شناسه خبر : 45725 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اثر AI بر زنان

بازار کار فردا برای زنان چگونه خواهد بود؟

در سطح جهانی، مطالعات نشان می‌دهد که زنان در نیروی کار دستمزد کمتری می‌گیرند، پست‌های ارشد کمتری دارند و کمتر در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) فعالیت می‌کنند. گزارش یونسکو در سال 2019 نشان داد که زنان تنها 29 درصد از موقعیت‌های تحقیق و توسعه علمی در سطح جهان را نمایندگی می‌کنند و در حال حاضر 25 درصد کمتر از مردان احتمال دارد که بدانند چگونه از فناوری دیجیتال برای استفاده‌های اساسی بهره می‌گیرند.

همان‌طور که استفاده و توسعه هوش مصنوعی (AI) به رشد خود ادامه می‌دهد، زمان آن رسیده است که بپرسیم: بازار کار فردا برای زنان چگونه خواهد بود؟ آیا ما به‌طور موثری از قدرت هوش مصنوعی برای کاهش شکاف‌های برابری جنسیتی استفاده می‌کنیم یا اجازه می‌دهیم این شکاف‌ها تداوم یابند یا حتی بدتر از آن بیشتر شود؟

این همکاری بین یونسکو، بانک توسعه بین آمریکایی (IDB) و سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) اثرات استفاده از هوش مصنوعی را بر زندگی کاری زنان بررسی می‌کند.

این گزارش مشترک با پیگیری دقیق مراحل اصلی چرخه حیات نیروی کار -از الزامات شغلی، استخدام گرفته تا پیشرفت شغلی و ارتقای مهارت در محیط کار- مقدمه‌ای کامل بر مسائل مربوط به جنسیت و هوش مصنوعی است و امیدوار است گفت‌وگوهای مهمی را در مورد برابری زنان در کشور ایجاد کند. 

دراین پرونده بخوانید ...