شناسه خبر : 4554 لینک کوتاه

تامبلر تنها شبکه اجتماعی که اوباما عضو آن است

رقیب فیس‌بوک به یاهو رسید

تمامی پژوهشگران شبکه تامبلر را با شبکه اجتماعی فیس‌بوک مقایسه می‌کنند زیرا بر این باورند میزان استقبال از هر دو بسیار زیاد است و همین مساله باعثاثر‌گذاری فعالیت در این دو شبکه شده است.

تمامی پژوهشگران شبکه تامبلر را با شبکه اجتماعی فیس‌بوک مقایسه می‌کنند زیرا بر این باورند میزان استقبال از هر دو بسیار زیاد است و همین مساله باعث اثر‌گذاری فعالیت در این دو شبکه شده است. طبق گزارش رسمی شرکت تامبلر تا می 2013 میلادی تامبلر میزبان 2/108 میلیون بلاگ و بیشتر از 8/50 میلیارد پست بود. در حال حاضر روزانه بیشتر از 8/75 میلیون پست در این سایت گذاشته می‌شود که نشان از استقبال زیاد از تامبلر دارد. در آوریل همین سال، این وب‌سایت موفق شد بیشتر از 13 میلیارد دیدگاه شبکه جهانی دریافت کند. مطالعات انجام شده توسط شبکه‌های مطالعاتی نشان می‌دهد استقبال از این شبکه از سال 2011 میلادی تا کنون 1300 درصد رشد کرده است. اما بیشترین استقبال توسط نوجوانان و افرادی که در سن دانشگاه یا قبل از آن هستند، صورت می‌گیرد. به تعبیر بهتر اصلی‌ترین گروه هدف این وب‌سایت افراد زیر 25 سال دنیا هستند. لازم به ذکر است تامبلر اولین شبکه دنیاست که باراک اوباما رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا وبلاگی در آن دارد و به بیان دیدگاه‌هایش در زمینه‌های مختلف در این وبلاگ می‌پردازد. این اولین وبلاگ رسمی رئیس‌جمهوری آمریکاست و به همین دلیل هم این شبکه نسبت به دیگر شبکه‌ها از اعتبار و اهمیت بیشتری برخوردار است.
تامین مالی و درآمد
تاکنون تامبلر بیشتر از 125 میلیون دلار از منابع مالی خود را از سرمایه‌گذاران دریافت کرده است. در اولین دور از تامین مالی این شرکت در اکتبر سال 2007 میلادی، تامبلر موفق شد بالغ بر 750 هزار دلار از دو شرکت برتر اسپارک کاپیتال و و یونیون اسکویر دریافت کند. در دسامبر سال 2008 میلادی شرکت series B funding بیشتر از 5/4 میلیون دلار به سرمایه تامبلر اضافه کرد و در آوریل سال 2010 میلادی هم پنج میلیون دلار دیگر به موجودی سرمایه این برند افزود.
در آگوست سال 2012 میلادی ارزش سرمایه این برند برتر فعال در حوزه تکنولوژی دنیا برابر با 800 میلیون دلار بود و اخبار از رسیدن ارزش آن به 1/1 میلیارد دلار در سال 2013 میلادی خبر می‌دهد. اما این شرکت پر‌طرفدار و این سایت بزرگ اینترنتی چگونه درآمد‌زایی دارد؟ کارپ در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که اصلی‌ترین منبع درآمد تامبلر تبلیغات است زیرا تعداد کاربران این سایت بسیار زیاد است و تبلیغ‌کنندگان در این سایت می‌توانند نتیجه بسیار مطلوبی از این هزینه کسب کنند. اولین دور تبلیغات آنها از می سال 2012 میلادی آغاز شد و آنها برای آغاز این روند بیشتر از 16 دور جلسه آزمایشی تشکیل داده بودند تا هم تاثیر تبلیغات در این شبکه را ارزیابی کنند و هم قیمت مطلوب برای این کار را تعیین کنند.
در سال 2012 میلادی تامبلر 13 میلیون دلار از تبلیغات درآمد کسب کرد ولی پیش‌بینی مدیران این شرکت حکایت از کسب درآمد 100 میلیون‌دلاری در سال 2013 میلادی دارد. البته انتقاداتی هم به عملکرد این شبکه وجود دارد که مهم‌ترین آنها در بحث امنیتی است و گفته می‌شود تا سال 2013 میلادی بیشتر از 130هزار نامه از قربانیان استفاده از تامبلر به مسوولان شرکت ارسال شده است. البته بهبودهایی در زمینه امنیتی در این شبکه‌ها ایجاد شده است ولی به گفته مسوولان شبکه‌های وب اصلی‌ترین وظیفه در حفظ امنیت در هنگام حضور در وب بر عهده خود فرد است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها