شناسه خبر : 13518 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

برنامه‌ریزی برای آینده

ایران بعد از ۳۴ سال غیبت به این بازار برمی‌گردد. درست است که اولویت‌های سیاسی و تمایل دولت به افزایش رفاه مسافران عازم ایران مشوق چنین پروازی است. اما این پرواز مستقیم فقط بازگشت به یک بازار نیست.

ایران بعد از 34 سال غیبت به این بازار برمی‌گردد. درست است که اولویت‌های سیاسی و تمایل دولت به افزایش رفاه مسافران عازم ایران مشوق چنین پروازی است. اما این پرواز مستقیم فقط بازگشت به یک بازار نیست. بلکه اولین اقدام جدی صنعت هواپیمایی ایران در بیش از سه دهه برای ورود جدی به صحنه ترانزیت مسافر و کالا بین آمریکای شمالی و آسیاست.
درست است که سایر شرکت‌های منطقه‌ای در این بازار تثبیت شده‌اند و با بهره‌وری از میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری و ناوگانی مدرن برای حضورشان در سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند. هزینه ثابتی که این شرکت‌ها پرداخته‌اند از هزینه ثابتی که ایران خواهد پرداخت بسیار کمتر بوده است. با این حال باید به خاطر داشت که حجم چنین سفرهایی رو به افزایش است و حضور ایران حتی با سهمی اندک منافع اقتصادی بسیاری برای کشور و صنعت هواپیمایی ایران دارد. برقراری پرواز مستقیم بین تهران و نیویورک را باید در چارچوب یک استراتژی برای توسعه صنعت هواپیمایی کشور تحلیل کرد و به آن اولویت داد. اهمیت سیاسی چنین اقدامی گذراست، اما اهمیت و منافع اقتصادی آن پایدار است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها