شناسه خبر : 6216 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها - ۲

پروفسور پروانه وثوق، رئیس هیات امنای بیمارستان محک و فرشته نجات کودکان سرطانی ایران، در ۷۸‌سالگی بر اثر بیماری درگذشت

«پروانه» باغ محک درگذشت
نوشت: پروفسور پروانه وثوق، رئیس هیات امنای بیمارستان محک و فرشته نجات کودکان سرطانی ایران، در ۷۸‌سالگی بر اثر بیماری درگذشت... پروانه وثوق پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه تهران دریافت کرد و دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند و دوره تکمیلی پزشکی را در دانشگاه واشنگتن سپری کرد. وثوق، فوق‌تخصص خون و آنکولوژی و رئیس هیات ‌امنای محک بود که از ابتدای تاسیس این موسسه همواره در کنار بنیانگذاران آن بوده است. وی فعالیت خود را در سال ۱۳۵۰ از بیمارستان حضرت علی‌اصغر‌(ع) آغاز کرد. او تنها پروفسور بیماری‌های خون کودکان در ایران بود و بیش از نیم‌قرن عاشقانه مرهم کودکان سرطانی بود.


فعلاً به کودکان برنج هندی ندهید
نوشت: شورای سوم در روزهای پایانی خود به تکاپو افتاده و در این جلسات آخر هرکدام از اعضا نکته‌ای تازه را به گوش مردم می‌رسانند ازجمله خبر آلودگی برنج که از سوی رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران اعلام شد. بنا به گفته معصومه ابتکار «سال گذشته درباره برنج هندی چنین دغدغه‌ای داشتیم بهتر است به کودکان از این برنج ندهیم». این توصیه در حالی اعلام می‌شود که معصومه ابتکار از واردات گندم آلوده و چای تاریخ گذشته نیز خبر می‌دهد. خبری که البته سازمان استاندارد و وزارت بازرگانی هرگز آن را تایید نمی‌کنند و معتقدند این اخبار پایه‌ و اساس درستی ندارند. اما از سویی هم آلوده بودن برنج‌های وارداتی از هند بر اساس مستندات موجود در روسیه، انگلیس و حتی رسانه‌های هندی نیز تایید شده است.


این دیگر نامش تیر خلاص است! نیست؟
در یادداشتی نوشت: 29 اردیبهشت 1392، بی‌شک یکی از سیاه‌ترین روزهای سال برای هر ایرانی علاقه‌مند به زیست‌بوم سرزمینش است. در این روز نمایندگان مجلس، با الحاق‌ بندی به قانون بودجه سال 1392 موافقت کردند که به موجب آن، عملاً کمیسیون تغییر کاربری اراضی را از موضوعیت انداختند و تاکید کردند احداث گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، مزارع پرورش ماهی و واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی با رعایت ضوابط زیست‌محیطی در اراضی خارج از حریم شهرها و روستاها و مورد موافقت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، نیاز به تغییر کاربری ندارد... آنچه دارد از دست می‌رود، نامش طبیعت وطنی است که دوستش داریم! نداریم؟... آیا این دیگر نامش تیر خلاص نیست؟


رشد 25‌درصدی قیمت داروهای ایرانی
نوشت: عباس حاجی‌آخوندی رئیس سازمان غذا و دارو از رشد حدود 25‌درصدی قیمت داروهای داخلی تا هفته آینده خبرداد. وی اعلام کرد: «درباره قیمت جدید داروهای وارداتی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده اما رشد قیمت آنها زیر دو برابر خواهد بود... کمیسیون قیمت‌گذاری دارو با همکاری سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و سندیکای داروسازان کار خود را برای قیمت‌گذاری جدید دارو آغاز کرده و تلاش می‌کند که به یک قیمت منطقی و کارشناسی برای دارو در سال جدید برسد... برای کنترل قیمت داروهای خارجی نیازمند اقدامات و حرکات همه‌جانبه هستیم و تجربه برخی کشورهای آسیای ‌شرقی که مانند ما با کاهش ناگهانی ارزش پول ملی مواجه شدند، برای ما هم ارزشمند است که از این تجارب استفاده کنیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها