شناسه خبر : 12672 لینک کوتاه

بریده جراید - ۲

پرویز مظلومی می‌گوید فساد در فوتبال را باید به شیوه چینی درمان کرد.

index:1|width:|height:40|align:right مظلومی: چهار نفر را اعدام کنید
نوشت: پرویز مظلومی می‌گوید فساد در فوتبال را باید به شیوه چینی درمان کرد. اینکه چند نفر از فاسدان اعدام شوند تا درس عبرتی شود برای سایرین... خسته نشدند بس که شعار می‌دهند؟ این اتفاقات اینقدر رو و واضح است که آدم شاخ در‌می‌آورد. واقعاً می‌خواهند سالم‌سازی کنند، بیایند چهار تا موبایل را چک کنند، ببینند با این کار‌هایشان چطور ریشه فوتبال این مملکت را سوزانده‌اند. کار سختی که نیست بگیرند چهار نفر از آن دانه‌درشت‌های فساد در فوتبال را اعدام کنند تا حساب کار دست بقیه بیاید. بابا این همه پول بیت‌المال، عشق مردم و آرزوهای یک جامعه می‌سوزد و دود می‌شود. چرا نباید ریشه این ناپاکی‌ها را بزنیم.

index:2|width:|height:40|align:right نظام آموزشی قبلی برگردد
  نوشت: رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اجرای نظام آموزشی جدید را در مدارس یک طرح شکست‌خورده عنوان کرد و آن را طرحی سیاسی و انتخاباتی دانست که با اجرای آن دانش‌آموزان کشور در یک سال مورد آزمون و خطا قرار گرفتند. وی معتقد است: پس از گذشت تقریباً یک سال از زمان اجرای نظام آموزشی جدید در قالب ۶- ۳- ۳، مدیران و مسوولان آموزش ‌و پرورش باید به این نتیجه رسیده باشند که اجرای آن کار اشتباهی بوده و این طرح با شکست مواجه شده است... برای ایجاد پایه ششم ابتدایی لازم بود که کلاس‌ها هوشمندسازی شود، بهتر است از سال تحصیلی جدید نظام گذشته آموزشی دوباره در مدارس حاکم شود.

index:3|width:|height:40|align:right چرا هنوز بی‌سوادی داریم
می‌نویسد: «... بعد از پیروزی انقلاب نهضت سوادآموزی سعی کرد بی‌سوادی را در کشور ریشه‌کن کند. ولی متاسفانه بعد از ۳۳ سال هنوز حدود صد هزار بی‌سواد در شهر تهران و تعداد زیادی از بی‌سوادان در نقاط مختلف کشور وجود دارند، تعدادی که آمار دقیق آن نیز تاکنون منتشر نشده است... با نگاهی به کشور نیکاراگوئه که همزمان با ایران انقلاب کرد مشاهده می‌کنیم هم‌اکنون در این کشور بی‌سوادی ریشه‌کن شده است... در کشورهای همجوار نیز به جز همسایگان شرقی به ندرت می‌توان کشوری یافت که در آن بی‌سوادی به صورت فراگیر وجود داشته باشد. اینجاست که به نظر می‌رسد متاسفانه نهضت سوادآموزی برنامه‌ای فراگیر در طول این سه‌دهه برای فراگیر کردن سواد در همه اقشار ایران، به ویژه کسانی که از سن ورود به دبستان عبور کرده‌اند، ارائه نداده است.»

index:4|width:|height:40|align:right کاهش سن مصرف دخانیات به ۱۰ سال
نوشت: محمدرضا مسجدی دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش ۱۰درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از ۱۴ سال به ۱۰ سال رسیده و متاسفانه مصرف دخانیات به‌ویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند، افزایش یافته است. وی با طرح این سوال از مردم که «آیا در حال حاضر مبارزه با دخانیات در کشور محسوس است؟» به انتقاد از نحوه اجرای «قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» پرداخت و گفت: ایران عملکرد ضعیفی در زمینه مبارزه با دخانیات داشته و قوانین و آیین‌نامه‌های موجود به‌طور کامل اجرا نمی‌شوند... شهرداری تهران نیز آماری را از سطح مناطق خود استخراج کرد که نشان‌دهنده کاهش سن مصرف دخانیات در تهران است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها