شناسه خبر : 2360 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

index:1|width:50|height:20|align:right پیام عیان روحانی به تخریب‌گران
در یادداشتی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در جمع سفرا نوشت: رها از بازخورد ادبیات رئیس‌جمهور، این اراده دولت در ایستادگی بر آرای شهروندان است که رخ می‌نمایاند. به دیگر سخن؛ پیام عیان سخنرانی رئیس‌جمهور، رونمایی از راهبرد دولت در رویارویی تمام‌عیار با تخریبی سازمان‌یافته است. تخریبی که گویا مرز نمی‌شناسد و حتی از نفی منافع ملی ایرانیان نیز پرهیزی ندارد چه در لحظه‌شماری برای شکست مذاکرات و چه در شادکامی از برقراری رکود حاکم بر اقتصاد ایرانی. آنچنان که رفتار سیاسی رئیس‌جمهور روحانی نشان می‌دهد می‌توان اعتدال را در مقام روشی عملگرایانه برای سیاست‌ورزی ارزیابی کرد که گاه در تکاپو برای بسط رواداری است و گاه در سینه برافراشتن در تقابل آنها که اخلاق و وطن، مرز سیاست‌ورزی آنها نیست.

index:2|width:50|height:20|align:right حمله بهترین دفاع است
در سرمقاله خود به قلم محمد قوچانی نوشت: «...ایران امروز رئیس‌جمهوری دارد که چون خاتمی «تحول‌خواه» و به اندازه احمدی‌نژاد «بی‌پروا» است، رسیدن به چنین ترکیبی از «تحول‌خواهی» در بینش و «بی‌پروایی» در روش یک اتفاق نادر تاریخ سیاسی معاصر ایران است، سال ۸۸، موسوی از نظر روحی و تاکتیکی آماده برخورد با رئیس سابق دولت نبود، «مظلومانه» در چهره احمدی‌نژاد نگریست، بهت‌زده شده بود اگر حسن روحانی مقابل احمدی‌نژاد بود هر دو رک بودند و روشن. هیچ‌یک فکر نمی‌کردند مقام ریاست‌جمهوری‌شان تضمین شده است و باید برای حفظ حرمت آینده خویش سخن‌های پوشیده بگویند. هر دو با دوربین سخن می‌گفتند نه با یکدیگر. در دام حریف نمی‌افتادند و حریف را در دام می‌انداختند و هر دو می‌دانستند که بهترین دفاع، حمله است.»

index:3|width:60|height:20|align:right هر خبرنگار یک میلیارد تومان تسهیلات
نوشت: انتشار متن یکی از مصوبات دولت پیشین درباره اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن تا سقف شش هزار میلیارد تومان -که تاکنون حتی اهالی رسانه نیز از آن بی‌اطلاع بودند- این پرسش را پیش آورده که قرار بود این حجم نقدینگی که معادل 9/1 میلیارد دلار است، به کدام قشر از خبرنگاران داخلی در قالب مسکن داده شود؟ اگر فرض را بر این بگذاریم که آمار وزارت ارشاد مبنی بر وجود حدود شش هزار خبرنگار در کشور درست باشد و همین عدد را تقسیم بر این تعداد کنیم، آیا قرار بوده برای هر خبرنگاری به طور میانگین یک میلیارد تومان هزینه ساخت مسکن صورت پذیرد؟!... علت عدم پیگیری این مصوبه در همان دوران است چرا اهالی رسانه از چنین لقمه بزرگی که برای آنها گرفته شده تاکنون خبر نداشتند.

index:4|width:60|height:20|align:right زنگ خطر برای اصولگرایان
در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام استاد دانشگاه نوشت: استیضاح چهارشنبه در حقیقت رویارویی یا وزن‌کشی سیاسی برای جناح تندرو اصولگرا، به همراه طرفداران آقای احمدی‌نژاد یا همان جبهه پایداری است. اگر آنان موفق شوند، بیش از آنکه تبعات موفقیت آنان متوجه روحانی و اصلاح‌طلبان باشد، اتفاقاً متوجه بدنه اصولگرایان معتدل و میانه‌رو است. پیروزی طرفداران احمدی‌نژاد در حقیقت زنگ خطری باید برای عقلای اصولگرا باشد که جبهه پایداری مدت‌هاست که از رهبری اصولگرایان عبور کرده و چندان ارزش و اصراری برای رهبری اصولگرایان معتدل و میانه‌رو قائل نیستند. در عین حال این پیروزی برای آنان علامت ورود همه‌جانبه به انتخابات مجلس در سال آینده بدون توجه یا هماهنگی و ائتلاف با رهبری فعلی اصولگرایان خواهد بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها