شناسه خبر : 45183 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

درباره نسل 5 چت جی‌پی‌تی

چرا فعلاً نباید منتظر نسل 5 چت جی‌پی‌تی باشیم؟

بستر چت جی‌پی‌تی با سرعت بسیاری رشد کرده و فراگیر شده است که اینک به بحث نسل 5 چت جی‌پی‌تی رسیده‌ایم. بسیاری از کاربران این ذهنیت را پیدا کردند که زودبه‌زود شاهد به‌روزرسانی‌های گسترده آن باشند. به‌طورکلی، استقبال‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری در خصوص چت جی‌پی‌تی از سوی برخی دولت‌ها و شرکت‌ها اعمال شده است؛ برخی آن را مفید دانسته‌اند و برخی دیگر از آنجا ‌که این بستر مشاغل بسیاری را از بین خواهد بود استفاده از آن را منع کرده‌اند.

رونمایی نسل 5 چت جی‌پی‌تی به‌صورت صددرصد از سوی طراحان و معماران آن تایید نشده است. شایعات در خصوص انتشار آن در فضای مجازی دیده می‌شود؛ ولی تنها یک شایعه است. به‌طورکلی حداقل تا اواخر سال 2023 شاهد نسل 5 چت جی‌پی‌تی نخواهیم بود و اینکه حتی طراحان آن هیچ‌گونه بیانیه‌ای در رابطه ‌با اینکه نسل پنجم از چه خصوصیاتی بهره خواهد برد یا اینکه از چه دیدگاه‌هایی به‌روزرسانی خواهد شد صادر نکرده‌اند.

هوش مصنوعی ماهیتاً در جوامع به شکلی که باید جا نیفتاده است. البته که بدیهی به نظر می‌رسد چرا که وجود آن مدت‌هاست از سوی برخی خطرناک دانسته می‌شود. پیشرفت یکپارچه و پشت‌سرهم چنین بستری موجب می‌شود که کاربران به درکی که باید نسبت به این بستر داشته باشند نرسد و این فرآیند زمان مشخصی را می‌طلبد. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد و یک بستر نوپای تکنولوژیک بدون شناخت کامل و شکل‌گیری فرهنگ استفاده آن بی‌وقفه پیش برود، مطمئناً ناهنجاری‌هایی را در پی آن به دنبال خواهد داشت.  

منبع: wakavi

دراین پرونده بخوانید ...