شناسه خبر : 21939 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

عقبگرد نرخ سود بانکی

a-16-1نوشت: بر اساس گزارش میدانی این رسانه سقف سود بانکی تعیین‌شده از سوی شورای پول و اعتبار نه‌تنها رعایت نمی‌شود، بلکه نرخ سود نسبت به شش ماه گذشته کمی افزایش هم داشته. در واقع نرخ سود به جای عقبگرد و حرکت به سمت نقطه 15‌درصدی، در یک روند ملایم صعودی در حال حرکت است. شکاف به وجود آمده میان نرخ رسمی و غیررسمی، در بانک‌های دولتی نزدیک 4 /‌3 درصد و در موسسات اعتباری بیش از 5 /‌5 درصد است. به همین علت کارشناسان معتقدند اتخاذ راهکارهایی برای تثبیت نرخ فعلی سود رسمی، نسبت به کاهش دستوری نرخ سود، عملی‌تر و منطقی‌تر باشد.

♦♦♦

اقبال به چای ایرانی

a-16-2نوشت: استقبال مردم از چای ایرانی موجب شد کشاورزان همه ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن چای تولید‌شده در سال گذشته را به فروش برسانند. چای ایرانی تنها چای تولیدی جهان است که در پروسه تولید آن از سم استفاده نمی‌شود. محمد‌ولی روزبهان، رئیس صندوق توسعه چای اعلام کرد در سال‌های گذشته ذائقه مردم ایرانی که حدود چهار درصد از چای تولیدشده در جهان را مصرف می‌کنند، به سمت چای‌های خارجی تغییر کرده بود و بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۷۰۰۰ هکتار از باغات چای کاربری‌شان را تغییر داده‌اند؛ اما حالا دولتمردان از افزایش سطح زیر کشت به مدد احیای مجدد باغات سخن می‌گویند.

♦♦♦

پاسخ زنگنه به برکناری مدیران نفتی

a-17-2نوشت: وزیر نفت درباره ادعاهای مربوط به تغییر مدیران نفتی منتقد دولت گفت: مدیران به طور طبیعی تغییرات دارند. مدیران ارشدی که مخالف دولت هستند و علیه دولت کار کرده‌اند و سیاست‌های دولت را قبول ندارند، برای چه باقی می‌مانند، خودشان باید کنار بروند، آنها برای دولت دیگری بوده‌اند. مگر می‌شود مدیر مخالف دولت را باقی گذاشت؟ پس مردم برای چه رای دادند؟ در واقع، مردم به یک سیاست، فکر و گفتمان رای دادند. اگر چنین فردی در دستگاه‌های مختلف مانند نفت وجود دارد، برای چی می‌ماند؟ یعنی سیاستی را که قبول ندارد می‌خواهد اجرا کند؟ اگر سیاستی را قبول ندارد برای چه اجرا می‌کند؟

♦♦♦

بی‌اعتنایی بانک‌ها به بخشودگی جرایم

a-17-3نوشت: بخشودگی جرایم وام‌های زیر صد میلیون تومان که از سوی نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 95 و نیز 96 تصویب شد، نور امیدی را در دل اقشار مختلف اعم از تولیدکنندگان خرد، زنان کارآفرین، جوانان و... ایجاد کرد تا آنها با پرداخت اصل وام دیگر نگران جرایم ناشی از دیرکرد نباشند اما آن‌طور که خبر می‌رسد بسیاری از بانک‌ها هنوز به این مصوبه اعتنایی نکرده‌اند. زهرا ساعی نماینده تبریز هم گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد برخی بانک‌ها مصوبه مجلس در بخشش سود جرایم وام‌های زیر صد میلیون تومان را اجرا نکرده‌اند و ما از دولت و وزارت اقتصاد در این خصوص پیگیری خواهیم کرد.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها