شناسه خبر : 13210 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

سرانجام اصولگرایان با پایداری‌ها
index:3|width:20|height:20|align:right نوشت: «فریب‌کاری خواندن جلسات وحدت اصولگرایان از سوی محمدتقی مصباح‌یزدی اظهاراتی از این دست، هرازگاهی فضای اجماع طیف اصولگرا با پایداری‌ها را در محاق قرار می‌داد. با وجود این تفاسیر و با تحلیل گزاره‌های سیاسی رخ‌داده در ماه‌های اخیر، می‌توان این گونه برداشت کرد که حداقل تاکنون شواهد عینی مبنی بر یک جوی شدن آب جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان دیده نشده است. اتفاقات پیش‌آمده در آخرین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس نهم و عدم همراهی پایداری‌های مجلس با دو فراکسیون اصلی برای حمایت از «علی لاریجانی»، تصدیق‌کننده ادعای مطرح شده است. این سوال مطرح است که آیا اصولگرایان قادرند، نظر مساعد جبهه پایداری جهت وحدت را فراهم آورند؟ یا طیف اصولگرا قید وحدت با پایداری را خواهد زد؟»

نگران رد صلاحیت‌های قابل پیش‌بینی نیستیم
به قلم حسین مرعشی عضو کارگزاران سازندگی نوشت: اصلاح‌طلبان موانع زیادی در هر انتخابات پیش روی خود داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین موانع، رد گسترده صلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ توانستند با یک استراتژی مشخص به پیروزی برسند. برخی رد صلاحیت‌ها برای ما قابل پیش‌بینی است و اکنون نگران رد صلاحیت‌های قابل پیش‌بینی نیستیم. با رعایت خط قرمزهایی که در نظام سیاسی ایران ترسیم شده و همچنین با رعایت دغدغه‌های مقام معظم رهبری وارد عرصه انتخابات خواهیم شد. خوشبختانه در جریان اصلاحات به اندازه کافی شخصیت‌های معتبر، دارای پیشینه و سابقه خوب سیاسی داریم. نهادهای حاکمیتی می‌دانند اصلاح‌طلبان به دنبال کمک به مسوولان ارشد نظام برای عبور از بحران‌ها هستند... »

حزب بدون تکیه‌گاه اجتماعی یعنی هیچ
index:4|width:20|height:20|align:right نوشت: «از نظر میزان انسجام و مدیریت گروهی می‌توان تشکل سیاسی را در چند صورت و گروه طبقه‌بندی کرد: محفل، گروه، سازمان، حزب و جبهه... سازمان هنگامی که عمومی و سراسری می‌شود و تکیه‌گاه اجتماعی مشخص را دور و بر خود جمع می‌کند و با آن رابطه منظم بر قرار می‌کند و علایق این جمع بزرگ را در عرصه سیاست رهبری می‌کند به حزب تبدیل می‌شود. حزب مهم‌ترین نماد جامعه مدنی است و تنها پس از وجود احزاب متنوع و گوناگون است که می‌توان از توسعه‌یافتگی جامعه مدنی اطمینان پیدا کرد... تجربه یادآوری می‌کند که حذف احزاب به تقویت باندهای مختلف می‌انجامد. راه واقع‌بینانه اما پذیرش احزاب در جامعه و کمک به شفاف‌سازی فعالیت آنهاست.»

برخی به دنبال تک‌مضراب در خبرگان‌اند
به نقل از محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس نوشت: «من به‌عنوان کسی که سرم در قرآن و کتاب است باید بگویم درباره انتخابات خبرگان نگرانی‌ای نداریم، اما بعضی‌ها خواب‌های آشفته‌ای برای آن می‌بینند و بدشان نمی‌آید اگر شده، ۱۰ نفر را هم به آنجا بفرستند که یک ساز ناکوک و تک‌مضراب بزنند؛ اما ما دلمان قرص و محکم است و امید داریم این خواب‌ها تعبیر نشود؛ ولی باید روی آن حساس بود و نیروهای سیاسی نباید از آن غافل شوند و این انتخابات تحت تاثیر انتخابات مجلس قرار گیرد. ما باید در حالت خوف و رجا باشیم تا ان‌شاءالله نتیجه مطلوبی حاصل شود...البته دو تشکیلات شناسنامه‌دار و قدیمی، یعنی جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فعال هستند و ما باید گوش ‌به ‌زنگ باشیم و زیر سایه آنها حرکت کنیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها