شناسه خبر : 5771 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نگاه کارشناس

مجلس به دنبال چیست

در مورد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بارها صحبت شده و بحث‌های موافق و مخالفی در مورد احیای آن وجود دارد. اما به نظر من آنچه بیش از همه مهم است احیای این سازمان با همان سیستم مدیریتی پیشین و با ایجاد اصلاحاتی در بدنه و معاونت‌هاست.

موسی‌الرضا ثروتی/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
در مورد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بارها صحبت شده و بحث‌های موافق و مخالفی در مورد احیای آن وجود دارد. اما به نظر من آنچه بیش از همه مهم است احیای این سازمان با همان سیستم مدیریتی پیشین و با ایجاد اصلاحاتی در بدنه و معاونت‌هاست. در ساختار فعلی سازمان مدیریت (سابق) که با عنوان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند دو معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی و منابع و سرمایه انسانی به طور عمده به چشم می‌خورد. حال آنکه این دو معاونت باید اصلاح شود.
اینکه چرا مجلس زودتر از اینها اقدامی برای نگه داشتن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نکرد تا کار به اینجا نکشد که نیاز به قانون برای احیای آن وجود داشته باشد، باید گفت در سال 1385 سازمان مدیریت قانونی نداشت و با آنکه مخالفت‌های بسیاری با انحلال سازمان وجود داشت؛ کاری از دست مجلس بر‌نمی‌آمد.
اما حالا و با تلاش‌های جدیدی که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌شود، مجلس به دنبال آن است که لایحه مورد نیاز برای احیای سازمان را به تصویب برساند. چرا که از طریق فعالیت‌های این سازمان می‌توان با افزایش نظارت‌ها، در افزایش بهره‌وری سازمان‌ها تاثیرگذار بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها