شناسه خبر : 5393 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

صف‌بندی نیروهای «با هاشمی» و «بر هاشمی»
نوشت: تاریخ پس از انقلاب را می‌توان به تعبیری، صف‌بندی نیروهای «با هاشمی» و نیروهای «بر هاشمی» تعبیر کرد. این محوریت، با پشتیبانی رهبران، و همچنین نفوذ مستمر او بر دولت‌ها به دست آمد. از آغازین روز سیاست انقلابی، که او متن تنفیذ نخست‌وزیر جناب مهدی بازرگان را قرائت کرد، تا هم‌اکنون که به‌رغم همه چرخش‌های روزگار، تلاش‌های گسترده‌ای برای احیای او در جریان است، هاشمی‌رفسنجانی، تعیین‌کنندگی پاینده‌ای در جناح‌های سیاسی داشته است. اقتدار هاشمی، به قدر زیادی، تابع نفوذ مستمر او بر دولت‌ها و قدرت غیررسمی او در شکل‌دهی روندهای اجرایی است نه آیینه‌سانی افکار مردم. در این میان، جناح‌ها اغلب، بر مبنای تحلیل‌های نادرست از موقعیت و نفوذ جناب هاشمی، از تشخیص حال و هوای مردم دور می‌شوند.

ورودم به صدا و سیما ممنوع شد
نوشت: صادق زیباکلام نوشت: «شنبه شبِ 26 مرداد آقای علیزاده از مسوولان جام جم تماس گرفتند و گفتند به مناسبت سالروز کودتای 28 مرداد، شبکه جام جم برنامه زنده‌ای را تدارک دیده است. فرمودند جناب آقای دکتر محمود کاشانی و شما برای این برنامه در نظر گرفته شده‌اید. دیشب حدود ساعت 10 آقای علیزاده با صدایی گرفته تماس گرفتند و اظهار داشتند که حراست صدا و سیما اعلام کرده است صادق زیباکلام به هیچ‌وجه حق ورود به سازمان را ندارد... بنده فقط می‌توانم بگویم که اروپا و آمریکا که جای خود دارند، حتی هند، برزیل، آرژانتین، ترکیه و ... هم جای خود دارند، یقین دارم مسوولان صدا و سیمای حبشه هم با یک استاد دانشگاهشان که بعضاً نظرات متفاوتی از مسوولان حکومتی‌شان دارند، این‌گونه برخورد نمی‌کنند.»

علاقه عجیب احمدی‌نژاد به نفت!
به نقل از کاظم وزیری‌‌هامانه وزیر نفت دولت نهم نوشت: «.... احمدی‌نژاد علاقه عجیبی به اداره وزارتخانه نفت داشت که حتی بعد از برکناری میرکاظمی حدود 45 روز به عنوان سرپرست فعالیت کرد ولی چون با قانون اساسی مغایرت داشت، علی‌آبادی را به عنوان سرپرست منصوب کرد. آقای احمدی‌نژاد حتی در یکی از مصاحبه‌ها هم اشاره کرد که نفت مساله حساسی است و باید خودم اداره ‌کنم... مشکل اصلی من با آقای احمدی‌نژاد، دخالت ایشان در امور اجرایی صنعت نفت بود؛ علی‌الخصوص در مورد انتصاب معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه... ایشان می‌خواست مدیران تمامی دستورات او را اطاعت کنند. در ابتدای امر قرار بر این بود معاونان را من انتخاب کنم و پس از تایید ایشان انتصاب صورت گیرد اما بعد از مدتی به عهد خود پایبند نماند.»

درخواست بازپس‌گیری ساختمان وزارت کشاورزی
لیلا مرگن: وزیر جدید جهاد کشاورزی پس از مراسم معارفه خود، ایجاد تمرکز در استقرار نیروهای ستادی این وزارتخانه را در ردیف نخستین برنامه‌های خود قرار داده است.
یکشنبه هفته پیش، مراسم تودیع و معارفه وزرای جدید و قدیم جهاد کشاورزی در سالن «نعمتی جم» در ساختمان شماره دو وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. محمود حجتی، با کسب رای اعتماد از مجلس سکان وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم را به دست گرفت. او در دولت هشتم نیز عهده‌دار همین مسوولیت بود. اما این بار وزارتخانه‌ای را تحویل گرفته که تمرکز نیروهای ستادی آن، به حراج گذاشته شده و نیروهای کارشناسی، در ساختمان‌های کوچک سطح شهر پراکنده شده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها