شناسه خبر : 45869 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گذار سبز

هوش مصنوعی چگونه به مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک می‌کند؟

 تورم یک مشکل جهانی است و با تغییرات آب‌و‌هوایی تشدید می‌شود. به این دلیل که افزایش فراوانی و شدت رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی باعث افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و سایر ملزومات می‌شود. اما امیدی وجود دارد: هوش مصنوعی می‌تواند با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بهبود بهره‌وری انرژی و افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر به ما در مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی کمک کند.

 بنابراین، گذار سبز یک ستون کلیدی در مبارزه با تورم است و هوش مصنوعی ابزار مهمی در این تلاش است. راه‌های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند به کاهش تغییرات آب‌و‌هوایی کمک کند، به عنوان مثال، از طریق بهره‌وری انرژی یا با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از حمل‌ونقل، کشاورزی و صنعت.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با بهبود توانایی ما در پیش‌بینی رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی و ارائه ابزارهای پشتیبانی تصمیم برای کمک به واکنش موثرتر، به ما کمک کند تا با تاثیرات تغییرات آب‌و‌هوایی سازگار شویم. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با کمک به شناسایی عوامل خطر و توسعه برنامه‌هایی برای کاهش آنها، نقش مهمی در افزایش انعطاف‌پذیری ما در برابر اثرات تغییرات آب‌و‌هوایی ایفا کند. 

دراین پرونده بخوانید ...