شناسه خبر : 37521 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

از مذاکره نترسیم

به گفته رئیس‌جمهوری ایران در قدرت نرم توانمند است

از مذاکره نترسیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم به تحریم و جنگ اقتصادی پایان دهیم، گفت: حتی نباید بگذاریم یک روز این موضوع به تاخیر بیفتد. بعضی‌ها می‌گویند دست ظالم باید قطع شود و وقتی می‌گوییم کی؟ می‌گویند در اردیبهشت‌ماه و خردادماه کراهت دارد بگذارید تیرماه رد شود آن موقع؛ بابا دست ظالم را باید قطع کرد تیر و مرداد ندارد.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: ظالمان معیشت مردم را گروگان گرفته‌اند و حتی در تهیه واکسن ما را اذیت می‌کنند و بیش از سه سال است که این فشار را ادامه می‌دهند. در این شرایط ما باید تلاش کنیم دستشان را قطع کنیم، چرا از مذاکرات می‌ترسیم؟ کسی این حرف‌ها را در سر ما فرو کرده است. چرا از حرف زدن می‌ترسیم. قرآن حتی از مذاکره با کفار سخن می‌گوید که باید با جدال احسن انجام شود. پس چرا ما می‌ترسیم و از این موضوع فرار می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: ما قدرتمندیم و نباید خودمان را ضعیف ببینیم. می‌گویند آخر روبه‌رویتان آمریکاست. خوب باشد، مگر آمریکا کیست؟ ما همان‌طور که در برجام مذاکره کردیم و آمریکا را پشت میز آوردیم، باز هم این توانمندی را داریم، اینقدر روی توان ما شک نکنید. بعضی‌ها می‌گویند ما فقط توان بیل زدن و یا ساخت کارخانه دستمال کاغذی را داریم، ولی در مذاکره توان نداریم. در صورتی که ما در تولید تکنولوژی و قدرت نرم هم توانمند هستیم.