شناسه خبر : 16860 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

یاد نمی‌گیرد رئیس‌جمهور سابق آلمان
اما این یادداشت طنز محمد‌حسین روانبخش در «مردم‌سالاری» را بخوانید که به خبری اشاره کرده مربوط به کریستیان وولف، رئیس‌جمهور پیشین آلمان که ظاهراًَ تنها به خاطر ۸۰۰ یورو باید در دادگاه حاضر شود و محاکمه شود! روانبخش نوشته است: «۸۰۰ یورو را اگر بخواهیم به قیمت روز حساب کنیم می‌شود سه میلیون و 300 هزار تومان خودمان که واقعاً ناقابل است، آن هم برای یک رئیس‌‌جمهور! دو سال پیش فقط یک فقره اختلاس در کشور عزیزمان به مبلغ سه هزار میلیارد تومان به ثبت رسید که تقریباً یک میلیون برابر مبلغی بود که رئیس‌جمهور پیشین آلمان به خاطر آن محاکمه می‌شود. افرادی مثل رئیس‌جمهور سابق آلمان می‌توانستند در یک برنامه تلویزیونی برای یک موسسه ثبت‌شده برای خودش به مردم شماره حساب اعلام کند تا هم سربلند بماند و هم دیگر احتیاجی به ۸۰۰ یورو ناقابل نداشته باشد! در آلمان اختلاس سه هزارمیلیاردی شده بود چه کسی دلش می‌آمد او را به خاطر ۸۰۰ یورو ناقابل حتی به دادگاه احضار کند، چه برسد به اینکه زبانم لال محاکمه‌اش کنند. چنان‌که همین روزها بعضی رسانه‌ها از برداشت ۱۶میلیارد تومان ناقابل از حساب ریاست‌جمهوری در روز آخر استقرار دولت سابق خبرهایی منتشر کرده‌اند که اصلاً مهم نیست! آلمانی‌ها یاد بگیرند که مثل ما دل‌شان دریا باشد و به این جور پول‌ها و جابه‌جایی‌شان توجهی نکنند...»

رفتار زننده قطری‌ها
روز سه‌شنبه وزیر نفت در اظهارات کوتاهی که کنایه‌ای بود به قطری‌ها که تند و تند در حال برداشت گاز از میدان پارس جنوبی هستند عنوان کرد «آنها به زودی قدرت ایران را خواهند دید.» با اینکه این گفته‌ها غرور ملی ایرانی‌ها را تا حدی التیام بخشیده اما به نظر می‌رسد قطری‌ها به همین راحتی دست‌بردار نیستند. روزنامه «هفت صبح» در شماره روز یکشنبه هفته گذشته خود از رفتار زننده قطری‌ها با ایرانی‌هایی که در یک پرواز گذری از مالزی به تهران می‌آمدند و هواپیمایشان در فرودگاه دوحه توقف داشت، خبر داده است.
به نوشته این روزنامه جمعی از بازرگانان ایرانی که از هنگ‌کنگ به ایران بازمی‌گشتند با وجود داشتن ووچر هتل، به دستور ماموران فرودگاه اجازه ترک فرودگاه را نیافتند، این در حالی است که مسافران غیر‌ایرانی پرواز یاد‌شده به راحتی فرودگاه را ترک می‌کردند. به نوشته «هفت صبح» برخورد قطری‌ها با ایرانی‌ها موجب معطلی 16ساعته مسافران ایرانی در فرودگاه دوحه شد. «هفت صبح» به نقل از یکی از این بازرگانان نوشته است: در توقف‌های طولانی‌مدت، اجازه خروج از فرودگاه دوحه به مسافران ایرانی داده نمی‌شود؛ اما مسوولان اداره مهاجرت قطر به تمام ملیت‌ها اجازه ترک فرودگاه را می‌دهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها