شناسه خبر : 46063 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گامی رو‌به‌جلو

وضعیت دستیاران AI در سال 2024 چگونه خواهد بود؟

دستیارهای هوشمند و مدل‌های چندرسانه‌ای مولد وارد فاز جدیدی می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود در سال 2024، مدل‌های هوش مصنوعی مانند دستیارهای هوشمند و مدل‌های چندرسانه‌ای مولد، در شرایطی بهتر از حالت کنونی‌شان باشند.

دیجیاتو در گزارشی می‌نویسد؛ اگر قرار باشد هوش مصنوعی قابلیت‌هایی فراتر از خلاصه‌سازی متون و تهیه فهرست درخواست‌هایتان ارائه دهد، به مواردی همچون دسترسی به برنامه‌های حمل‌ونقل، برنامه‌های صفحه گسترده و خرید بلیت نیاز دارد. به همین جهت در سال 2023، شاهد چندین تلاش آزمایشی برای ارائه این قابلیت‌ها تحت عنوان «مدل‌های مبتنی بر عامل» یا «دستیارهای هوشمند» بودیم، اما هیچ‌یک مورد توجه قرار نگرفتند.

انتظار نداریم که فعالیت این مدل‌ها از سال آینده میلادی آغاز شود، بلکه می‌خواهیم گامی روبه‌جلو بردارند، قابلیت‌های قانع‌کننده‌تری از خود نشان دهند و از عهده انجام برخی فرآیندهای دشوار مانند ارسال مطالبات بیمه به‌خوبی برآیند. مدل‌های چندرسانه‌ای نیز به مرحله‌ای می‌رسند که کاستی‌های آنها چندان قابل مشاهده نخواهد بود و با حضور سازندگان ماهر، ویدئوهای تولیدی آنها به شیوه‌های سرگرم‌کننده و جالبی طراحی و ساخته خواهند شد. به همین ترتیب، مدل‌های موسیقی مولد به برخی حوزه‌های اصلی مانند بازی‌ها راه پیدا خواهند کرد؛ جایی که موزیسین‌ها می‌توانند از این ابزارها برای ایجاد یک موسیقی متن بی‌پایان بهره ببرند. 

دراین پرونده بخوانید ...