شناسه خبر : 5345 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای تکنولوژی

فون آرنا: یکی از مدیران اچ‌تی‌سی اعلام کرده نسخه کامپکت یا مینی از M۹ ارائه نخواهد شد.

اچ‌تی‌سی دیگر نسخه مینی تولید نمی‌کند
index:1|width:100|height:67|align:right فون آرنا:
یکی از مدیران اچ‌تی‌سی اعلام کرده نسخه کامپکت یا مینی از M9 ارائه نخواهد شد. اچ‌تی‌سی دلیل این موضوع را تغییر سلیقه کاربران و استقبال بیشتر آنها از نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ‌تر اعلام کرده است. مدیر بخش شمال آسیای اچ‌تی‌سی اعلام کرده این کمپانی تولید محصولات سری Mini را متوقف کرده است. تونگ تصریح کرد خانواده مینی اچ‌تی‌سی با معرفی M9 پلاس مُرد. وی دلیل این موضوع را این‌گونه توضیح داد که صنعت تلفن‌های هوشمند به سمت ابزارهایی با نمایشگر پنج اینچ و بزرگ‌تر تمایل پیدا کرده و این شرکت نقشه راه خود را بر همین اساس تغییر داده است. از این سخن می‌توان برداشت دیگری هم داشت و آن اینکه احتمالاً تلفن‌های میان‌رده و پایین‌رده اچ‌تی‌سی هم به زودی ابعادی بزرگ‌تر خواهند داشت. همین الان هم ابزارهایی با نمایشگر ۵/۵ اینچ مانند One E9 از این کمپانی در بازار موجود هستند.

بازی به مسنجر فیس‌بوک اضافه می‌شود
index:2|width:100|height:67|align:right پایگاه ورج:
فیس‌بوک در حال مذاکره با توسعه‌دهندگان برای عرضه بازی در مسنجر خود است. به نظر می‌رسد که به زودی کاربران شاهد این ایده جالب در مسنجر فیس‌بوک خواهند بود. در مارس، فیس‌بوک به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه داد تا در توسعه مسنجر سهیم باشند اما این توسعه‌دهندگان تنها مجاز به اضافه کردن تصاویر و استیکر به چت بودند. بر اساس اطلاعات جدید، بازی‌های آنلاین اضافه‌شده به مسنجر تعامل بیشتر و در ادامه، درآمد بیشتری را برای فیس‌بوک به ارمغان می‌آورد. در حقیقت این شرکت در حال بررسی فرصت‌های کسب درآمد از طریق بخش بازی‌هاست. قبلاً نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که فیس‌بوک درصدد افزودن بازی‌هایی به برنامه پیام‌رسان خود بوده، اما به دلایلی این تصمیم را عملی نکرده است. البته مسنجر فیس‌بوک اولین برنامه پیام‌رسانی نیست که بازی را به برنامه خود اضافه کرده است.

ورود شیائومی با لوازم جانبی به اروپا و آمریکا
index:3|width:100|height:67|align:right اتک‌نیکس:
شیائومی به دومین عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در بازار چین بدل شده و مدت‌هاست که سودای ورود به بازار جهانی را در سر دارد. این شرکت چینی اعلام کرده فروش خود را در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در این هفته آغاز می‌کند. شیائومی علاوه بر گوشی‌های هوشمند محصولات دیگری را نیز نظیر لوازم جانبی موبایل و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل به فروش می‌رساند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط شیائومی، این شرکت فروش اینترنتی محصولات خود را برای چهار روز از 19 می در کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان و آمریکا آغاز می‌کند. محصولات خانواده Mi از طریق وب‌سایت Mi.com در این کشورها به فروش می‌رسند. البته خبری از فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی نیست و تنها لوازم جانبی از قبیل پاور بانک‌های 5 و 10 هزار میلی‌آمپری در کنار Mi Band و هدفون‌های Mi به فروش خواهند رسید.

آغاز عرضه جهانی G4 از این هفته
index:4|width:100|height:67|align:right فون‌آرنا:
اخیراً اخبار متعددی در مورد تاریخ عرضه رسمی G4 به بازار، منتشر شده است. پس از انتشار این اخبار، ال‌جی بالاخره رسماً اعلام کرد عرضه جهانی G4 از این هفته آغاز خواهد شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ال‌جی، نسل جدید پرچمدار این کمپانی از هفته جاری ابتدا در هنگ‌کنگ و سپس در کشورهایی نظیر ترکیه، روسیه و سنگاپور عرضه خواهد شد. پس از آن این گوشی هوشمند به‌صورت همزمان در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، جنوب شرق آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی روانه بازار می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده توسط ال‌جی، این کمپانی با بیش از 180 اپراتور مخابراتی در سراسر دنیا برای عرضه گوشی هوشمند جدیدش به توافق رسیده است. G4 به همراه قاب چرمی در شش رنگ و قاب پلاستیکی در سه رنگ روانه بازار می‌شود. لذا باید در آینده نزدیک شاهد حضور این محصول جدید در ایران نیز باشیم.

Note 5 مردادماه معرفی می‌شود
index:5|width:100|height:67|align:right جیکی‌گجت:
برخلاف زمان رونمایی هر ساله محصولات شرکت اپل و سامسونگ که در سپتامبر یعنی همان ابتدای پاییز صورت می‌گرفت، ظاهراً سامسونگ می‌خواهد از محصول جدید خانواده نوت خود در مردادماه رونمایی کند. اگرچه دلیل تغییر تصمیم سامسونگ مشخص نیست اما احتمالاً سامسونگ قصد دارد از گوشی گلکسی نوت ۵، پیش از گوشی‌های آی‌فون S6 و آی‌فون S6 پلاس که انتظار می‌رود اپل آنها در شهریورماه معرفی کند، رونمایی کند. پیش از این شایعاتی در خصوص مشخصات سخت‌افزاری گلکسی‌نوت‌۵ منتشر شده بود؛ احتمالاً این گوشی دارای پردازنده 7422 سامسونگ باشد؛ این پردازنده جدید سامسونگ CPU، GPU، رم و مودم را همگی در یک چیپ به همراه دارد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش 4/5 یا ۵/۵ اینچی با رزولوشن UHD 4K اشاره کرد.

Bluboo X550 با باتری 5300 میلی‌آمپر
index:6|width:100|height:67|align:right فون‌آرنا:
عمر باتری می‌تواند یکی از فاکتورهای اصلی هنگام خرید این گوشی‌های هوشمند باشد. بنابراین گوشی Bluboo X550 با باتری 5300 میلی‌آمپری‌اش می‌تواند از بهترین گزینه‌های خرید محسوب شود. این گوشی که ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد، توسط یک کمپانی کوچک چینی ساخته شده که قرار است فروش آن از 19 می (29 اردیبهشت) آغاز شود. مشتریان می‌توانند از هر جای دنیا این دستگاه را به صورت آنلاین سفارش دهند. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 5/5 اینچی HD، پردازنده چهار هسته‌ای MTK6735 مدیاتک با معماری 64 بیتی، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل (یا هشت مگاپیکسل) و سیستم‌عامل اندروید 1/5 آبنبات چوبی مجهز شده است و از شبکه پرسرعت LTE پشتیبانی می‌کند.

پیش‌بینی فروش ۵۰ میلیون آی‌فون در سه‌ماهه دوم
index:7|width:100|height:67|align:right جی‌اس‌ام‌آرنا:
انتظار می‌رود اپل در فصل دوم سال جاری میلادی بیش از 50 میلیون دستگاه آی‌فون به فروش برساند. بر اساس گزارش منتشر‌شده توسط این کمپانی اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 1/51 میلیون دستگاه آی‌فون خواهد فروخت که در مقایسه با پیش‌بینی فروش 45 میلیون دستگاهی بازار سرمایه بسیار بیشتر است. آی‌فون در جریان سه‌ماهه اول سال جاری میلادی بیش از 2/61 میلیون دستگاه آی‌فون فروخت. گزارش UBS به این نکته اشاره کرده که موفقیت اپل در بازار چین فاکتور اصلی فروش بالای گوشی‌های هوشمند این کمپانی است. اخیراً اپل موفق شده تا با پیشی گرفتن از شیائومی، رتبه اول عرضه‌کنندگان گوشی هوشمند را در بازار چین از آن خود کند. همچنین UBS فروش بالای آی‌فون اپل در کنار ساعت هوشمند این کمپانی را در اروپا عامل دیگری برای فروش بیش از حد انتظار اپل در فصل دوم می‌خواند.

لومیکس G7 با تمرکز روی فیلمبرداری 4K
index:8|width:100|height:67|align:right انگجت:
دوربین G7 با یک سنسور 16 مگاپیکسلی همراه شده، اما این تمام قابلیت‌های دوربین جدید پاناسونیک نیست. پاناسونیک از دوربین جدید خود با عنوان G7 تحت سری لومیکس رونمایی کرد. این دوربین از وجود سنسور MOS با رزولوشن 16 مگاپیکسل بهره گرفته است. حساسیت ISO در این سنسور 25600 بوده و در آن از تراشه Venus Engine برای پردازش تصویر استفاده شده است. این پردازنده دارای چهار هسته پردازشی است. پاناسونیک در این دوربین بدون آینه تمرکز بالایی روی قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K قرار داده است. این دوربین قادر است تصاویر ویدئویی را با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل و نرخ 24 تا 30 فریم در ثانیه ضبط کند. در کنار فیلمبرداری با این رزولوشن امکان ثبت تصاویر ویدئویی با رزولوشن 1080P نیز فراهم شده است.

Uber هم مشتری نقشه Here نوکیا شد
index:9|width:100|height:67|align:right پایگاه‌ورج:
نوکیا درصدد فروش سرویس نقشه‌های Here خود است و اخیراً نیز شایعات مختلفی در مورد مشتریان این سرویس غول فنلاندی منتشر شده است. آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارد که اوبر حاضر است مبلغ سه میلیارد دلار برای تصاحب این سرویس پرداخت کند. در این بین نام‌هایی چون فیس‌بوک، اوبر، بایدو و گروهی از خودروسازان آلمانی به‌عنوان خریداران این سرویس مطرح شده‌اند. مسیریابی را باید یکی از فاکتورهای اصلی کسب و کار اوبر عنوان کرد. در حال حاضر اپلیکیشن اوبر برای مسیریابی از سرویس نقشه گوگل در کنار داده‌های مسیریابی اپل استفاده می‌کند، اما ظاهراً رابطه این کمپانی با گوگل به دلیل در پیش گرفتن سیاست‌هایی که دو کمپانی را به رقیب تبدیل می‌کرد، اندکی خراب شده است و اوبر به دنبال داشتن نقشه و مسیریاب مخصوص خود است.

بزرگ‌ترین فروشگاه اپل در دوبی
index:10|width:100|height:67|align:right اپل‌اینسایدر:
تیم کوک مدیرعامل اپل، همواره توجه ویژه‌ای به مراکز خرید دوبی داشته و راه‌اندازی فروشگاه بزرگ اپل در این شهر قابل پیش‌بینی بود. بر اساس گزارش خلیج تایمز، انتظار می‌رود فروشگاه جدید اپل در ماه آگوست سال جاری افتتاح شود. فضای فروشگاه بزرگ اپل در مجموع ۴۶۴۵ مترمربع خواهد بود و یک ورودی اصلی خواهد داشت. شایعات راه‌اندازی بزرگ‌ترین فروشگاه جهانی اپل در امارات، سال گذشته مطرح شد اما همواره جزییات آن نامشخص ماند. اپل قصد دارد بزرگ‌ترین فروشگاه خود را در Mall of the Emirates افتتاح کند؛ این مرکز خرید سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و بیش از ۷۰۰ فروشگاه متنوع را داخل خود جای داده است. علاوه بر این فروشگاه، انتظار می‌رود اپل دومین فروشگاه خود را در ساختمان Yas Mall ابوظبی افتتاح کند. اپل هنوز فروشگاه اختصاصی در دوبی افتتاح نکرده اما از سال ۲۰۱۱ فروشگاه آنلاینی را برای امارات متحده عربی راه‌اندازی کرده است.

هوآوی به دنبال سیستم‌عامل اختصاصی
index:11|width:100|height:67|align:right جی‌اس‌ام‌آرنا:
هوآوی پس از معرفی تراشه اختصاصی خود، در حال کار روی سیستم‌عامل اختصاصی برای کاهش وابستگی به اندروید است. هوآوی به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان نام‌آشنای گوشی‌های هوشمند در چین، درصدد طراحی و توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود برای کاهش وابستگی به اندروید گوگل است. بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های چینی، هوآوی به تازگی به فکر چنین کاری نیفتاده و سه سال است که روی این سیستم‌عامل کار می‌کند. همچنین بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه تحلیلی IDC در حال حاضر هوآوی سومین کمپانی عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در کشور چین است. علاوه بر این هوآوی در آستانه ورود به بازار آمریکاست و دعوتنامه‌های مربوط به مراسم معرفی گوشی هوشمند خود P8 را نیز ارسال کرده است. بر اساس شنیده‌ها این کمپانی از سوی گوگل به‌عنوان تولیدکننده نسل بعدی نکسوس برگزیده شده است.

گوگل به استقبال اپل‌واچ رفت
index:12|width:100|height:67|align:right پایگاه‌ورج:
گوگل به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود را برای اپل‌واچ آغاز کرده و اولین اپلیکیشنی که برای این ساعت هوشمند عرضه می‌شود، News & Weather است. این غول جست‌وجو اپلیکیشن‌هایی نظیر جی‌میل، هنگ‌اوتس، Calendar، Search و Google+ را در برنامه آینده خود جهت ارائه به اپل‌واچ در نظر گرفته است. گوگل جزییات بیشتری درباره عرضه اپلیکیشن News & Weather اعلام نکرده و فقط به ارائه آن در اپل‌واچ اشاره کرده است. این اپلیکیشن در ساعت اپل، بیشتر روی اخبار تاکید کرده و اطلاعاتی در خصوص آب و هوا را نمایش نمی‌دهد. بنابراین فقط می‌توان آخرین اخبار روز را مشاهده کرد. توسط قابلیت digital crown اپل‌واچ می‌توان تصاویر موجود در اخبار را مشاهده کرد اما نمی‌توان اخبار را به طور کامل مطالعه کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها