شناسه خبر : 17744 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

به برکناری فرجی‌دانا رای دادم
index:1|width:50|height:20|align:right در گفت‌وگویی با محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس نوشت: زمانی که استیضاح را اعلام وصول کردیم ما یکی دو جلسه با آقای وزیر گذاشتیم و قرار شد یکی دو مورد از این درخواست‌ها را که ما بحق می‌دانستیم، عملی کنند. حتی تا روز قبل از استیضاح من پنج شش تماس داشتم با آقایان وزرا و می‌گفتم این کارها را آقای فرجی‌دانا قول داده که انجام دهد...من نام آنها (پنج وزیر) را نمی‌آورم چون شاید تبعاتی داشته باشد، اما بالاتفاق من با هر کدام از این پنج وزیر صحبت کردم، می‌گفتند این کار باید انجام شود و حق با شماست...این پنج نفر از وزرای کاملاً موثر دولت بودند. حتی بعد از استیضاح گفتند گله‌ای نداریم و حق‌تان بود...من آن روز به استیضاح رای مثبت دادم، یعنی رای به برکناری آقای فرجی‌دانا دادم.

تندروها به صورت ظریف اسید می‌پاشند
index:2|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود با انتقاد از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر به روحانی و ظریف حمله کرده‌اند، نوشت: مثل روز، آشکار است که غرض آنها مقابله با مذاکره به هر قیمتی است. هر چیزی که خط مذاکره را محو و مات کند پسند مخالفان لجوج دولت است. به چهره کارگزاران دیپلماسی کشور اسیدپاشی می‌کنند تا مذاکره‌کننده و مذاکره را -با هم- از چشم‌ها بیندازند. ظریف را «غرب‌زده» و روحانی را «سازشکار» می‌خوانند تا از همین حالا که قریب به دو ماه به مذاکرات مانده، آب چاه را مسموم کنند تا امیدی در فضای عطشناک سیاسی کشور شکل نگیرد. آنچه این روزها بر خروجی خبرگزاری‌های تلخ می‌نشیند، یا در صفحات روزنامه‌هایشان درج می‌شود یا بر تصاویر رسانه‌های دیداری‌شان نقش می‌بندد نوعی مین‌گذاری در صحنه عمل دولت است.

ناجا نفت فروخت تا حقوق کارمندانش را بدهد
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا تایید کرد که این نهاد دو بار در زمان دولت احمدی‌نژاد راساً اقدام به فروش نفت کرده است. به گفته او این کار به منظور پرداخت حقوق کارمندان ناجا صورت گرفته است. اواخر سال ۱۳۹۱ و اوایل سال ۱۳۹۲ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تایید دولت وقت، دو محموله نفت از وزارت نفت تحویل گرفته و راساً آنها را فروخته است. مبلغ حاصل از فروش محموله اول صرف پرداخت حقوق معوقه کارمندان ناجا شده و محموله دوم نیز در بخش تعاون ناجا استفاده شده است. هر دو محموله فروش رفته و ۹۰ درصد از پول محموله دوم هم واریز شده و تنها بر سر تسویه‌حساب ۱۰ درصد باقیمانده اختلاف‌نظری با شرکت ملی نفت وجود داشته که به گفته فرمانده ناجا در حال برطرف شدن است.

ادعای مطهری مضحک است
index:4|width:50|height:20|align:right در یادداشتی به نامه علی مطهری به رئیس‌جمهور پاسخ داد. در بخشی از این یادداشت آمده است: «... نویسنده در عبارتی شگفت‌آور و البته بی‌اساس ادعا می‌کند «فتنه 88 در ایران حکم هولوکاست در اروپا و آمریکا را پیدا کرده است که فقط یک سخن باید گفته شود و کسی حق تحلیل متفاوت و تحقیق درباره ریشه‌ها و عوامل گوناگون آن را ندارد.» آیا نویسنده محترم از خود نمی‌پرسد اگر در جمهوری اسلامی حق انتقاد وجود ندارد یا موضوعی همچون فتنه 88، مشابه هولوکاست در غرب است، چگونه شخصی همچون علی مطهری این اجازه را یافته که در طول پنج سال گذشته رسماً تحلیلی کاملاً متفاوت و البته وارونه از فتنه 88 ارائه کند... اظهارات جنجالی او، فاقد هرگونه ارزش تعمق و پاسخگویی اساسی است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها