شناسه خبر : 20150 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

یکی از سرویس‌هایی که کاربران گوگل بسیار از آن بهره می‌برند، تبدیل گفتار به نوشتار است. این قابلیت، به دلایل گوناگونی تاکنون در اختیار کاربران ایرانی قرار نداشت.

اضافه شدن تشخیص گفتار فارسی به سرویس‌های گوگل
یکی از سرویس‌هایی که کاربران گوگل بسیار از آن بهره می‌برند، تبدیل گفتار به نوشتار است. این قابلیت، به دلایل گوناگونی تاکنون در اختیار کاربران ایرانی قرار نداشت.
گوگل به تازگی پشتیبانی از زبان فارسی را به سرویس دستور صوتی خود اضافه کرده است.
با اضافه شدن این قابلیت، می‌توان از خدمات اپلیکیشن‌های Google Now، Google Keep، Google Maps و دیگر سرویس‌های صوتی گوگل استفاده کرد.
از امکانات دیگری که برای کاربران ایرانی در دسترس خواهد بود، امکان نوشتن یادداشت در گوگل کیپ و پیامک با استفاده از گفتار فارسی است. تبدیل گفتار فارسی به نوشتار با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود و می‌توان با گوگل حتی به فارسی عامیانه نیز صحبت کرد.
برای اضافه کردن زبان فارسی به تشخیص گفتار گوگل، کافی است وارد Google Now شده و بخش تنظیمات را باز کنید. سپس در قسمت زبان، «فارسی (ایران)» را انتخاب کنید تا تشخیص گفتار فارسی در تمامی بخش‌ها برای شما فعال شود. نیازی به هیچ به‌روزرسانی نیست و با اتصال به اینترنت، فارسی به صورت خودکار به گزینه‌ها اضافه می‌شود.

اچ‌پی دوتکه شد
بر اساس اطلاعات منتشرشده کمپانی اچ‌پی درصدد جداسازی بخش کامپیوتر و پرینتر خود از ساختار بخش سخت‌افزار و سرویس‌هاست. با تقسیم این شرکت به دو بخش، سهامداران در هر دو شرکت سهم خواهند داشت.
هم‌اکنون اچ‌پی در حال سپری کردن چهارمین سال از برنامه پنج‌ساله بازسازی خود است که با هدف تقویت کمپانی در راستای حضور در بازار گجت‌های موبایل و به بیان بهتر ارائه سرویس‌های آنلاین برنامه‌ریزی شده است. با توجه به این تقسیم‌بندی، بخش سرویس‌ها و محصولات تجاری اچ‌پی در قالب یک کمپانی با نام HP Enterprise و بخش کامپیوترها و پرینترهای این کمپانی نیز تحت نام HP Inc به کار خود ادامه خواهند داد.
مگ ویتمن، که هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل اچ‌پی به ایفای نقش می‌پردازد، پس از انجام تغییرات رهبری اچ‌پی اینترپرایز را بر عهده خواهد گرفت و همچنین رئیس هیات ‌مدیره فعلی اچ‌پی، مدیرعامل HP Inc‌ خواهد شد. وایتمن جداسازی کمپانی اچ‌پی به دو بخش اصلی را منجر به بالا رفتن انعطاف کمپانی و همچنین عکس‌العمل سریع در قبال تغییرات بازار و خواسته‌های مشتریان می‌داند. وی در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است: با این جدا‌سازی ما می‌توانیم به سرعت در مقابل خواسته‌های بازار که هر لحظه در حال تغییر است، عکس‌العمل نشان دهیم.
اچ‌پی اعلام کرده که انتظار دارد این تقسیم تا پایان سال جاری میلادی تحقق یابد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها