شناسه خبر : 7547 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بوگاتی ۱/۵ میلیون دلاری رونمایی شد

سری در ابرها

بوگاتی اخیراً مدل خاصی به نام pur sangEB ۱۶.۴ Veyron را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرده است. تولید از این مدل بسیار محدود خواهد بود و تنها ۳۰۰ عدد از این مدل طراحی خواهد شد.

بوگاتی اخیراً مدل خاصی به نام pur sangEB 16.4 Veyron را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرده است. تولید از این مدل بسیار محدود خواهد بود و تنها 300 عدد از این مدل طراحی خواهد شد.
این مدل جدی در ادامه طراحی‌های مدل‌های مشهور T41
T57 SC Atlantic و Royale است. بوگاتی همیشه الگویی برای طراحی تکنولوژیک و هنرمندانه بوده است. طراحی این مدل هم برای بوگاتی به معنای پایان راه نیست اما می‌توان آن را به عنوان نمونه‌ای از هنر بوگاتی دانست.
ایده این طراحی را کارخانه بوگاتی در Molsheim که شهری در شمال فرانسه است، داده است. مصرف این خودرو در شهر 9/41 لیتر در 100 کیلومتر است و در جاده‌های بین‌شهری 6/15 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر. مصرف ترکیبی این خودرو را برای طی مسیرهای شهری و جاده‌ای 9/24 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد کرده‌اند.
این خودرو واقعاً فوق‌العاده است. این بوگاتی از مدل‌های سوپر اسپورت سفارشی این کارخانه است و 1001 اسب بخار قدرت دارد. قیمت این مدل یک میلیون و 480 هزار دلار برآورد شده است.
این خودرو به یک موتور هشت لیتری 16 سیلندر با آرایش شکل موتور W مجهز شده است. جعبه‌دنده هفت سرعته فوق پیشرفته‌ای برای این خودرو در نظر گرفته شده که در هر دو حالت اتوماتیک و دستی قابل استفاده است.
موتور این سوپر‌اسپورت به قدری قوی است که سرعت 200 مایل بر ساعت را به راحتی طی می‌کند و با آیرودینامیک مبتکرانه‌ای که دارد با تمام سرعت جاده را می‌نوردد. طراحی دو رنگ بدنه این خودرو از ماشین‌های طراحی‌شده توسط خود اتوره بوگاتی در دهه 1920 و 1930 گرفته شده است. خط تاج ممتد در این خودرو به نشانه احترام به اجداد این خودرو از عقب تا جلو این خودرو کشیده شده است.
جلو پنجره این خودرو همانند سایر مدل‌های بوگاتی نشان از یک رادیاتور بسیار بزرگ دارد که سرتاسر عرض خودرو را تا زیر چراغ‌ها پوشانده است.
برای این مدل از یک اگزوز میانی بزرگ به جای دو خروجی در طرفین استفاده شده که جلوه خاصی به آن بخشیده است. گلگیرها و ضربه‌گیرها هم به نسبت مدل‌های قبلی بسیار مقاوم‌تر شده‌اند. نگه داشتن چنین خودرویی با ترمز‌های معمول کار بسیار دشواری است از این‌رو برای سیستم ترمز این خودرو از سیستم ترمز سرامیکی که مختص خود کارخانه بوگاتی است استفاده شده است.
این خودرو در تنها 5/2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و برای توقف با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3/2 ثانیه نیازمند است. این خودرو را به‌طور کل می‌توان آمیزه‌ای از هنر و فناوری دانست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها