شناسه خبر : 24934 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

باغ‌های رفته بر باد تهران

تجارت فردا- لوگو جام جمنوشت: باغ امیدی رفت، باغ هفت‌حوض رفت، باغ حکیمیه رفت، باغ‌های جمشیدیه نابود شد، باغ‌های لواسان، سوهانک، بانک شاهی، باغ حقیقی و باغ بهزیستی به خاطره‌ها پیوست و باغ‌های ولنجک، فرمانیه، پل رومی، چاله هرز، داوودیه، محمودیه، دزاشیب، دربند، گلابدره، زرگنده و چیذر از نقشه تهران حذف شد. فریده اولادقبا، نماینده تهران در مجلس و از اعضای فراکسیون محیط ‌زیست خانه ملت گفت: میانگین سرانه فضای سبز برای تهرانی‌ها، 15 متر است و در بعضی مناطق مثل 10 و 11، سرانه‌ها به‌ازای هر نفر کمتر از یک متر. این نماینده البته خبر داد که جلسه‌ای با اعضای شورای شهر، شهرداری و استانداری تهران داشته‌اند و در آن تاکید شده که حریم شهر تهران باید با توسعه فضای سبز حفظ شود.

♦♦♦

حق‌الزحمه حضور در تلویزیون

تجارت فردا- لوگو شهروندنوشت: لوئیس فیگو، مرد طلایی فوتبال پرتغال به ایران آمد، در یک برنامه تلویزیونی پرمخاطب حضور پیدا کرد، رفت و حاشیه‌ای به جای گذاشت که دوباره تلویزیون پر از مشکل را، با چالش مواجه کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که خبر رسید برنامه 90 (البته اسپانسر برنامه) ۱۰۰ هزار یورو تقریباً معادل نیم میلیارد تومان، به فیگو پرداخت کرده تا در این برنامه حضور پیدا کند. برخی اعتراض کردند اما نکته مهم که به ‌عنوان قاعده در این دریافت‌ها پذیرفته شده، چنین است که پس از طرح نام میهمان در برنامه تلویزیونی، مبلغ مورد درخواست او واریز می‌شود و اگر در این میان اتفاقی بیفتد که «حق‌الزحمه حضور در برنامه» واریز نشود، حضور میهمان هم منتفی خواهد بود.

♦♦♦

بی‌شناسنامه‌ها در سیستان

تجارت فردا- لوگو همشهرینوشت: شاید عجیب به نظر برسد که هنوز در برخی نقاط ایران، اصلی‌ترین خواسته مردم داشتن شناسنامه و هویت ایرانی باشد. آمار دقیقی از بی‌شناسنامه‌ها ارائه نشده، اما نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس اعداد متفاوتی از بی‌شناسنامه‌های این استان گفته‌اند؛ از 4500 تا بیش از 100 هزار نفر. افرادی که نسل‌به‌نسل بی‌شناسنامه مانده‌اند. آنها به دلیل زندگی عشایری و سکونت در نقاط دوردست یا به دریافت شناسنامه نیازی احساس نکرده‌اند یا به مراکز ارائه خدمات دولتی دسترسی نداشته‌اند و از اهمیت شناسنامه آگاه نبوده‌اند و حالا برای اثبات هویت ایرانی خود باید مراحل زیادی را بگذرانند؛ از استعلام نهادهای امنیتی تا گرفتن آزمایش DNA و گذراندن مراحل اداری مختلف.

♦♦♦

زلزله 1 /6‌ریشتری کرمان بدون تلفات جانی

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: تخمین تخریب نزدیک به یک هزار و 500 واحد مسکونی در شهرستان راور و راهی شدن 51 نفر از ترس زلزله به مراکز درمانی شهر هجدک این شهرستان استان کرمان، از نتایج زلزله 1 /6‌ریشتری که در عمق 10 کیلومتری زمین و در ساعت 6 و 2 دقیقه صبح دهم آذرماه در منطقه هجدک رخ داد، بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. بر اساس این گزارش، تجربه‌های تلخ زلزله‌های بم و زلزله اخیر استان کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این زلزله افزود و این مساله موجب شد که ماندن در خیابان‌ها و بوستان‌ها را با وجود سرمای هوا به بودن در منازل ترجیح دهند. حسن میرصادقی، فرماندار راور گفت: خوشبختانه این زلزله هیچ خسارت جانی نداشته است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها