شناسه خبر : 18485 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

ایسنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اتخاذ سیاست‌های صحیح پولی و مالی در سال‌های اخیر تاکید کرد: با برداشتن تحریم‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌ها و هماهنگی میان بخش‌های مختلف نظام، رسیدن به رشد هشت‌درصدی در اقتصاد غیرقابل دستیابی نیست.

تسنیم: ایرج ندیمی، عضو کمیسیون تلفیق با تشریح جزییات نشست ویژه کارگروه هدفمندی یارانه‌ها گفت: سه پیشنهاد برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها که شامل کمک به نیازمندان، متغیر شدن یارانه نقدی و عدم افزایش میزان یارانه نقدی است، به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

اقتصادنیوز: پس از سه ماه پیاپی رشد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه که نگرانی‌ها از آغاز رالی جدید تورم را موجب شده بود، این شاخص در دی‌ماه 93 با کاهشی یک‌درصدی مواجه شد و به 7/15 درصد رسید.

تسنیم: صندوق بین‌المللی پول با کاهش پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ به 6/0 درصد از افزایش ۲۰ میلیارددلاری تولید ناخالص داخلی و رسیدن ذخایر ارزی ایران به رکورد ۱۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خبر داد.

ایسنا: معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان گفت: روند آرام خروج از رکود بازار مسکن از بهمن‌ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این روند ادامه داشته باشد.

ایرنا: رئیس کل بانک مرکزی، از توزیع کارت اعتباری (کردیت کارت) تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: در این کارت برای هر مشتری بانکی میزان مشخصی اعتبار در نظر گرفته می‌شود که مشتری می‌تواند از اعتبار خود استفاده کند.

ایسنا: قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر هرج و مرج در بازار سیگار مارلبورو وجود دارد و قاچاقچیان در تلاش هستند از کانال‌های مختلف، واردات رسمی و قانونی سیگار مارلبورو را زیر سوال ببرند تا همچنان سود قاچاق خود را حفظ کنند.

تسنیم: مهدی غضنفری، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت نباید در امضای قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه تعجیل می‌کرد، گفت: در دوره وزارتم اعلام کردم استعفا می‌دهم اما این قرارداد را امضا نمی‌کنم.

مهر: قائم‌مقام وزیر صنعت با بیان اینکه توافقنامه ترجیحی با ترکیه دست‌پخت دولت قبل بوده است، گفت: اگر صنعتی در کشور داریم که با ۱۲۰ درصد سود بازرگانی توان رقابت ندارد، این نشانه ضعف آن صنعت است.

فارس: قائم‌مقام بانک مرکزی تاکید کرد: برای کاهش بیشتر نرخ تورم سیاست‌های انضباط پولی و مالی باید به صورت بلندمدت در دستور کار باشد تا بر تورم اثر گذاشته و از آن عبور کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها