طلا پس از اینکه به بالاترین سطح در شش هفته اخیر رسید، در پایان معاملات این روز در سطح 1279 دلار در هر اونس تثبیت شود. اونس طلا در روز سه‌شنبه با 15 دلار جهش به قیمت 1294 دلار رسید. جهش روز سه‌شنبه که بهای اونس را به اوج هفت هفته‌ای برد، احتمال عبور اونس از مرز 1300 دلار را جدی‌تر کرد. در این روز همزمان با کمک تحلیل‌های فنی، افت شاخص دلار نیز حامی طلا بود. شاخص دلار که دوشنبه روی عدد 79 /96 واحد ایستاده بود، سه‌شنبه تا عدد 63 /96 واحد افت کرد. با ادامه تنش‌ها در چند نقطه جهان از جمله در خاورمیانه، خرید طلا به عنوان سرمایه امن نیز ادامه داشت.

اونس روز چهارشنبه را با بهای 1291 دلار آغاز کرد. افت ابتدای روز عمدتاً ناشی از رشد شاخص دلار بود، گرچه خود شاخص دلار هم نزدیک کف هفت‌ماهه نوسان می‌کرد. این افت عمدتاً ناشی از تشدید نگرانی‌ها در آستانه برگزاری جلسه شهادت جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی در کنگره ایالات متحده بود. علاوه بر افت دلار، آرامش نسبی بازارهای سهام اروپا نیز فشار روی فلز زرد را تشدید کرد. با رسیدن اخباری مربوط به در نظر گرفته شدن بسته‌های کمک مالی به بانک‌های بحران‌زده اروپایی، معامله‌گران بورس‌ها تا حدی به سهام‌های بانکی اعتماد کردند. همزمان، افت بهای نفت خام نیز به ضرر طلا کار می‌کرد. این افت هم ناشی از نگرانی از ادامه وفور عرضه است با همه اینها، چهره فنی اونس تقویت شده و احتمال ورود آن به کانال بالاتر وجود دارد. باید دید اخبارهای آخر هفته چه داده‌هایی برای بازارهای جهانی خواهد داشت. مهم‌ترین اتفاق پیش رو، انتخابات بریتانیاست. با درجه کمتری از اهمیت، نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا مورد توجه است تا دست آخر انتظارها متوجه جلسه جنجالی کنگره آمریکا شود. موسسه سرمایه‌گذاری «تی‌دی‌اس» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که هنوز دلایل زیادی وجود دارد که طلا در سبد سرمایه‌گذاری فعالان بازارهای بین‌المللی وجود داشته باشد. به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، موسسه سرمایه‌گذاری تی‌دی‌اس اعلام کرد: اگر فدرال‌رزرو آمریکا در نشست ژوئن رویکرد محتاطانه خود را برای افزایش نرخ بهره و تغییر سیاست‌های پولی اتخاذ کند، قیمت هر اونس طلا احتمالاً به سطح مهم و حساس 1300‌دلاری دست خواهد یافت. بر اساس این گزارش، بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه‌گذاری تی‌دی‌‌اس تاکید کرد: اگر فدرال‌رزرو آمریکا رویکرد محتاطانه‌ای را در نشست ژوئن برای افزایش نرخ بهره اتخاذ کند، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا بار دیگر سطح 1300‌دلاری را آزمایش خواهد کرد.

بی‌اعتنایی دلار و سکه به حوادث تروریستی

دلار در بازار داخلی در هفته گذشته روند آرام و کم‌نوسانی را تجربه کرد و حتی حوادث تروریستی در انتهای هفته گذشته، نتوانست بازار را ملتهب کند. در ابتدای هفته به دلیل ایام ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، وضعیت بازار به حالت تعطیل درآمده بود. همچنین روز سه‌شنبه، قیمت دلار در محدوده 3720 تومان باقی ماند و سکه تمام بهار آزادی دومین افزایش متوالی را به ثبت رساند. روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی دو هزار تومان رشد را تجربه کرد و روی قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان قرار گرفت. رشد فلز گرانبهای داخلی در شرایطی صورت گرفت که بخش زیادی از فعالان انتظار صعود بیشتری داشتند. ظهر شانزدهمین روز خردادماه بهای اونس در بازارهای جهانی به محدوده هزار و 290 دلار رسید. حرکت نسبتاً تند صعودی طلای جهانی، بخشی از سکه‌بازان را به افزایش دامنه نوسان در بازار سکه امیدوار کرد، ولی در کمال شگفتی این فلز گرانبها به افزایش آرام خود ادامه داد. این موضوع منجر به کاهش حباب سکه شد و قیمت بازار را به ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی نزدیک کرد. به گفته فعالان، دو دلیل عمده برای حرکت آرام و دست به عصای سکه در واکنش به رشد طلای جهانی وجود داشت: اولی، کاهش سنتی تقاضا در ماه مبارک رمضان و دوم، نبود اطمینان به پایدار بودن روند افزایشی اونس. روز سه‌شنبه، در بازار ارز نیز دامنه نوسانات محدود بود و دلار برای دومین روز متوالی در محدوده 3720 تومان نوسان کرد. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار از فاز کاهشی خارج شد و با یک تومان افزایش به قیمت 3729 تومان رسید. به گفته فعالان، بخشی از معامله‌گران ارزی تصور کردند که قیمت به کف رسیده است، در نتیجه با افزایش خریدها، بهای شاخص بازار ارز را تحریک کردند. با وجود این اتفاق، قیمت این ارز توان عبور از محدوده 3720 تومان را از خود نشان نداد تا انتظارات کاهشی نیز همچنان در بازار فعال باقی بماند.

روز چهارشنبه، دلار و سکه به حملات تروریستی اعتنایی نکردند تا دامنه نوسانات نسبت به روزهای پیشین تغییر زیادی نکند. در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز با شش تومان افزایش به قیمت 3735 تومان و سکه با تنها هزار تومان افزایش به بهای یک میلیون و 207 هزار تومان رسید. نوسانات محدود در حالی رخ داد که تعداد زیادی از معامله‌گران انتظار داشتند، این حملات اثرات روانی بیشتری در بازارها داشته باشد و افزایش تقاضای احتیاطی قیمت‌ها را با نوسان بیشتری مواجه کند. با این حال، آنچه مسلم بود، فضای بازار تهران نسبتاً عادی بود و داد و ستدهای معامله‌گران مانند روزهای پیشین در جریان بود. به گفته فعالان، بخشی از معامله‌گران در حاشیه بازار بیشتر در حال گفت‌وگو و گمانه‌زنی پیرامون آمران حادثه بودند؛ دسته‌ای دیگر درباره وضعیت تیراندازی‌های مجلس صحبت می‌کردند و اخبار لحظه‌ای را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند. در این میان، شایعه‌هایی نیز در بازار جریان پیدا می‌کرد که فضا را تحت تاثیر قرار می‌داد. عده‌ای از شنیدن این اخبار شوکه، گروهی وحشت‌زده و تعدادی خشمگین می‌شدند. با وجود این، جریان عادی داد و ستدها مانند روزهای گذشته در بازار وجود داشت و خریدوفروش‌های ارزی در میدان روبه‌روی پاساژ افشار در جریان بود. در این میان، نوسانات در بخش معاملات فردایی بیشتر بود. بخشی از معامله‌گران عنوان کردند، تقاضا در بخش نقدی بازار زیاد نیست و همین موضوع موجب شده است که قیمت دلار نوسان چندانی را تجربه نکند. این در حالی بود که عده دیگری باور داشتند عرضه مناسب بازارساز موجب شده است که شاخص ارزی به نوسان تک‌رقمی ادامه دهد و تحت تاثیر حوادث تروریستی قرار نگیرد. گروهی عنوان می‌کردند، واکنش محدود دلار به این اتفاقات نشان‌دهنده آن است که این ارز توان و کشش زیادی برای بالا رفتن ندارد. این عده باور داشتند، چنین اتفاقاتی در مناطق دیگر جهان معمولاً در بازارها واکنش‌های بیشتری به همراه دارد.

افت دوباره شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در هفته منتهی به 17 خرداد برای دومین هفته متوالی با افت شاخص روبه‌رو شد. دماسنج تهران هفته گذشته با کاهش 755 واحدی به کانال 79 هزارتایی سقوط کرد. ناآرامی‌های منطقه به دلیل تنش‌های دیپلماتیک بین قطر و دیگر کشورهای منطقه، حمله تروریستی به ساختمان مجلس و حرم امام خمینی از اخبار مهم هفته گذشته بودند که بر روی افت شاخص تاثیر گذاشتند.

در هفته منتهی به 17 خرداد سال جاری، شاخص کل بورس تهران با افت 9 /0 درصد به کانال 79 هزارتایی بازگشت و به رقم 79 هزار و 758 واحد رسید. این کاهش متاثر از حمله افراد مسلح به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی در آخرین روز کاری هفته بود. علاوه براین در هفته گذشته بازارهای منطقه‌ای نیز تحت تاثیر تنش‌های دیپلماتیک بین قطر و دیگر کشورهای منطقه با کاهش روبه‌رو شدند. شاخص کل فرابورس نیز در هفته مذکور با کاهش 2 /2‌درصدی به سطح 896 واحد بازگشت. شاخص کل هم‌وزن نیز در هفته منتهی به 17 خرداد، 256 واحد کاهش داشت و افت 5 /1‌درصدی را رقم زد. به نظر می‌رسد این کاهش شاخص‌ها به دلیل شوک موقت حمله تروریستی تهران اتفاق افتاده و در هفته جاری جبران خواهد شد.

در هفته منتهی به 17 خرداد در میان صنایع فعال در بازار سرمایه، به نظر می‌رسد تنها گروه لاستیک‌سازی بازدهی مثبت هفتگی را ثبت کرده است. شاخص این گروه در هفته مذکور 97 /0 درصد به نسبت هفته گذشته مثبت بوده است. به گفته رئیس انجمن صنفی صنعت تایر، درخواست افزایش نرخ از سوی این انجمن به سازمان حمایت ارائه شده که در صورت تایید این سازمان، انتظار می‌رود قیمت تایر تا 10 درصد افزایش یابد. شاخص گروه‌هایی مانند استخراج نفت، مبلمان، محصولات کاغذ، رایانه، محصولات چرمی، منسوجات، ابزار پزشکی و وسایل ارتباطی نیز در هفته مورد بررسی بدون تغییر بوده‌اند. بر اساس گزارش منتشرشده از شاخص صنایع فعال در بازار، در هفته منتهی به 17 خردادماه، اکثر گروه‌ها بازدهی منفی ثبت کرده‌اند. در میان این گروه‌ها، گروه سایر معادن با افت شاخص 3 /5‌درصدی، بدترین بازدهی هفتگی را ثبت کرده است. گروه زراعت نیز با رشد منفی 3 /4‌درصدی دومین گروه با بیشترین افت شاخص بود. همچنین، شاخص گروه لیزینگ و کاشی و سرامیک نیز 4 /3 درصد کاهش داشتند و در گروه بدترین‌ها جای گرفتند.

بهترین و بدترین نمادها

هفته گذشته، در میان شرکت‌های فعال در بورس تهران، شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران با نماد معاملاتی «ختراک» از گروه خودرو و ساخت قطعات با رشد قیمتی 6 /18 درصد بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کرد. این نماد در هفته گذشته پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه بازگشایی شد و در روز بازگشایی 13 /19 درصد رشد قیمت داشت. اما در روز پایانی هفته به دلیل جو موجود در بازار با صف فروش بسته شد. شاخص گروه خودروسازان در هفته مورد بررسی 9 /0 درصد افت داشت.

 شرکت معدنی دماوند در نماد معاملاتی «کدما» از گروه استخراج کانی‌های فلزی، 8 /15 درصد افزایش قیمت را در هفته منتهی به 17 خردادماه ثبت کرد. سهام این شرکت از اول خرداد تاکنون با استقبال مواجه بوده و در روز پایانی هفته گذشته نیز با صف خرید بسته شده است. همچنین، سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان نیز در نماد معاملاتی «غگلستا» از گروه محصولات غذایی بدون قند 3 /12 درصد افزایش قیمت داشت و در جایگاه سومین شرکت با بهترین بازدهی قرار گرفت. در هفته گذشته در این گروه، «غگلستا» و معدود نمادهایی مثبت بودند و گروه صنایع غذایی بدون قند با افت شاخص هفتگی 3 /0‌درصدی مواجه بود.

از سوی دیگر در هفته گذشته، سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان با نماد معاملاتی «وگستر» با کاهش قیمت 6 /12‌درصدی بیشترین ضرر را در میان نمادهای فعال در بازار سرمایه نصیب سهامداران خود کرد. این نماد که در گروه سرمایه‌گذاری‌ها قرار دارد از ابتدای هفته گذشته با فشار عرضه مواجه بود و حدود 33 تومان از ارزش خود را از دست داد. شاخص گروه سرمایه‌گذاری‌ها نیز در هفته مورد بررسی 3 /2 درصد افت کرد. شرکت کاشی پارس نیز در نماد معاملاتی «کپارس» در لیست بدترین بازدهی هفتگی قرار گرفت. این شرکت در هفته مورد بررسی 7 /11 درصد از ارزش خود را از دست داد. نگاهی به روند سابقه معاملات این نماد نشان می‌دهد که این سهم از ابتدای خردادماه با افزایش تقاضا رشد قیمتی حدود 25‌درصدی داشته ولی با افزایش عرضه به قیمت ابتدای خردادماه بازگشته است. گروه کاشی و سرامیک از جمله گروه‌هایی است که در هفته گذشته 4 /3 درصد افت شاخص داشته و در لیست بدترین بازدهی‌ها قرار داشته است. همچنین شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران در نماد معاملاتی «کیمیا» با افت قیمت حدود 5 /11 درصد سومین شرکت در میان ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی بود. این نماد معاملاتی که در گروه فلزات اساسی قرار دارد کل هفته گذشته قرمزپوش بوده است. شاخص گروه فلزات اساسی نیز در هفته گذشته 5 /0 درصد منفی بود. همچنین در هفته منتهی به 17 خردادماه، گروه صنعتی بارز همانند دو هفته گذشته بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است. علاوه براین، مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده که حدود تولید پاییزه چغندرقند به حدود 750 هزار تن برسد. به گفته وی این رقم دو برابر سال زراعی قبل است و به همین نسبت، شکر استحصالی نیز افزایش خواهد یافت. این عامل در معاملات هفته جاری می‌تواند بر قیمت نمادهای گروه قند و شکر تاثیرگذار باشد. شاخص گروه قند و شکر در هفته گذشته 3 /3 درصد منفی بوده است.

در آخرین روز هفته گذشته، نماد گروه صنعتی بارز به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در هفته آینده بسته شد. «پکرمان» در یک سال گذشته بازدهی معادل 63 درصد داشته است.

تازه‌های کدال

بر اساس گزارش‌های منتشر‌شده روی سایت کدال، شرکت پارس‌خودرو برای سال مالی 95 ضمن به ثبت رساندن افزایش سرمایه 235‌درصدی، به ازای هر سهم پنج ریال سود محقق کرده است. این شرکت سال گذشته و بدون احتساب سرمایه جدید به ازای هر سهم 424 ریال زیان محقق کرده بود. همچنین، گروه دارویی سبحان برای سال مالی منتهی به اسفندماه 1395 به ازای هر سهم 1096 ریال سود محقق کرده است. این شرکت در دوره مذکور افزایش سرمایه 37‌درصدی را به ثبت رسانده و سود خالص آن نسبت به سال 94 حدود 31 درصد رشد داشته است. توسعه معادن روی ایران نیز در 12‌ماهه سال قبل 247 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به 12‌ماهه سال قبل‌تر از آن، 5 /137 درصد رشد داشته است. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها