شناسه خبر : 16923 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

واکنش دختر «کری» به خبرسازی علیه پسر ظریف
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: دختر جان کری وزیر خارجه آمریکا، برخی گزارش‌ها در رسانه‌های این کشور مبنی بر حضور فرزند محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مراسم عروسی‌اش را تکذیب کرد. «ونسا کری» در صفحه خود در شبکه اجتماعی «توییتر» نوشت: «زمانی که ما ازدواج کردیم، هیچ میهمانی برگزار نشد و پسر ظریف هم حضور نداشت.» یکشنبه گذشته نیز یک مقام مسوول در وزارت امور خارجه ادعای یک سایت آمریکایی در مورد حضور فرزند وزیر خارجه ایران در مراسم ازدواج فرزند وزیر خارجه آمریکا را «خبرسازی محض» دانست. گفتنی است همسر «ونسا کری»، بهروز (برایان) والا ناهید یک ایرانی-آمریکایی است که از دانشگاه «هاروارد» فارغ‌التحصیل شده و در سال ۲۰۰۹ با دختر «جان کری» ازدواج کرده است.

عواقب انحصار سیاسی
index:2|width:30|height:20|align:right در یادداشتی به قلم عباس عبدی نوشت: چه کسی فکر می‌کرد رئیس حزب کمونیست مسکو، پرچمدار مبارزه علیه رژیم کمونیستی شوروی باشد؟! تنها دلیل آن است که اگر احزاب غیرکمونیستی هم در اتحاد جماهیر شوروی آزاد بودند، امثال یلتسین می‌رفتند در آنجا عضو می‌شدند و اجباری به عضویت در حزب کمونیست نداشتند. در آن احزاب هم اندیشه‌های غیرکمونیستی را بهتر یاد می‌گرفتند و هم خلوص اندیشه کمونیستی درون حزب کمونیست بیشتر می‌شد؛ اندیشه‌ای که در عمل دستپخت امثال یلتسین غیر معتقد به کمونیسم در حزب کمونیست مسکو بود. استبداد نتیجه دیگر انحصار است. در انحصار رقابت و رای‌گیری معنا ندارد، حتی اگر در ابتدای کار افراد با رای آمده باشند، در ادامه چاره‌ای جز آنکه زد و بند کرده یا استبداد بورزند و انتخاب را بلاموضوع کنند، ندارند.

قطعنامه کم‌نظیر است اما برای تهدید امنیت ملی
index:3|width:30|height:20|align:right نوشت: اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه قطعنامه شورای امنیت درباره ایران بی‌نظیر است تعجب ناظران رسانه‌ها را برانگیخت...نمی‌توان چندان خوش‌بین به قطعنامه صادر شده بود و نه‌تنها آن را دستاورد ندانست، بلکه چالشی جدی برای آینده فرض کرد. لذا به نظر می‌رسد با ابهامات و پرسش‌های اساسی مواجه هستیم، چرا که هنوز سه سوال مهم در این زمینه باقی است؛ 1- ارتباط قطعنامه و برجام و الزام‌آور بودن اجرای قطعنامه 2- بحث پذیرش نظام بازرسی‌ها 3- محدودیت‌های موشکی و تسلیحاتی، بنابراین یقیناً آنچه اتفاق افتاده است بخشی از واقعیت صحنه است و درک همه واقعیت‌ها هم نیازمند گذشت زمان است و هم نیازمند داشتن یک شامه قوی است که ممکن است برخلاف انتظار داشتن دستاوردهای بی‌نظیر، حامل خسارت‌های بزرگ برای نظام باشد.

اروپای اسلامی تا سال 2050 شکل خواهد گرفت
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: حمیدرضا مقدم رئیس ستاد ترویج نامه مقام معظم رهبری گفت: گرایش به اسلام در انگلیس تا 20 سال آینده باعث می‌شود این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال 2050 اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت. او با بیان اینکه «روش نامه‌نگاری از سوی رهبران دینی کشورها دارای سبک پیامبرگونه است» افزود: در این راستا نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا دعوت به حقیقت اسلام بود. وی با اشاره به اینکه متاسفانه پس از انتشار نامه رهبری این موضوع به شکل مطلوبی در جامعه فهم نشده است، ادامه داد: «...موج اسلام‌گرایی در کشورهای غربی رو به افزایش است، آینده جهان، متعلق به اسلام است طوری که تا سال 2015 از هر پنج فرانسوی، یک نفر مسلمان خواهد بود...»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها